Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, jeg har en 520i, 1997 model e39.

Når jeg trykker inn bremsen virker det som om det er vann/slusj som stopper eller bremser ned bremsepedalen slik at jeg må trykke hardere på den for å få samme effekt.

Det skjer ikke hele tiden, og er mest etter jeg har trykket en eller to ganger før, eller hvis jeg bremser jevnlig.

Folk sier det er absurd at det kan være vann i bremsekraft forsterkeren, men vet ikke selv hva det er, noen ideer?

Skrevet

Bremsekeaftforsterkere av vakuum-varianten skal det utrolig mye til for å få vann inni. Men umulig er det ikke. Vannet må da komme inn via en lekkasje, enten i selve huset eller der pedalgjennomføringa går. Med vakuum inni, vil vann ved lekasjeområdet kunne komme inni. Dette vil igjen sørge for at du raskt mister vakuum etter å ha stoppa motoren. Dersom du har vakuum relativt god tid etter å ha stoppa bilen hadde jeg nok leita etter andre feil i bremsesystemet ja.

En slik lekkasje vil oftest også kunne høres da, både ved motoren i gang å like etter stopp.

Feilbeskrivelsen din virker forøvrig som du kan ha problem med vakuum, ikke nødvendigvis i form av at noe er inni bremsekraftforsterkeren annet enn for lite vakuum.

Mvh Frode.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Har lært den harde måten, at på E39 så kommer det lett vann inn i forsterken,

Bremsekraft-forsterken ligger oppi et lite rom, som har en drenering som går tett, som fører til at vann som kommer inn der, går inn gjennom hullet der vakumslanger går inn på forsterkeren....puuuh.Lang setning.

I høst hadde eg surkle-lyder derfra når eg trykket på bremsen, og når kulda kom, så mistet eg nesten all bremsekraft når vannet frøys inni der. fekk ut 7,5dl vann fra inni forsterkeren.

  • 2 months later...
Skrevet

Har gjort alt dette... fikk ut rundt omkring 1 liter med brunt skittent vann... gudene vet hvor lenge det har godgjort seg inne der... problemet er at det fortsatt fryser over natten. Ved milde dager så høres bare en svak lyd som om det sitter fast litt og så er alt fint... ved kaldere dager så er pedalen steinahard, og bremsekraft lik null... kan bevegelige deler i forsterkeren ruste fast eventuelt tørke ut, og hva kan man smøre opp med? Er kanskje den eneste løsningen og bytte hele forsterkeren. virker som en tidkrevende jobb....

Skrevet

Det er hovedbremsesylinderen din som bør skiftes,den vil gradvis bli værre,høres værre ut enn det er å skifte den,bare å løsne alt rundt og på bremsevæske beholderen,så er det ett par skruer innvendig i bilen over pedalene(hvis jeg ikke husker feil)så er det bare å løfte ut hele greia,brukt sylinder får du under tusenlappen fra Koed.

Skrevet

Har du åpnet opp for drenering da?

Dette er dessverre slikt som skjer når man ikke tar bilen på service, eller leser om bilen. Dreneringer er et servicepunkt på alle servicer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...