asgeir94 Skrevet Januar 3, 2013 Skrevet Januar 3, 2013 sitter nå å og tenker og kjøpe meg en 525tds e34 92mod sedan. hva mener dere om denne bilen for en ungdom som ikke kjører spesielt hardt og fort. er bilen holdbare og lite feil eller har den mye feil og stort forbruk på foringer i understell og slikt? har søkt litt og lest meg fram til litt fakta alt info om denne bilen taes med stor takk
arntzen.525tdsa Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 jeg har kjøpt meg tds for første gang og er veldig fornøyd med chip gar den bra synes nå jeg er også rimlig og kjøre med
TRF Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Understell så er det å være obs på at antagelig er det fleste foringer og kuler defekte. Bytter du dette blir den riktig så bra å kjøre. Motor, finn en som ikke ligger og jager på tomgang etc, dette tyder på at noen har hatt oppe pumpa. Se etter lekkasjer fra dyser (spes nr4), og fra dieselpumpa. Forsikre deg om at det har vært utført jevnlige oljeskift. Så er dette kanonbra biler, som går relativt billig.
rolfi Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Bytter du foringer til Powerflex (eller Meyle HD, om du ikke vil ha det så stivt), og det som finnes av kuler og ledd til Meyle HD, har du et holdbart og bra understell. Forbruk er ingenting å klage på. Nå skal jeg være forsiktig med å oppgi tall, men jeg er såvidt over literen i snitt... Og det innebærer en god del køkjøring hver dag, litt diesellekkasje og chip Og vær så snill å trø flat fjøl og blås utav den iblant. Jeg vet ikke utvekslingene på manuellkassen, men med automatkasse ligger man under 2000rpm omtrent overalt. Den er også fin og sterk på bånn, så man behøver egentlig aldri mer enn 2000rpm for å kjøre normalt Men det kan ikke være sunt. Og hør på TRF! Han er eksperten på disse!
asgeir94 Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Skrevet Januar 4, 2013 takk for mye bra info flere som har mer og tilføre?
Julian Sommer Skrevet Januar 5, 2013 Skrevet Januar 5, 2013 Min 525tds er den desidert beste BMWen jeg har hatt, og BMW er jo det beste merke jeg har hatt av alt jeg har prøvd. Ser ut som du har fått det som trengs av info, jeg sier løp og kjøp, bare se etter de tingene som TRF nevner. Diesel-lekk er lett å gjemme bort ved f.eks PKK, så se etter dette selvom bilen nettopp er godkjent. Eneste jeg kan si er at disse bilene fortjener og "trenger" en chip, aller helst fra TRF Racing. Originalt er de helt greie, men det blir "tungt" i lengden om man skal opp noen bakker innimellom.
asgeir94 Skrevet Januar 5, 2013 Forfatter Skrevet Januar 5, 2013 oki takk for enda mer bra info men er det no noen som har noe mer så bare kom med det
bmwmann24 Skrevet Januar 6, 2013 Skrevet Januar 6, 2013 Går langt disse:) Under forutsetning at motor har blitt tatt vare på Vært borti 400.000km! Og gikk som ei klokke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå