Gå til innhold

bmw E93 PROSJEKT.Dynavin problem.. hjelp meg side 3

Anbefalte innlegg

Hei igjen folkens!! :D

da har jeg vært hos strømmen bilradio gutta og de hjalp meg med å kontakte mange folk pga vi er neste i familie,

så det dem sier er at jeg skal montere enten en 5 eller 4 kanaler forsterker, og bytte av alle høytalere..

det eneste problemet er at ingen veit størelsen på høytalerne i bilen min enten er det 10 cm eller 13 cm

i følge focal er det 13 cm

ice audio 10 cm

dynabell 10 cm

pioneer 13 cm

jv audio sier begge deler

så vi har finni ut at det blir til at dør trekene må av i front og bak for å finne ut dette 100 % sikkert

det som har blitt bestemt er at jeg skal ha 2x8" ground zero under setene :lol:

og en basser bak som skal bygges inn.

men mer info kommer i morgen :D

får da får jeg hvite hva de forkjellige levrandørene mener.

kommer også med en skisse om hvordan ting blir

hvis dere der ute har noen forslag hva som helst si skriv det ned mer jeg får vite sikkrere er jeg på hva jeg kjøper...

har også bestemt meg for å lage en ny tråd når dette har blitt finni ut så dere får se bilen å hvite hva som skal gjøres

kan si såpass at jeg skal gjøre mye rart innvendig og utvendig som allerede er bestemt og kjøpt inn

men mer info kommer om dette :D men nesten alt fra karoseri til seter skal byttes så dette blir et stort prosjekt i nærmeste tid :!::!::?:

ha en fin kveld der ute og spytt inn masse tips :) er taknemelig for alt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du se hvordan jeg monterte gladen sett i mine frontdører på min bil.

http://bmwguiden.no/forum/viewtopic.php ... 73&start=0

Du må finne det settet som har minst mulig størrelse på delefiltra, med mindre du vil skru fra hverandre og legge nye ledninger ut. Hadde plass kun 1 sted og da måtte jeg kutte i dempeplastikken som er i døra for å få det til og i tillegg kutte litt av plastikkrammen til delefilteret i bakkant.

Ser du på bilder osv så er det ganske tydelig. I tillegg må ikke diskantene være så veldig store. Klarte aaaaakkurat å få de tilhørende x-ion 130 settet inn der de originale var ved å ta ut alt av fester og skvise på plass.

Anbefaler litt dempemateriale også som du kan bruke til å feste skranglete deler osv. Navn og det jeg brukte står også i kommentarene mine.

Lyden ble krystallklar og skarp i forhold til originale høyttalere. Litt for skarpt etter min smak, men justere litt og fikk det litt "mykere". Får jeg satt i sub, blir det nok veldig bra. Akkurat nå mangler jeg en del i lydbildet.

Nå kan jeg spille så høyt at jeg kjenner lufttrykket på venstrebeinet når jeg kjører og ørene mine gir opp før høyttalerne.

Hei, jeg har samme frontsettet i min bil og synes det låter litt skarpt. Hvilke justeringer var det du gjorde for å få det litt softere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens.. :D

Må si det ble litt dødt de siste dagene hehe :(

men jeg har sjekket littt rundt og har finni ut at alpina selger et plug n play kitt for høytalere som skal være ganske bra, har noen der ute testet dette ut tenkte å ha dette bak ??? :?:

handle lista mi har da også blitt litt større :D:D

inne i bilen :

høytalere forand : focal K2 4" 10 cm

bassere under setet : ground zero 8 "

spilller : Dynavin D99

forsterker : usikkert

høytallere bak : usikkert

bakasjen:

forsterker : focal solid 1300 W monoblokk

basser : usikkert

dette er det jeg veit hittil legger ut bilder av det jeg skal ha som er sikket hittil

jeg setter veldig pris på tips

har noen der ute noe forslag til en 8" sub som jeg kan ha i bakasjerommet ?

trenger også tips til hvordan forsterker jeg skal ha til høytalerne kom gjærne med tips til dette også ?

samme med høytalere bak :wink:

hvis jeg skal legge ut hele mitt prosjekt her ute så er jeg avhengig av at folkt svarer meg osv . pga det blir litt morsommere å være her inne da :D:D:D

spillern

3ggg21cs58q4d99jqxpn.jpg

monoblokk forstrerkeren som skal bak i bagasje rommet

1uf8jh06cwpu6867ndi5.jpg

front settet

yn7kqusybuojxw2t8hly.jpg

bassern under setene.

jx82b6m8jv5v5ufnaj6e.jpg

Ha en fin kveld der ute. :wink: og spytt inn tips :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen folkens prøver for siste gang nå.

jeg trenger en 4 kanals forsterker som skal drive 1 par med focal 100KRS /k2

og et bar 8 " under setet fra ground zero 200 neo

har noen forslag til hva som vil drive dette veldig bra ?

ps trenger jeg ekstra batteri ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange borti statene oppgraderer E9x med JL Audio XD600/6. (2xfront, 2xbak, 2xunderseat)

Siden du bare vil ha 4 kanaler så tør jeg anbefale JL Audio XD400/4. Ikke prøvd eller hørt den men det må være brukanes saker i og med at mange bruker JL Audio og sier seg meget fornøyd med resultatet på diverse fora rundt om.

Hjemmeside: http://www.jlaudio.com/xd400-4-car-audi ... iers-98261

Amazon (USA): http://www.amazon.com/NexD-XD400-Car-Am ... B0039AQVEM

AudioCom AS (Norge): http://www.audiocom.no/Bilstereo/Forste ... 10344.aspx

Og du trenger ikke bytte batteri for denne lille oppgraderingen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange borti statene oppgraderer E9x med JL Audio XD600/6. (2xfront, 2xbak, 2xunderseat)

Siden du bare vil ha 4 kanaler så tør jeg anbefale JL Audio XD400/4. Ikke prøvd eller hørt den men det må være brukanes saker i og med at mange bruker JL Audio og sier seg meget fornøyd med resultatet på diverse fora rundt om.

Hjemmeside: http://www.jlaudio.com/xd400-4-car-audi ... iers-98261

Amazon (USA): http://www.amazon.com/NexD-XD400-Car-Am ... B0039AQVEM

AudioCom AS (Norge): http://www.audiocom.no/Bilstereo/Forste ... 10344.aspx

Og du trenger ikke bytte batteri for denne lille oppgraderingen her.

hei skal også montere en 8 " sub som skal i bagasjerommet men trenger vell ikke å bytte batteri for det eller :D

takk for tipset jeg har selv hørt litt om jl audio

men de er så dyre har du andre forlag ?

ps takk for at du gadd å ta deg tid til å hjelpe :D takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre lite peiling på hva som er bra av forsterkere.. Bare kom med JL Audio tipset fordi jeg er sikker på at det funker bra. Dyrt her i Norge ja! Jeg kjøpte HD900/5 i USA for en tusenlapp mindre enn hva XD400/4 koster her til lands :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre lite peiling på hva som er bra av forsterkere.. Bare kom med JL Audio tipset fordi jeg er sikker på at det funker bra. Dyrt her i Norge ja! Jeg kjøpte HD900/5 i USA for en tusenlapp mindre enn hva XD400/4 koster her til lands :roll:

hehe ja norge er for dyrt..

jeg tenker kansje å ha en 4 kanals av focal eller ground zero veit du eller noen der ute om det duger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

HJEEELP

JEG TRENGER HJELP OG TIPS TIL HVOR JEG SKAL MONTERE FORSTERKEREN

ENTEN I FRONT SOM DEN ER GODT SYNLIG MEN MISTER MASSE BAGASJE PLASS

ELLER LITT BAK HVOR DEN IKKE ER SÅ SYNLIG MEN HAR MASSE BAGASJE PLASS

LEGGER UT BILDER TRENGER RASKE SVAR !!!!!!

31fdwqxa92ja2urj5sra.jpg

HER LIGGER FORSTERKEREN GODT SYNLIG MEN NULL BAGASJE PLASS

ut903vbyy1d94i9m2537.jpg

HER LIGGER FORSTERKEREN IKKE SÅ SYNLIG MEN JEG HAR MASSE BAGASJE PLASS.

TRENGER RASKT SVAR !!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville klart ha lagt den slik at du har mest mulig bagasjeplass, blir litt hassel i starten når du skal justere lyden, men når det er gjort kommer du aldri til å trenge å ha den lett tilgjenglig. Kjenner ikke e93, men har du ingen muligheter til å gjemme den under dørken, slik at den ikke synes. Har en e91 selv, og der er det masse plass der, bør jo være det samme på caben det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville klart ha lagt den slik at du har mest mulig bagasjeplass, blir litt hassel i starten når du skal justere lyden, men når det er gjort kommer du aldri til å trenge å ha den lett tilgjenglig. Kjenner ikke e93, men har du ingen muligheter til å gjemme den under dørken, slik at den ikke synes. Har en e91 selv, og der er det masse plass der, bør jo være det samme på caben det??

hehe for å si det slik jeg får ikke plass til en hammer under der, liten plass med andre ord :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...