Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg kjøpte i forrige uke en BMW 525 DAT - 2005 modell. Den er kjørt 74.000km. Prisen på denne var 255.000kr.

Legger ved annonse på finn.no:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... abled=true

* Er det trolig at denne er kjørt kun 74.000 ? Hvor lett er det å jukse med km.stand?

* Er det noe jeg bør være spesielt obs på her?

* Skal ha bilen på en NAF garanti-utløpstest i Januar. Hvilke rettigheter har jeg dersom de finner feil her?

* I garantien fra bruktbilforhandler så står det 3 mnd på motor/gir - betyr det at andre ting ikke dekkes?

* En "feil" ? jeg har oppdaget er at denne level controll på dekk maser hele tiden....fordi om den settes i i-drive menyen, så kjører jeg litt og så maser den igjen. Dette er spesielt når jeg har passasjerer. Har sjekket lufttrykket som er ok. Noen ide?

Skrevet

-Det er ganske enkelt å jukse med km. standen, men bilen ser bra ut på bildene, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for det. Dessuten vil NAF kunne fortelle deg om km. stand virker korrekt.

- Dekktrykkskontrollen måler rulleomkretsen på hjulene ved hjelp av ABS systemet, så om du har trykt "reset" og den fortsatt melder feil, kan det være noe galt med en ABS-sensor.

- Kansje denne linken hjelper deg, med tanke på hva du har rett til som bruktbil kunde:

http://www.dinside.no/507078/garanti-eller-reklamasjon

Har selv opplevd at selgere er klar over hva man har krav på som kunde, og dekker det meste av reprasjoner uten krangel.

Håper dette hjelper litt.

Gratulerer med fin BMW og GOD JUL!

Skrevet

Ser veldig "74000 km" ut den bilen der så tror du kan være rimelig sikker på at det stemmer. Men...det er din magefølelse som gjør om du tviler.Og hvis du gjør det , så må du finne ut hvorfor. Men om den har førstegangs reg.dato i Norge i 2004, så finner du ut det du vil finne ut. Ta med nøkkel til aut.BMW verksted , og stikk den inn i "duppedingsen" som står i skaranken så får du hele den norske historikken på bilen :-)

Men tror du kan slappe av....

Grattis med flott bil.

Skrevet

Syntes bilen hadde hatt lite servicer egentlig....den hadde en på 23.000 og en på 46.000 og nå en på 72.000. Høres dette for lite ut? Det er langt fra alt som har blitt skiftet på disse servicene, bare motorolje og mikrofilter på 2 av de, mens noe bremsegreier var på den 3. (står på tysk).

Skrevet

Er intervaller på 30.000km på olje og andre ting så det ikke så unormalt på nyere 5 serie.

Hvis du er interessert kan jeg også kikke på bilen for deg (modulene som sitter i den) om km standen har blit ttuklet med.

Litt avhengig av hvor du bor hen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...