M1234 Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Hei hå. Ble overrasket av underkjølt regn her en morgen, og seilte i en midtrabatt. Heldigvis for meg var det bare felgen bak som fikk gjennomgå. Smellet var ganske kraftig, så felgen ble relativt stygg. I tillegg er det en liten tendens til risting. Legger ved et bilde, (litt dårlig ) så skaden er noe dypere enn det som fremgår på bildet. Hva tror dere? Fiks? Eller søppel? Som sagt så var det et relativt kraftig smell, er det fare for at andre vitale deler kan ha takket for seg? Vet såklart at jeg kan gå til en dekkomlegger og høre hva han mener, men erfaring tilsier at man kan få gode svar her også
lagunilla Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Forhold til det bildet så er det ingen ting, Men hvor skjev felgen er blitt jeg ikke. Den skaden kan repareres, og prøv å balanser hjulet på nytt.
M1234 Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Skrevet Januar 4, 2013 Om den er skakk, kan det rettes? (Aldri vært borti en slik problemstilling før, sorry for mongo spørsmål ) Rart om en originalfelg skulle blitt skakk av så "lite", har jeg hørt.
lagunilla Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Tror det går an å rette den, hvor høy fart hadde du da skjedde? Husker jeg kjørte på fortauskant i 40 km ( drifta:P) da rista det noe jævlig. Balanserte hjulet på nytt og alt ble bra.
M1234 Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Skrevet Januar 4, 2013 Lå nok i en 40kmt jeg også, og så merka jeg at jeg ikke hadde feste, og da fikk jeg vill panikk og klemte inn bremsa til jeg hadde stive hjul, og da økte farten Aldri opplevd sånn glatte før, var helt sykt! Men da kan det jo være håp Ikke at det er så voldsomt nøye at det rister litt, men det er vel ikke direkte sunt for bilen på lang sikt i forhold til lager og foringer og slikt.
lagunilla Skrevet Januar 4, 2013 Skrevet Januar 4, 2013 Hør med Mekonomen. Der tok de av dekka fra felgen også sjekka med rare maskiner:P kosta meg rundt 5-600,- Her hjemme opplever man mye sånt. Fra småregn til minus grader er ikke lek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå