Gå til innhold

e30 325 diff spørsmål :)

Morris56
 Share

Anbefalte innlegg

jeg har lite greie på diff... 4,27 står de på diffen min, kan noen forklare meg litt om de? utveksling og sånt :) har veldig lyst på sperre diff... har ikke testet om denne har de,vet heller ikke hvordan jeg kan se om de er de :oops:

Og neijeg vil ikke kjøre med sveiset sperre [-X:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er en meget lett utveksling, masse aks, lite toppfart.

ang sperr, snurr på inngående aksel, og du har sperr så skal begge utgående gå samme vei, hold gjerne i ene utgående mens du snurrer på inngående, om du da har sperr, skal fremdeles begge gå samme vei.

mener også at sperrediffer er merket med S på lokket eller selve huset, en relativt stor s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du "s"en som er orginalt på sperrediffer.

Ellers finner du det lett ut ved å snurre hjulene når bilen er oppjekket.. (jekk under diffen) Snurrer du det ene hjulet forover skal det andre gå forover, viss ikke har du ikke sperre.

agyvu7e7.jpg

Har en sperrediff med 4.10 utveksling til salgs for 4500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.. Tviler på att jeg har sperre :) diffen ligger på verksted benken, holder på å pusser opp bilen for tiden :) hvor mye sperre har diffen din Nils? Og hva anbefaler dere? Helst skal de være behagelig og kjøre med, men samtidig lett å leike seg litt ;) kan noen forklare forskjell på åpen å lukket diff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...