LC 200 V8 Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Hva er forskjellen på Nokian Hakkapelita 5 og 7? Har fått tilbud om 20" felgsett med disse to alternativene hvor 5 er 2000 kr billigere enn 7? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 7 er jo ein nyare versjon enn 5. Sjekk datomerkingene på dekka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LC 200 V8 Skrevet Januar 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2013 Ok, så jeg kan risikere å få gamle dekk? Høre lite interesant ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 stemmer det.Jeg ble fortalt av vianor som forhandler dekka at eneste forskjellen mellom de dekkene er piggstøy. Men det er snakk om så lite at det er ikke sikkert du legger merke til det engang. Når jeg skulle handle nye dekk skilte det 700kr mellom hakka 5 og hakka 7.Han anbefalte meg å gå for 5 og heller kjøpe en god cognac Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Hakka 7 suger etter en sessong eller to.... Dyrt og dårlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Og nok en gang, påstander uten verken grunn eller kilder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Hakka 7 har vel firkantpigger. Hakka 5 trenger jo ikkje å være gamle, men er vel berre å høyra kva produksjonsdatoen er. Piggdekk bør vel køyres inn. Da eg kjøpte nye til min bmw, (var vel hakka 4) køyrde eg i 60-65 km/t i 90 km. (til og fra jobben) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 hakka 5 har firkantpigger mens hakka 7 har åttekant.Dekkene bør kjøres inn ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LC 200 V8 Skrevet Januar 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2013 Må si jeg er veldig i tvil... Hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Hei Har 2 biler, den ene med hakka 7 og den andre med hakka 5, merker ikke forskjellen. Sitter godt på veien i alle føreforhold og de bråker like mye begge. Aner ikke hva jeg ville anbefalt, men alder har betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Litt info http://www.dinside.no/801246/test-piggdekk-med-dempere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LC 200 V8 Skrevet Januar 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2013 Prøver å finne noen nettsider som selger 20" Nokian piggdekk men ikke enkelt å finne noen. dekkonline synes jeg er vanskelig side å bruke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 http://vianor.no/dekk/personbiler/piggdekk/nokian/nokian-hakkapeliitta-7/ hakka 5 går kun opp til 18" på siden,men du kan prøve å ringe å høre. *edit* skrev feil ista,"Piggene er også nye, og består av sekskantet pigg med åttekantet kropp." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Hakka 7 har ny type pigg som noen nevner. Den graver seg bedre inn i dekket sånn at du ikke skal miste den. Men det skjer mens du kjører inn dekkene, så gjør du ikke det går alt på gauk Hakka 5 er nok minimalt dårligere, men disse har gått ut av produksjon, så får du tak i de er det kun overskuddslager. Jeg hadde spiller nye Hakka 7 siste året jeg hadde E39'n og det er de beste piggdekkene jeg har hatt. Anbefales varmt! PS. Piggfritt er no dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LC 200 V8 Skrevet Januar 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2013 Hakka 7 har ny type pigg som noen nevner. Den graver seg bedre inn i dekket sånn at du ikke skal miste den. Men det skjer mens du kjører inn dekkene, så gjør du ikke det går alt på gauk Hakka 5 er nok minimalt dårligere, men disse har gått ut av produksjon, så får du tak i de er det kun overskuddslager. Jeg hadde spiller nye Hakka 7 siste året jeg hadde E39'n og det er de beste piggdekkene jeg har hatt. Anbefales varmt! PS. Piggfritt er no dritt! Har Hakka 7 på F11`ern jeg har nå og det er by far de beste dekkene jeg har hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå