CareTaker Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 Har to problemer: Koblet fra batteriet, byttet til facelift baklykter og lcm4. Da jeg startet bilen igjen får jeg beskjed om å check brake fluid. Jeg har sjekket og det var langt ifra for lite. For sikkerhets skyld så fylte jeg på en bitteliten dært slik at den var på max. Får fortsatt feilmelding. Har lenge fått beskjeden "remote key battery". Har byttet batteri på begge nøklene jeg har, opptil flere ganger for å være sikker, men får fortsatt feilen. Kan legge til at når jeg byttet første gangen, så sto det feil batteri i nøklene, men dem fungerte. Det har dem alltid gjort. Får feilmeldingen hver gang jeg starter bilen. Noen som har noen ideer? Bilen det gjelder er en 1997 528 touring.
Alpejohn Skrevet Desember 26, 2012 Skrevet Desember 26, 2012 LCM må kodes til bilen etter bytte vertfall. KM blir lagret der, og om den ikke stemmer over med det som er lagret i IKE/KOM (Speedometer) får du en rød dot (tamper dot) ved sidenav km stand. Vet ikke hvordan LCM4 passer på eldre biler, men faren min bytta fra LCM2 til LCM3 på sin 98 og det funket helt uten problemer.
CareTaker Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Skrevet Desember 26, 2012 LCM må kodes til bilen etter bytte vertfall. KM blir lagret der, og om den ikke stemmer over med det som er lagret i IKE/KOM (Speedometer) får du en rød dot (tamper dot) ved sidenav km stand. Vet ikke hvordan LCM4 passer på eldre biler, men faren min bytta fra LCM2 til LCM3 på sin 98 og det funket helt uten problemer. Ja jeg har funnet ut at den må kodes. Grunnen er at nivåmåleren på bremseveska er forskjellig på 97 og nyere. Men remote key battery feilen har ikke noe med dette å gjøre, så om noen har noen ide her så skrik ut....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå