Gå til innhold

Forskjell på Nokian Hakkapelita 5 og 7?

LC 200 V8
 Share

Anbefalte innlegg

stemmer det.Jeg ble fortalt av vianor som forhandler dekka at eneste forskjellen mellom de dekkene er piggstøy. Men det er snakk om så lite at det er ikke sikkert du legger merke til det engang. Når jeg skulle handle nye dekk skilte det 700kr mellom hakka 5 og hakka 7.Han anbefalte meg å gå for 5 og heller kjøpe en god cognac :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakka 7 har vel firkantpigger.

Hakka 5 trenger jo ikkje å være gamle, men er vel berre å høyra kva produksjonsdatoen er.

Piggdekk bør vel køyres inn. Da eg kjøpte nye til min bmw, (var vel hakka 4) køyrde eg i 60-65 km/t i 90 km. (til og fra jobben)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakka 7 har ny type pigg som noen nevner. Den graver seg bedre inn i dekket sånn at du ikke skal miste den. Men det skjer mens du kjører inn dekkene, så gjør du ikke det går alt på gauk :P

Hakka 5 er nok minimalt dårligere, men disse har gått ut av produksjon, så får du tak i de er det kun overskuddslager. Jeg hadde spiller nye Hakka 7 siste året jeg hadde E39'n og det er de beste piggdekkene jeg har hatt. Anbefales varmt!

PS. Piggfritt er no dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakka 7 har ny type pigg som noen nevner. Den graver seg bedre inn i dekket sånn at du ikke skal miste den. Men det skjer mens du kjører inn dekkene, så gjør du ikke det går alt på gauk :P

Hakka 5 er nok minimalt dårligere, men disse har gått ut av produksjon, så får du tak i de er det kun overskuddslager. Jeg hadde spiller nye Hakka 7 siste året jeg hadde E39'n og det er de beste piggdekkene jeg har hatt. Anbefales varmt!

PS. Piggfritt er no dritt!

Har Hakka 7 på F11`ern jeg har nå og det er by far de beste dekkene jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...