Gå til innhold

fjærbein bak e34


øyvind bp
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal skifte tårnlager på fjærbeinet bak på min e34, Har løsna alle de tre skruene på toppen av lageret/tårnet til fjærbeinet. Skrudd ut 22mm bolten som fester nedre del av demperen til armen hvor hjullageret sitter. Men demperen sitter dønn fast der nede. Har sprayet masse 5-56, varmet opp og delja løs på den men ingenting skjer. Virker ut til å ha rustet/irret fast. Noen som har vært borti dette før og klart å løse det? Er veldig interessert i å høre hvordan dere gjorde det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tipset. Jeg prøvde trikset ditt i går. Men da brukte jeg den bolten som står i der og dro den ut aå den bare fikk annlegg mot hylsen. Men turde ikke denge så veldig hardt siden jeg ikke ville ødelegge gjengene. Hvor lenge og hardt deljet du løs egentlig? 1000 deng av all kraft, eller hundre harde deng. Bare lurer litt på om jeg bør ta høyde for å ligge under bilen og denge i en hel dag. Gikk forresten hylsa i stykker? Jeg her nemlig ikke planer om å bytte demperen. Bare tårnlageret. Hadde du støtte for bærearmen, eller faller den ikke ned noe særlig når demperen løsner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat fått løsna min bak, brukte skrue og delja på den og litt på siden av demperen :)

WD-40 også

Jeg har delja og delja, men har enda ikke fått løs. Har litt problemer med å delje hardt nok når det er så trangt. Skal prøve å kjøpe en toarmet ters i morgen og se om jeg klarer å feste den. Men har litt lite håp om å få dwn løs egentlig. Hadde vært enklere om jeg skulle bytte demperen så jeg kunne vært litt mere brutal med den. Ekstremt frustrerende å støte på dette egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte desverre gi opp å få løs demperen. Men fikk heldigvis til å bytte traversforinger. Noe som var litt verre enn jeg hadde trodd. Var utrolig trått å få pressa inn de nye foringene når man måtte trykke de inn uten å smøre med noe annet enn vann. Hørte at man absolutt ikke måtte bruke noe fett eller lignende. Skjønner at folk bytter til powerflex på traversene. Jeg valgte originale da jeg ble sterkt frarådet av en BMW mekaniker mot powerflex på traversen. Han hadde vist brukt det på en bil til banekjøring, og de hadde vist begynnt å glippe. Men jeg vil kanskje likevel anbefale andre å bruke powerflex, da det var utrolig hardt å presse inn de originale foringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte desverre gi opp å få løs demperen. Men fikk heldigvis til å bytte traversforinger. Noe som var litt verre enn jeg hadde trodd. Var utrolig trått å få pressa inn de nye foringene når man måtte trykke de inn uten å smøre med noe annet enn vann. Hørte at man absolutt ikke måtte bruke noe fett eller lignende. Skjønner at folk bytter til powerflex på traversene. Jeg valgte originale da jeg ble sterkt frarådet av en BMW mekaniker mot powerflex på traversen. Han hadde vist brukt det på en bil til banekjøring, og de hadde vist begynnt å glippe. Men jeg vil kanskje likevel anbefale andre å bruke powerflex, da det var utrolig hardt å presse inn de originale foringene.

Det er kasterstagforignene som bruker og gi seg. De bak holder "evig" byttet mine som hadde stått på i 4 år med div kjøring. Var like fine som nye jeg hadde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...