antares Skrevet Januar 12, 2013 Skrevet Januar 12, 2013 Hadde akkurat samme symptomer som på min E39. Skiftet først ABS sensorne, men uten nytte. Etter mye frem og tilbake, ble det konstatert at ABS hovedstyreenheten var defekt. Sitter på høyresiden i motorrommet... Alt fungerte som gull etter at denne ble skiftet. Fikk delen til litt redusert pris, men alt i alt kom det på cirka 7 lapper :-/
aalgaard Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Skrevet Januar 13, 2013 Oftest så fungerer ikke verken abs, asc, speedometer og forbruksmåleren. Men av og til fungerer speedometerrt og forbruksmåleren. Noen som vet hva som kan gjøre dette? Kan det være dårlig kontakt noen plass?
m520 Skrevet Januar 14, 2013 Skrevet Januar 14, 2013 Akkurat samme som min er det! Plussa t når jeg bremser så kobler ABS inn å pedalen rister, å bilen vil ikke stoppe.. Hadde noen uker da jeg ikke hadde speedometer, men det kom tilbake.. Jeg må kjøre uten kontakten til ABSpumpa tilkoblet, ellers bare kødder den. Jeg har bestillt ABS sensor til venstre bak, håper min blir iorden ihvertfall.. Hjalp ikke å skifte pumpa på min:/
aalgaard Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 Noen som vet om en måte jeg kan finne ut om at det er abs mondulen som har sviktet?
m520 Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Var ikke venstre ABS sensoren min bak som var gåen.. Prøvde å bytte den, men hjalp ikke.. Skal ta en lang kjøretur inatt, for å se om den blir borte da.. Bilen står uten skilt til vanlig, så får kjøre en litt grei tur når jeg først har prøveskilt på den:)
Nero Skrevet Mars 13, 2013 Skrevet Mars 13, 2013 Kan være hjulager som er dårlig. Hadde samme problem . Skiftet sensor,hadde feilen enda. Skifta så hjullager og da var alt i orden. Er noe med magnet på lager som sensor får signal fra. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
aalgaard Skrevet April 6, 2013 Forfatter Skrevet April 6, 2013 Har skiftet abs mondulen nå, og alt av speedometer og forbruksmåler osv. fungerer slik det skal. Men den lyser fortsatt på abs og asc. Vet at ascen må kodes til min bil, men hva må gjøres for å få vekk abs lanpa? Noen som vet
Fisher Skrevet April 7, 2013 Skrevet April 7, 2013 Abs systemet må ikke resettes. Det forsvinner når feilen er rettet. Ellers så har det med sensor venstre bak. Enten den eller ledning eller hjernen enkelt å greit.. Det du kan gjøre er å ohm ledningen fra sensoren for å sjekke at det skjer noe der. (usikker om det går.. Men opplever du at du har respons.. samme som høyre.. Så er det signal og ledningene/hjernen gjennstår.. Forøvring er det mulig om det konstateres at hjernen er gåen å se på kretskortene (aldri gjort, men sånn generel elektronikk erfaring) å vaske med elektro rens.. I siste tilfelle er det mulig å steike kretskortet i ovnen (dette må du sjekk hva de anbfaler varme og timer.. Det er riski, men som siste løsning liksom. DU må også sjekke at du har kontakt på ledningene hele veien også Det e den infoen eg har
sandesp Skrevet April 7, 2013 Skrevet April 7, 2013 Har byttet abs modul på samme type bil men ikke behøvd og kode denne ¨ Men du sier at speedometer virker nå så da er jo venstre bak i orden det kan jo være at det er flere følere som er defekte
aalgaard Skrevet April 7, 2013 Forfatter Skrevet April 7, 2013 Tok en kjapp diagnose med bmw scanner, og det viste seg at abs vsf er gåen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå