Eksos Skrevet Desember 26, 2012 Skrevet Desember 26, 2012 I det siste har kassa i bilen min trøbla litt. Med trøbbel tenker jeg på ujevnt turtall når jeg kjører, gjerne i tungt gir. Dette gjelder ikke alltid, og jeg merker ingen tendenser til unormalt mye sluring. Det er ikke motoren som fusker, den er top notch, heller girkassa som kobler litt inn og ut.. Ett annet problem jeg har er at kassen kan til tider være vanskelig å få i park. Fungerer stort sett fint, og ofte kan det hjelpe å kakke litt på selve stanga for å få bukt med problemet.. Mitt første problem, kan det ha noe med olja å gjøre? Har vert slapp når det kommer til bytte/etterfylling, ser ingen lekkasje. Vil tro det er noe mer seriøst, men velger å være optimist! Problem nummer to virker kanskje litt som en overføring, eventuelt kanskje knappen på stanga som jeg må trykke inn for å få bilen i P? Hadde vert ytterst takknemlig om noen hadde en løsning eller tips på det her!
gullsakar Skrevet Desember 26, 2012 Skrevet Desember 26, 2012 Bytt olje og filter aller først.. Det svaret vil du få overalt du spør.. Gjerne hos BMW verksted..
Eksos Skrevet Desember 26, 2012 Forfatter Skrevet Desember 26, 2012 Kan tro på at det kan hjelpe på ja, men har vanskelig for å forstå at det vil hjelpe meg med å få bilen i P? Sendt from my Galaxy Note II, using tapatalk 2
Hpi Skrevet Desember 26, 2012 Skrevet Desember 26, 2012 Begynn med å få tatt en skikkelig diagnose for å se om det er noe åpenbart elektrisk som er feil. Men når det er sagt så er det jo aldri dumt å skifte olje på kassen hvis den er gammel.
Automatgearservice Skrevet Desember 26, 2012 Skrevet Desember 26, 2012 Hei det kan høres ut som om det er lock up clutchen din i converteren som "slipper" man kan også merke en liten vibrasjoner ofte. Jeg ville prøvd å byttet eller "flushet" girkassen samt filter å pkn bytte. Fylle på lubegard shudder fix ved siste fylling. Denne hjelper mot "glaserte" clutcher. Hvis du vil vi skal gjøre det bare ta kontakt;) www.automatgear.no mvh Daniel
haybimmsen Skrevet Desember 26, 2012 Skrevet Desember 26, 2012 Dette har broren Min også slete med Håvard ! Er jo en e46 med tolitern det med Han fikk beskjed om at det var torq konverteren som var gåen.. Men dette blei gulle godt når han fikk flusha olja på girkasse håper det er olja di med som er problemet da den konverteren kosta 20 k :s
Eksos Skrevet Desember 27, 2012 Forfatter Skrevet Desember 27, 2012 Tror jeg skal bestille meg time til flushing ja, kjenner noen som driver med slikt, har skikkelig apparat osv... Ny converter til 20k hadde jeg iallefall aldri handla, når man får kasser med lav km-stand for 4-5k Hadde han også problemer med å få kassa i P Martin? Blir kanskje litt langt å kjøre til dere i automatgear service.. Sendt from my Galaxy Note II, using tapatalk 2
haybimmsen Skrevet Desember 27, 2012 Skrevet Desember 27, 2012 Han tørte ikke å bynne på det sjøl, da motoren skal gå å en skal gå igjennom alle girene osv.. Men den ble flusha 3 ganga, å bytta filter til slutt.. Nå sliter vi med gåen toppdeksel pakning.. Noe hele tiden
Eksos Skrevet Desember 27, 2012 Forfatter Skrevet Desember 27, 2012 Hehe, kan kanskje nevne at toppdeksel-pakningen min også er dårlig, lekker litt ned på manifoildene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå