laland10 Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Skrevet Januar 23, 2013 Da var katalysatoren byttet Det føles som jeg gikk fra 80Hk til 170Hk Bensinforbruket gikk også ned og så slipper jeg den fæle "bøøøøøpe" lyden Jeg gjorde jobben på verksted, tok litt under en time og betalte 900.- for jobben. Er glad jeg ikke prøvde dette hjemme da passformen til katalysatoren fra fixabildelar.se var ikke akkurat 100%. Pakningene som fulgte med passet heller ikke på grenrøra mine så vi måtte bruke de gamle pakningene. Vi varmet opp røra og bøyde de til litt så funket det. Totalt har jeg brukt ca 3000.- på deler og arbeid
Nero Skrevet Juni 28, 2013 Skrevet Juni 28, 2013 vet du om boltene på grenrøra satt veldig fast,eller om det var enkelt at få dem løs. Og brukte de noe tetnings stof bak katalysatoren med skjøytet??
laland10 Skrevet Juni 28, 2013 Forfatter Skrevet Juni 28, 2013 Han sprøyta litt "rustløser" på boltene ca 15 min før og da gikk de greit av. men det er vel veldig forskjellig fra bil til bil hvordan slikt sitter... Brukte ikke noe tetningsmiddel i skjøten, Bare stramma klemmene godt. Er glad jeg gjorde det på verksted da det er rimelig kronglete å komme til uten bukk. Om du har bukk eller annen mulighet til å få heva bilen høyt så burde det ikke være noe problem
Nero Skrevet Juni 28, 2013 Skrevet Juni 28, 2013 Har grøft i garasjen Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
laland10 Skrevet Juni 29, 2013 Forfatter Skrevet Juni 29, 2013 Ikke på min ihvertfall Sitter kun 2 på grenrøra på min, Tror det sitter flere på M52tuB25 motoren om jeg ikke tar feil, der sitter det vel en etter kat også
Nero Skrevet Juni 30, 2013 Skrevet Juni 30, 2013 Ok ,ja så det igår når eg prøva at skifte den. Måtte gi opp til slutt,pssa dårlig bak kat,så setter det bort til ett verksted
laland10 Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Skrevet Juli 2, 2013 Kjipt... Jeg er glad jeg tok det rett hos verksted da det var ikke akkurat "bolt on" de uoriginale kat'en jeg kjøpte. Måtte varme den opp og bøye den til så den passa på røret etter kat. Min mekaniker gjorde hele greia på under en time så det bør ikke koste altfor mye for deg heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå