BMWBølla Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2013 Takk for tipset, men er nok ikke der mitt problem ligger.. Hele skjermen går i svart, låser seg og lyden begynner å vrenge seg (har ikke skjedd på radio, kun på musikk fra harddisk) Står også No Signal..? Det kan jo høres radio relatert ut men, som sagt har det ikke skjedd når jeg har hørt på radio..? Så på f30post.com at jeg ikke er den eneste... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Bjustveit Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Mange takk!Er meget fornøyd med fargen, synes den kler bilen godt, litt uvanlig i dagens bilpark men.. Har hatt et par lange turer med bilen allerede og den er veldig nær en innertier, eneste skår i gleden er at 2 ganger har navi skjermen gått i sort mens jeg har hørt på musikk og lyden har begynt å sprake noe veldig + at det kommer opp meldingen "No signal" i displayet".. Blir vel en mail til verksted hos Bilia imorgen da... Grr.. Min forrige BMW, en E92 måtte bytte hele head unit´en etter kort tid fordi det var noe surr med harddisken, "greit nok" siden det er garanti jobb, MEN, liker ikke at nye biler skal måtte tukles med unødvendig.. Og forrige gang ble faktisk interiøret rundt spiller ødelaget med små merker her og der etter at mekaniker hadde holdt på.. Fikk byttet noe, men et par merker ble igjen som en konstant irritasjon.. Ellers er bilen super!!! Kjipt å måtte gi fra seg en bil til verksted bare etter noen få dager, min bil har fungert helt 100% utenom at det hyler i bremsene, og det noe så borti natten også. Jeg venter med å bremse til det er i siste liten bare for å unngå at bremsene skal hyle. Jeg har lest en del på amerikanske forum, og der går mye av problemene i, feil med nivå sensor til spylervæske (noen mener det har noe med typen spylervæske som blir brukt), knirk i interiør, hyling i bremser, rust i rammene på stolene, feil på skinn. Håper min bil oppfører seg knirkefritt lenge, har ikke mye lyst å sende den på verksted, og det burde heller ikke være nødvendig, da vi har premium biler til mange 100k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Bjustveit Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Har du prøvd dette? When you have the screen problem:1) Press and hold the volume button on the center console for more than 30 seconds.2) After pressing it for about 30 seconds Idrive will go blank and reboot.3) Let go of the button and wait for Idrive to reboot.4) See if problem has gone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ilunde Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Mange takk!Er meget fornøyd med fargen, synes den kler bilen godt, litt uvanlig i dagens bilpark men.. Har hatt et par lange turer med bilen allerede og den er veldig nær en innertier, eneste skår i gleden er at 2 ganger har navi skjermen gått i sort mens jeg har hørt på musikk og lyden har begynt å sprake noe veldig + at det kommer opp meldingen "No signal" i displayet".. Blir vel en mail til verksted hos Bilia imorgen da... Grr.. Min forrige BMW, en E92 måtte bytte hele head unit´en etter kort tid fordi det var noe surr med harddisken, "greit nok" siden det er garanti jobb, MEN, liker ikke at nye biler skal måtte tukles med unødvendig.. Og forrige gang ble faktisk interiøret rundt spiller ødelaget med små merker her og der etter at mekaniker hadde holdt på.. Fikk byttet noe, men et par merker ble igjen som en konstant irritasjon.. Ellers er bilen super!!! Kjipt å måtte gi fra seg en bil til verksted bare etter noen få dager, min bil har fungert helt 100% utenom at det hyler i bremsene, og det noe så borti natten også. Jeg venter med å bremse til det er i siste liten bare for å unngå at bremsene skal hyle. Jeg har lest en del på amerikanske forum, og der går mye av problemene i, feil med nivå sensor til spylervæske (noen mener det har noe med typen spylervæske som blir brukt), knirk i interiør, hyling i bremser, rust i rammene på stolene, feil på skinn. Håper min bil oppfører seg knirkefritt lenge, har ikke mye lyst å sende den på verksted, og det burde heller ikke være nødvendig, da vi har premium biler til mange 100k. Helt enig. Skulle tro kvalitetskontrollen til BMW plukket opp sånne ting.. Eneste jeg har merket på min til nå er spylervæskesensoren indikerte nesten tomt, men når jeg kjøpte spylervæske gikk det bare på en liter. Jeg tror den væsken som stod på fra fabrikk hadde høyt frysepunkt og tullet litt med sensoren... Noen av dere andre to som har merket noe til det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Ang bremser som piper så prøv 2-3 nedbrensninger med full abs fra 100-10kmh ( Ikke full stopp).