bergeee Skrevet Desember 28, 2012 Skrevet Desember 28, 2012 får ikke start på 725tdsen min her. magnetventilen vill ikke åpne. jeg har prøvd og måle spenninga der og den viser 11.80v ca. så prøvde jeg og koble den rett på batteri som viste 13.5v og da åpner den. hva kan være galt? bilen står nå til lading. legger og merke til at selv med ny oppladet batteri sviver den dårlig på startern og kan ikke kinne lenge før den ikke klarer og vri motoren rundt lengere! takker for svar!
bergeee Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Skrevet Desember 28, 2012 forsvinner ca 00,01v hvert andre sekund når bilen er låst opp, når jeg låser igjen bilen da bruker den mye mindre? nå målte jeg spenninga på batteriet for et par timer siden. og låste bilen. så nå skal jeg måle igjen i morgen. også koblet ut sterio anlegget. så håper det holder seg litt. MEN. noen som kan si meg om stopp brytern er den som sitter på toppen av pumpa eller den som står i bunn? en er vell til kaldstart og en er til av/på?
TRF Skrevet Desember 28, 2012 Skrevet Desember 28, 2012 den sitter på toppen, og har kun en leder. Den under pumpa er justering av SOI.
bergeee Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Skrevet Desember 28, 2012 Hva er SOI? og hva har jeg ødelagt ved og smelle størm rett på den? den klikka når jeg satt på strøm. trudde det var stopp knappen jeg. den øverste laga ikke sånn klikke lyd. så tenkte den måtte være til noe kaldstart:P
bergeee Skrevet Desember 28, 2012 Forfatter Skrevet Desember 28, 2012 enkelt søk på googel så fant jeg ut hva det var! Seksuelt overførbare infeksjoner - SOI
bergeee Skrevet Desember 29, 2012 Forfatter Skrevet Desember 29, 2012 da har jeg feilsøkt enda mere, kommer diesel fram til pumpa men kommer ingen ting i dyserøra! ikke ei dråpe! og sjekka begge magnetventilene og de funker. så jeg lurer da på, kan det ha noe med hjernen eller noe og gjøre? ville tru det skulle komme en dråpe eller to uansett viss stoppventilen står åpen? kommer også diesel ut av retur slangen på pumpa. begynner og bli tom for ider:( håper bare jeg slipper og bytte pumpa!
bergeee Skrevet Desember 29, 2012 Forfatter Skrevet Desember 29, 2012 kan også legge til at vi har fått fart på startmotoren.. problemet er at det er noe som stjeler størm (bruker 5amp uten at noe står kobla til) så må ha konstant starthjelp:P men det er jo ikke derfor den ikke får diesel!
Aroid Skrevet Desember 30, 2012 Skrevet Desember 30, 2012 Stoppet bilen bare eller vart den svært sløv etter vært?
bergeee Skrevet Desember 31, 2012 Forfatter Skrevet Desember 31, 2012 bilen blei parkert og ville ikke starte igjen!
Aroid Skrevet Desember 31, 2012 Skrevet Desember 31, 2012 Ok. Kommer det diesel ut av diesel filtret når du slår på tenning og samme når du skinner på motoren? Vist ja. Kommer det diesel ut av returen på pumpa? Vist ja. Hvor mye?
bergeee Skrevet Desember 31, 2012 Forfatter Skrevet Desember 31, 2012 kommer bra med diesel ut av filteret, men lite ut av returen på pumpa!
Aroid Skrevet Desember 31, 2012 Skrevet Desember 31, 2012 Har du tatt ut magnet ventilen å sett på den om den åpner helt?
bergeee Skrevet Desember 31, 2012 Forfatter Skrevet Desember 31, 2012 ja:) når jeg tokk den ut sto pinnen igjen i pumpa. måtte dra den ut med tang. den satt ganske bra fast! men etter at jeg tok den ut og satt den sammen og rensa den litt funket den bra, prøvde også og ta ut splinten og fjæra og montere den igjen og det kom ikke diesel da heller.
bergeee Skrevet Desember 31, 2012 Forfatter Skrevet Desember 31, 2012 MEN, viss magnetventilen ikke hadde åpna så hadde det jo kommet like mye diesel ut av returen som inn på pumpa? kommer veldig lite diesel ut av returen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå