Howrd Skrevet Januar 8, 2013 Share Skrevet Januar 8, 2013 Skal bytte motor i E30`n min. Den er godkjent med M50, men motoren er nå historie.. Står mellom den samme M50B25 eller M52B28, hva ville du valgt, og hvorfor? Mener å ha lest at det er vanskelig å bytte toppakning på m52 fordi gjengene går, stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Januar 8, 2013 Share Skrevet Januar 8, 2013 Jeg ville valgt M52B28 bl.a fordi den er lettere, 18 kg? Jeg har selv denne motoren i litt oppfrisket utgave og den går som lynet (kam,litt porting og mapping). Innsuget er orginalt, da er også det gode dreiemomentet beholdt. Du kommer garantert til å få høre at 2,8 er dritt fordi den i orginal utgave ikke har så veldig stigende effekt med turtallet, årsaken er jo at den yter så enormt mye ved lave turtall (80% dreiemoment ved 1800 rpm). Mange her på forumet syns det er mye bedre med 2,2 literen M54 fordi den er så dau nede og stiger mye i effekt ved turtall, men uansett hvilket turtall man velger vil en 2,8 yte mer. Rare innstillinger mange har her på forumet, det betyr liksom ikke så mye hva motoren yter på topp, det viktigste er at den er jævlig dau under 4000 rpm, jommen er folk rare....... . Men nå var det jo 2,5 du spurte om, ikke 2,2. Mindre dreiemoment og høyere vekt er altså mitt argument. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet Januar 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2013 Takk for info:) Men du sier m50b28, jeg tengte på m52b28, hva er best (mest holdbart) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 8, 2013 Share Skrevet Januar 8, 2013 jeg hadde valgt m52b28 med småtrim på. pga lav vekt da dette er alu motor, m50 er jern motor. skal du ha turbo? isåfall m50. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet Januar 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2013 jeg hadde valgt m52b28 med småtrim på.pga lav vekt da dette er alu motor, m50 er jern motor. skal du ha turbo? isåfall m50. Ska ikke ha turbo, så trenger ikke noe materiell styrke.. Men hvordan er det hvis jeg må bytte toppakning? Har hørt at gjengene i blokka bare kan tilstrammes en gang pga aluminiumen, stemmer dette? er den "ureparerbar" om jeg må bytte toppakning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 8, 2013 Share Skrevet Januar 8, 2013 man kan nok montere studs, da står pinneboltene igjen i blokken. om gjengene ryker, så er det vel helicoil innsatser som gjelder. har ikke hørt om at man ikke kan bytte pakning på dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Januar 8, 2013 Share Skrevet Januar 8, 2013 Takk for info:)Men du sier m50b28, jeg tengte på m52b28, hva er best (mest holdbart) Mente selvsagt M52B28, beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 kompis av meg hadde en e39 med m52b28. den hadde fått ny blokk pga gjengene røk. lå en kvitering på nesten 100k i hanskerommet haha. at de ikke byttet motor.. er no ikke så langt unna prisen for en ny heller sikkert men den gikk godt den motoren. mye bunndrag i den. blir sikkert frisk med m50 innsug. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 Du er virkelig inne på noe kjell! Ser "alle" skal ha m50 innsug på m52, det er jo en grunn til at den ikke har det originalt.. Mister masse moment på bunn og får et mer snevert register! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 9, 2013 Share Skrevet Januar 9, 2013 hva mener dere om kompressor på alu motor da? har så lyst på en 2,8 i e34n. men er vell myyye enklere å sette inn en m50 tipper jeg. mtp at det er originalt. da i 2,5... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Howrd Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2013 hva mener dere om kompressor på alu motor da? har så lyst på en 2,8 i e34n. men er vell myyye enklere å sette inn en m50 tipper jeg. mtp at det er originalt. da i 2,5... Motoren går nedi uten noe problem den. Du kan bare flytte over motorfestene, bunnpanna, oljesil og div andre ting fra m50b20`n din, så er motoren nedi Ledningsnettet er vel forskjellig på e34 og e36 med tanke på lengde osv, men det går alltids an å fikse på. Om M52 tåler kompressor skal jeg ikke uttale meg om, men litt trykk tåler den vel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå