Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Trenger litt hjelp her nå.

Har fått et snodig problem med bilen min .

Det som er saken er at når jeg starter bilen og begynner og kjøre ,kommer Dør åpen og sånn gong gong signal i displayet.Men dørene er jo igjen.samtidig får jeg ikke låst bilen.Det vil si,jeg prøver å låse og alt av låser går ned men smetter opp igjen.Kan og si at hvis jeg kjører på humplete vei eller nedover bakke så kommer dør åpen opp på displayet.Og sist men ikke minst alt av interiør lys kommer opp.

Jeg har brukt kvelden ikveld på nettet for å sjekke litt opp,jeg vet at dette med sentrallås og "dør åpen har en sammenheng men vet ikke helt hvor jeg skal begynne og feilsøke.

Kan noen her komme med noen innspill,for dette er virkelig irriterende!

• 2 weeks later...
Skrevet

Problemet kommer og går nå.Har vært fin en stund men nå dukket det opp igjen.

Har sjekket den bryteren som står på den delen av låsemekanismen som står i karosseriet.Den står fast på passasjer siden foran.Altså ikke bevegelig i det i det hele tatt.Kan fysisk bende den ut med en skrutrekker og trykke den inn men den kommer ikke ut igjen.De andre er bevegelig og lysene slukker når jeg trykker på dem.Kan den ene gjør at jeg får "dør åpen" i hytt og gevær, og interiørlys kommer og går som det vil?eller er det andre ting som mikrobrytere inni selve dørlåsene og som bør inspsiseres?Jeg er rimelig mettet av følgende senario"DING DING door open...DING DING door open hvert 2 minutt :):) .

Fint hvis noen kunne gi meg en pekepin på hvor jeg skal søke etter årsaken til dette enkle men irriterende problemet.

Skrevet

Da tror jeg problemet er løst.

En kombinasjon med at bil har stått lenge og lite brukt og alt av låsemekanisme hadde "tørket" ut tror jeg kan være endel av sakens kjerne.

Det jeg gjorde var at jeg formelig druknet alt jeg hadde av lås/låsemakanisme i Wd-40 og noe spray vaselinfett.Lot dette trekke inn samtidig som jeg brukte låsene flittig.

Tilslutt så virket alt av låser og lys i tak slukket seg og ble ikke tent før jeg åpnet dører eller satt på bryterene i taket.Så får nå bare håpe at litt smøring gjorde saken biff her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...