bb79 Skrevet Desember 30, 2012 Share Skrevet Desember 30, 2012 Jeg har vært ute og kjørt i jula. Og som vanlig filmet jeg turene. På tur opp filmet jeg fra Gardermoen til Røros. Og på tur ned filmet jeg Trondheim til Gjøvik. Jeg var mest fornøyd med Trondheim - Gjøvik. Videoene ferdigredigert er satt til 5x hastighet. Trondheim - Gjøvik (link til Vimeo): Det er først 15 minutter inn i videoen når jeg har passert Oppdal at ting ser virkelig flott ut, som screenshot viser. Oslo - Røros (link til Vimeo): Oppsett (gammelt bilde): Jeg brukte en Manfrotto sugekopp i frontruta og festet kameraet på den. Jeg har 12 VDC - 220 VAC konverter som lader kameraet under kjøring. Kameraet er ikke det som er avbildet der. Jeg brukte mitt nye Canon HF-G10. Fokus ble satt til manuell (uendelig). Hvitbalanse og eksponering på auto. Bildestabilisator ble slått av. Og jeg kjørte høyeste bitrate som er 24 Mbps. Kameraet har innebygget 32 GB minne og jeg hadde et 32 GB SDHC i tillegg for sømløs opptak. Med min gamle Renault Laguna 1,9 dCi fikk jeg mye vibrasjoner i frontruta fra motoren ved pådrag på lave turtall. På bimmeren er motorvibrasjoner helt fraværende! Så smooth og skarp video har jeg aldri fått til før! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 30, 2012 Share Skrevet Desember 30, 2012 DIGG! Skal se på dette senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2012 DIGG! Skal se på dette senere. Finnes det ikke en Like-knapp på forumet? Forresten, fra 30:25 er det noe heftig skogskjøring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Desember 30, 2012 Share Skrevet Desember 30, 2012 Tøft. Må titte litt på ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 30, 2012 Share Skrevet Desember 30, 2012 Er det i nærheten av Tretten - Losna, den skogsturen? Så bare kjapt på det akkurat nå, kunne ligne litt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Desember 30, 2012 Share Skrevet Desember 30, 2012 Kjører du piggfritt? Isåfall hvordan var det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2012 Er det i nærheten av Tretten - Losna, den skogsturen? Så bare kjapt på det akkurat nå, kunne ligne litt! Jeg fant den på google: http://goo.gl/maps/YMDEE Kjører du piggfritt? Isåfall hvordan var det? Jeg kjører pigger. Michelin X-Ice produsert i 2009 på 245/45-17 felger. Jeg synes veggrepet var ganske bra, men jeg skulle av og til hatt det lille ekstra jeg hadde med ferske Nokia Hakka 7 dekk. Med piggfritt kunne jeg aldri holdt høy fart rundt svingene før Dovrefjellet. Der var det mye is oppå asfalten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Desember 30, 2012 Share Skrevet Desember 30, 2012 Høres fornuftig ut Hakka 7 er knall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 30, 2012 Share Skrevet Desember 30, 2012 Er det i nærheten av Tretten - Losna, den skogsturen? Så bare kjapt på det akkurat nå, kunne ligne litt! Jeg fant den på google: http://goo.gl/maps/YMDEE Kjører du piggfritt? Isåfall hvordan var det? Jeg kjører pigger. Michelin X-Ice produsert i 2009 på 245/45-17 felger. Jeg synes veggrepet var ganske bra, men jeg skulle av og til hatt det lille ekstra jeg hadde med ferske Nokia Hakka 7 dekk. Med piggfritt kunne jeg aldri holdt høy fart rundt svingene før Dovrefjellet. Der var det mye is oppå asfalten. Bommet med en halvtime, ser jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2012 Det var mange som lå 10-20 km/t under fartsgrensa selv på godt føre og god sikt. Er folk utstyrt med dårlige vinterdekk eller såkalte "helårsdekk" eller? O.o På videoen virker det jo som jeg er den jævla råkjøreren fra hell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Desember 30, 2012 Share Skrevet Desember 30, 2012 Takk for disse! Kjempeartig med slike videoer. Ikke helt min type musikk, så jeg satte på lydløs og hørte på lydbok samtidig... terapeutisk! Og ja, det virker som om du har en ganske frisk kjørestil ift. de andre på veiene disse dagene. Ikke at det er noe galt med det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2012 Takk for disse! Kjempeartig med slike videoer. Ikke helt min type musikk, så jeg satte på lydløs og hørte på lydbok samtidig... terapeutisk! Og ja, det virker som om du har en ganske frisk kjørestil ift. de andre på veiene disse dagene. Ikke at det er noe galt med det! Takk for feedback. Ja, det er ikke obligatorisk å høre på musikken På 5x hastighet blir ikke originallyden noe å høre på uansett. Vel... jeg måtte kjøre friskt for å... ikke sote ned motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 30, 2012 Share Skrevet Desember 30, 2012 Reagerte litt på at du kjørte forbi så mye, men det har nok noe med gode dekk å gjøre som du sier. Merker enorm forskjell selv på en strekning jeg har kjørt med og uten piggdekk og tørr nesten påstå at en fort må holde 20 km/t laver hastighet med piggfri for å kjøre like forsvarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Desember 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2012 Reagerte litt på at du kjørte forbi så mye, men det har nok noe med gode dekk å gjøre som du sier. Merker enorm forskjell selv på en strekning jeg har kjørt med og uten piggdekk og tørr nesten påstå at en fort må holde 20 km/t laver hastighet med piggfri for å kjøre like forsvarlig. Jeg som kjører til Trondheim og Bodø om vinteren sverger til pigger. Flere av mine kompiser har enten kjørt pigger i alle år eller nylig prøvd pigger og funnet ut at de er fane meg myyye bedre enn piggfrie. Det er vel en grunn til at utrykingskjøretøy har pigger på vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 30, 2012 Share Skrevet Desember 30, 2012 Uten tvil. Blir piggdekk på meg ved neste dekkbytte og Østerdalen er jo umulig å kjøre med piggfri på vinterstid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå