øyvind bp Skrevet Desember 25, 2012 Share Skrevet Desember 25, 2012 Hei. Jeg skal skifte tårnlager på fjærbeinet bak på min e34, Har løsna alle de tre skruene på toppen av lageret/tårnet til fjærbeinet. Skrudd ut 22mm bolten som fester nedre del av demperen til armen hvor hjullageret sitter. Men demperen sitter dønn fast der nede. Har sprayet masse 5-56, varmet opp og delja løs på den men ingenting skjer. Virker ut til å ha rustet/irret fast. Noen som har vært borti dette før og klart å løse det? Er veldig interessert i å høre hvordan dere gjorde det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Det bruker og være et problem. Er hylsa som går inn i bærearmen som sitter noe inni satan. Jeg fikk løsner min ved og sette inn en skrue og dunke på skrua i alle retninger lenge! Varme burde hjelpe. men er litt dumt og smelte foringen også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2012 Tusen takk for tipset. Jeg prøvde trikset ditt i går. Men da brukte jeg den bolten som står i der og dro den ut aå den bare fikk annlegg mot hylsen. Men turde ikke denge så veldig hardt siden jeg ikke ville ødelegge gjengene. Hvor lenge og hardt deljet du løs egentlig? 1000 deng av all kraft, eller hundre harde deng. Bare lurer litt på om jeg bør ta høyde for å ligge under bilen og denge i en hel dag. Gikk forresten hylsa i stykker? Jeg her nemlig ikke planer om å bytte demperen. Bare tårnlageret. Hadde du støtte for bærearmen, eller faller den ikke ned noe særlig når demperen løsner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlendmelk Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Kan bruke ters sett i bolten noen gjenger og ters mot den og armene på demperen. Tror det ligger en DIY her inne også .. edit: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... 9#p2361919 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2012 Problemet er at det er nivåreguleringsdempere, så jeg får til nød en toarmet ters på den. Det er ikke mulig med trearmet på grunn av det lille sylinderet som ligger paralellt med demperen. Men takk for tipset likevel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2012 Sitter fortsatt dønn fasr. Grrrrrr! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 26, 2012 Share Skrevet Desember 26, 2012 Akkurat fått løsna min bak, brukte skrue og delja på den og litt på siden av demperen WD-40 også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Desember 27, 2012 Share Skrevet Desember 27, 2012 Forbanna nivåregulering! Glad ikke Jeg har sånn sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 27, 2012 Share Skrevet Desember 27, 2012 Forbanna nivåregulering! Glad ikke Jeg har sånn sent from my microwave using tapatalk Har du aldri kjørt med last? lasta mye rart i gamle brakka og kan si at nivåreg er bra da. Men nå som det blir nr 2 bil er det ikke så nøye mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Desember 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2012 Akkurat fått løsna min bak, brukte skrue og delja på den og litt på siden av demperen WD-40 også Jeg har delja og delja, men har enda ikke fått løs. Har litt problemer med å delje hardt nok når det er så trangt. Skal prøve å kjøpe en toarmet ters i morgen og se om jeg klarer å feste den. Men har litt lite håp om å få dwn løs egentlig. Hadde vært enklere om jeg skulle bytte demperen så jeg kunne vært litt mere brutal med den. Ekstremt frustrerende å støte på dette egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Desember 27, 2012 Share Skrevet Desember 27, 2012 Har bare læssa vogna med det som lastes kan, hadde ingen problemer, da jeg hadde touringen min. På den var det ikke noe fancy smanchy greier sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2012 Måtte desverre gi opp å få løs demperen. Men fikk heldigvis til å bytte traversforinger. Noe som var litt verre enn jeg hadde trodd. Var utrolig trått å få pressa inn de nye foringene når man måtte trykke de inn uten å smøre med noe annet enn vann. Hørte at man absolutt ikke måtte bruke noe fett eller lignende. Skjønner at folk bytter til powerflex på traversene. Jeg valgte originale da jeg ble sterkt frarådet av en BMW mekaniker mot powerflex på traversen. Han hadde vist brukt det på en bil til banekjøring, og de hadde vist begynnt å glippe. Men jeg vil kanskje likevel anbefale andre å bruke powerflex, da det var utrolig hardt å presse inn de originale foringene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 31, 2012 Share Skrevet Desember 31, 2012 Måtte desverre gi opp å få løs demperen. Men fikk heldigvis til å bytte traversforinger. Noe som var litt verre enn jeg hadde trodd. Var utrolig trått å få pressa inn de nye foringene når man måtte trykke de inn uten å smøre med noe annet enn vann. Hørte at man absolutt ikke måtte bruke noe fett eller lignende. Skjønner at folk bytter til powerflex på traversene. Jeg valgte originale da jeg ble sterkt frarådet av en BMW mekaniker mot powerflex på traversen. Han hadde vist brukt det på en bil til banekjøring, og de hadde vist begynnt å glippe. Men jeg vil kanskje likevel anbefale andre å bruke powerflex, da det var utrolig hardt å presse inn de originale foringene. Det er kasterstagforignene som bruker og gi seg. De bak holder "evig" byttet mine som hadde stått på i 4 år med div kjøring. Var like fine som nye jeg hadde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Desember 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2012 Den ene så fin ut men den amdre var revnet litt i gummien. De er var nok 18 år gamle. Kasterstagforingene må jo byttes jevnlig. Hvert 3-4 år om man kjører på dårlige veier som i oslo. Forstillingen min er for tiden lydløs og tight. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå