Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har ikke nullet forbruksmåleren siden i sommer (ca 10000km), og har forbruk på 0,59. Dette er stort sett langkjøring. Forrige vinter viste forbruksmåleren 0.92 på mye småkjøring. Forbruksmåleren er nok ikke helt til å stole på, men gir en god pekepinne. Nå skal det sies at min bil er tunet, og det gir nok noe lavere forbruk enn orginal ved normal bruk.

Skrevet

Hei!

Jeg har E61 530 XD og har hatt bilen et år og testet litt dette med forbruk og det viser seg at jeg ikke får den noe særlig under 0,7 på kjørecomputeren, dette på langkjøring østlandet og flat veg og 20" hjul. Men det viser seg at visst jeg fyller opp tanken og kalkulerer med km får jeg den rundt 0,6L. Så min computer regner litt for mye, noe jeg får intrykk av at de fleste E60 eiere også har funnet ut. :o

Derimot med vanlig småkjøring her på vestlandet ligger den rundt 0,85-0,90 og over literen når det er mange minusgrader.

Så det er nok ikke den rimeligste bilen å kjøre rundt i, men spørs vell om noen andre 3L med nærmere 2ton bil bruker noe mindre..........

Skrevet

Jeg har E61 520 2008 touring, automat. Denne ligger på 0,74 iflg instrument. Har ikke målt faktisk forbruk. Kjører stortsett blandings kjøring, myetilhenger av langkjøringen er med høy henger.

Skrevet
Takk!:-)

Min også er oppspritet, men vet ikke hvor mye og hvoordan!

Men kan jo tenkes ja at disse store motorene vil ha litt...

Tviler på at forbruket er mye høyere på de store motorene. Er nok høyrefoten som avgjør det. Ved normalt bruk er det ikke store turtallet som skal til for å få greit skyv. Mindre motor, mer pedal..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...