99canka Skrevet Desember 28, 2012 Skrevet Desember 28, 2012 Hei. Rundet nettopp 250 000 km på min E46, men på 250 011 kom SES lampa. Nå har jeg googla litt rundt og noen sier det bare er en påminnelse for å sjekke motoren, imens andre sier at det er noe galt med motoren og det bør sjekkes. Så jeg lurer på hva som er rett? Brukt altfor mye penger på den bilen, så vil bruke minst mulig på den nå, men den lampa må jo vekk... BMW 316 1.9 liter 2001 E46 Takk på forhånd!
lagunilla Skrevet Desember 28, 2012 Skrevet Desember 28, 2012 Service Engine Soon står det for og det billigeste for deg blir vel å ta en diagnose. Kan ikke huske at noen med ses lampa fikk motoren ødelagt, bare sensorer som har vært defekt.
99canka Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Skrevet Desember 28, 2012 lagunilla skrev: Service Engine Soon står det for og det billigeste for deg blir vel å ta en diagnose.Kan ikke huske at noen med ses lampa fikk motoren ødelagt, bare sensorer som har vært defekt. Må til en BMW forhandler da eller? Og hvor mye koster den testen sånn cirka?
lagunilla Skrevet Desember 28, 2012 Skrevet Desember 28, 2012 Tror det koster en tusen lapp, men bor du i Østlandet kan jeg ta det gratis for deg, desutten så jobber jeg på Mekonomen lørdager, så gode rabatter kan jeg også gi deg hvis det et noen følere som er defekt. Edit: MÅ ikke være BMW forhandler, de fleste verkstedene har diagnose verktøy, men det beste hadde selvfølgelig BMW forhandler.
99canka Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Skrevet Desember 28, 2012 lagunilla skrev: Tror det koster en tusen lapp, men bor du i Østlandet kan jeg ta det gratis for deg, desutten så jobber jeg på Mekonomen lørdager, så gode rabatter kan jeg også gi deg hvis det et noen følere som er defekt.Edit: MÅ ikke være BMW forhandler, de fleste verkstedene har diagnose verktøy, men det beste hadde selvfølgelig BMW forhandler. Okei! Jeg ringte nærmeste BMW forhandler og de tok fra 750 og oppover + eventuell rep da. Jeg bor på østlandet ja, en plass som heter råholt. 15 min fra Jessheim.
lagunilla Skrevet Desember 28, 2012 Skrevet Desember 28, 2012 Vel, regner med at Jessheim ikke er så langt unna Lillestrøm da? Bor 10 min fra lillestrøm PM meg hvis du vil.
99canka Skrevet Desember 29, 2012 Forfatter Skrevet Desember 29, 2012 lagunilla skrev: Vel, regner med at Jessheim ikke er så langt unna Lillestrøm da? Bor 10 min fra lillestrømPM meg hvis du vil. Takk for det! Men jeg har forsåvidt også et annet problem, vet ikke om de to har noe å gjøre med hverandre, men jeg har et veldig stort hull i potta mi, og det er også noe som stikker ut der. Jeg tror kanskje det er lyddemperen som er på vei ut der. Men er ikke det som er problemet, problemet er at når jeg er ute å leker i snøen så begynner jeg å høre veldig rar lyd fra potta og bilen slutter å gi gass, selvom jeg har gassen i bånn. Kan minne om potta til en motorsykkel, det kommer sånne "kick". Lyden kommer med en gang bakhjula begynner å spinne og turtallet går ned, selvom jeg har gassen i bånn. Dette skjer etter en liten stund med slædding, den er helt normal først. Så kommer det problemet... Og da hjelper det faktisk å la bilen stå i 5-10 min på tomgang og så prøve igjen og da er alt normalt igjen.. Men etterhvert så kommer alltid problemet tilbake... Jeg lurer på om det har noe med potta å gjøre eller om det er noe helt annet? Noen forslag? Er veldig vanskelig å forklare lyden... det kan minne litt om ettertenningslyd, selvom jeg tviler kraftig på at det er det.
lagunilla Skrevet Desember 29, 2012 Skrevet Desember 29, 2012 Slik jeg forstod det så er det sånn at du trår pedalen helt i bånn uten respons. Slik du forteller så syns jeg det hørtes ut som en sensor, event. veiv eller kam. For disse sensorene sender spenningsignaler til hjernen, og dermed timer den når dysene skal sprøyte drivstoff. Som sagt, bør det uansett da en diagnose test av bilen. Enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå