Mariuse34 Skrevet Desember 22, 2012 Skrevet Desember 22, 2012 Sikret oss denne idag: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... abled=true Men den har to tre problemer. Starter og går helt strålende. Ikke noe rust etc. Bortsett fra at bilen har stått i 9-10 mnd. og høyre bakhjul har rustet fast i bremsene. Vi får ikke flyttet bilen om ikke den løsner. Er det noe måte å banke det løs på. Eller må jeg av med caliper? Og hvordan jobb er det egentlig? Vil helst slippe å måtte hente bilen på henger/lastebil, siden den bare skal flyttes 2 km og burde klare å komme seg dit for egen maskin. Ellers har må den ha ny vindusheis høyre bak og ny abs-hjerne. Ellers strålende god form på slitern. Marius
hon Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 Min mening er at når du har kjøpt deg en så billig (og god) bil, hadde jeg kostet på transport hjem. Kan sikkert få løsnet bremsene, men kan risikere å låse de igjen ved første oppbremsing.
carburetion Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 Skru bremsane av der dei henger, og sett ei klemme på bremseslangen. Då får du jallefal bilen heim
AVT Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 Så fremt de ikke er helt gjennomrustne så burde det vel gå greit å pusse bort det verste for å deretter bremse bort resten...
Mariuse34 Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Skrevet Desember 23, 2012 De er såpass rustne at jeg skal bytte skivene, men ikke så ille at de ser ut som sånne bremser de graver frem i Hagen til folk...
AVT Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 Uten å ha sett dem ville jeg tro det skal gå fint... Selv kjøpte jeg nylig en bil som hadde stått et par måneder i regnet pga ødelagt kasse, og etter et par kraftige nedbremsinger er bakbremsene "som nye"... Men, om de er så rustne at du ikke får kjørt bilen så blir det jo litt verre.
Mariuse34 Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Skrevet Desember 23, 2012 Det er liksom bare et hjul. Og det virker som det bare akkurat ikke klarer å løsne fordi det ikke blir riktig moment når hjulet dreier. Drar opp og banker og ser hva som skjer etter. Forhåpentligvis løsner det.
wicky124 Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 altså..dette er ett DYRT problem..anbefaler at du lar bilen stå så får heller jeg kjøpe den...
LK Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 Her har du fått deg billig bil Hadde det vært meg som skulle kjørt 2 kilometer hadde jeg banka en stor skrutrekker mellom skive og kloss slik at det løsnet,og kjørt. Må man bråbremse er det i verste fall å måtte gjøre det en gang til.
D.Toft Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 ta me deg en slegge og bank løs på dritten.
Hakon Skrevet Desember 23, 2012 Skrevet Desember 23, 2012 Hjulet løsnet med WD40 og litt makt. Bilen kjører som en drøm og er utrolig nok relativt rustfri bortsett fra noen parkeringsbulker og sår som tidligere eier ikke har utbedret. Mye vogn for 5k dette!
Mariuse34 Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Skrevet Desember 23, 2012 Går helt nydelig, men abs hjernen er på bærtur. Og skal få nye skiver og bremser. Men dette må sies å være et kupp. Motor går silkemykt, styring er presis og fin og generelt bare velstand:)
Mariuse34 Skrevet Desember 24, 2012 Forfatter Skrevet Desember 24, 2012 Her er et ganske dårlig bilde tatt før vi heiv på vinterhjul!
ogis Skrevet Desember 24, 2012 Skrevet Desember 24, 2012 Du kan godt si en gang til att dette er ett kupp.. så er du sikker på att alle får det med seg )
bjalle Skrevet Desember 25, 2012 Skrevet Desember 25, 2012 Ser du bruker startkabler,disse må kobles foran i motorrommet eller kan du få ødelagt elektronikken i bilen.den må også lades fra motor hvis du ikke tar ut batteriet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå