Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det spiller egentlig ingen rolle. Vil du kjøre fulle intervaller jfr serviceindikator må du bruke en olje som tilfredsstiller BMW LL01 eller LL04, en såkalt longlife-olje. Du kan sikkert bruke tilsvarende spec fra VAG eller MB hvis du bare finner det.

Skrevet
Det spiller egentlig ingen rolle. Vil du kjøre fulle intervaller jfr serviceindikator må du bruke en olje som tilfredsstiller BMW LL01 eller LL04, en såkalt longlife-olje. Du kan sikkert bruke tilsvarende spec fra VAG eller MB hvis du bare finner det.

Kommer uansett til å bytte olje å filter hver 8.000km. Så begge oljene jeg nevnte over fyller kravene for motoren? Og er helsyntetisk tingen?

Skrevet

Begge er nok helt uproblematisk tror jeg. Du finner mange meninger om dette temaet. Jeg har kjørt på mye forskjellig de årene jeg har hatt bil, for det meste Castrol og Valvoline. Det viktigste er nok at det er rett type olje og ikke minst at det er NOK olje.

Etter MIN mening er det litt bortkastet å bytte olje på 8.000 km, men det er jo garantert ikke skadelig for motoren hvis du selv ønsker å gjøre det.

Skrevet

Kjenner ikke M51 eller har hørt det før, men generelt bør man ikke ha mye over max. Tror ikke en halvliter gjør noen skade.

Skrevet

Jeg har et tips om en olje som lager bra oljetrykk å en veldig bra beskyttelse på delene. Gjør motoren stillere å vil nok tørre og påstå at dette gjør at motoren lever lengre. Jeg bruker mobil 5w50 rally formula. Bare ta på et manometer å kjør motoren varm. Du vil bli sjokkert sv enkelte oljer hvor dårlig oljetrykket blir. I alle tilfellene mine blir jeg strålende fornøyd med denne oljen. Mvh Daniel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...