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Bjustveit Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Jeg tenkte på det, men vet ikke om det er sp bra for piggdekkene, har ikke lyst til å ødelegge de. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 grattulerer med fantastisk flott bil valget mitt har stått mellom Rød, Sølv eller Blå som din.. og siden du har blå og Atle sølv, så må jeg jo nesten gå for rød... eller? blir ikke med det første da men.. har egentlig mest lyst på lik din, blå med m-bremsene og Hexagon/Alcantara (blå sømmer) +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ilunde Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 grattulerer med fantastisk flott bil valget mitt har stått mellom Rød, Sølv eller Blå som din.. og siden du har blå og Atle sølv, så må jeg jo nesten gå for rød... eller? blir ikke med det første da men.. har egentlig mest lyst på lik din, blå med m-bremsene og Hexagon/Alcantara (blå sømmer) +++ Rød F31 med M-sport ser jeg for meg hadde vært knalltøft! Det må virkelig være å gå mot strømmen i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 har hatt 4 røde biler før.. så er ikke redd for å velge rød.. har en demobil (f30 uten m-pakke) på jobb.. fargen er bare helt sykt rå i dagslys.. sikkert enda råere i f31 med m-pakke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2013 Har ikke prøvd å reboote selv, sendte mail til Bilia istad og de ba meg komme innom for å gi bilen en oppdatering så da gjør jeg det.. Vedr. det med spylervæske så har jeg erfaring fra Mercedes med dette, at enkelte spylervæsker ikke klarer å "slå ut" på sensoren slik at den tror tanken er tom. Når dere sier det så stusset jeg over at lampen for spylervæske har lyst siden jeg hentet bilen, noe jeg synes var litt rart.. Men da ser det ut som om det kan være samme sensor problem hos BMW også. Litt irriterende å måtte ty til en viss væske hele tiden for å unnga varsel men.. Da må jeg hvertfall sjekke om jeg faktisk har spylevæske eller ei, har vært såpass kaldt siden bilen at det ikke har vært nødvendig å bruke den.. Når det gjelder piping i bremser så hadde jeg også det, men kun ut av butikken så var det over. Nå har jeg de blå M-sportbremsene da, vet ikke om det kan gjøre noe forskjell..? Ellers var jeg faktisk innom rød og vurderte det, men det var ikke kona, haha Hun likte faktisk ikke Estoril heller til å begynne med, så det måtte jeg være litt bestemt Sort, hvit, blå, rød og sølv var vel de fargene det sto mellom for vår del.. Bare å gå for rød Roald, så en F31 på Motorfestivalen i slutten av august og den ser veldig bra ut i rød med M-sport! Bra med litt variasjon i farger her i landet Når det gjelder standard M-interiøret så liker jeg dette veldig godt og hadde veldig likt med blå sømmer på min E92, men pga en liten gutt i baksetet så valgte vi å gå for skinn denne gangen.. PS: Atle, du nevnte registrerte feil på skinnet, hvor og hva gjaldt dette..? Og har du sjekket for rust i setefestene dine..? Uansett, FOR EN BIL!!! Jeg er storfornøyd så langt og den innfrir på det aller aller meste og litt til, blir nok fort min favoritt bil av bilene jeg har eid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2013 PS: Roald, veldig off topic men... Hvordan får jeg linket rett til trådene i signaturen min som deg..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Bjustveit Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Når dere sier det så stusset jeg over at lampen for spylervæske har lyst siden jeg hentet bilen, noe jeg synes var litt rart.. Men da ser det ut som om det kan være samme sensor problem hos BMW også. Litt irriterende å måtte ty til en viss væske hele tiden for å unnga varsel men.. Da må jeg hvertfall sjekke om jeg faktisk har spylevæske eller ei, har vært såpass kaldt siden bilen at det ikke har vært nødvendig å bruke den.. PS: Atle, du nevnte registrerte feil på skinnet, hvor og hva gjaldt dette..? Og har du sjekket for rust i setefestene dine..? Jeg har ikke hatt noe problem med nivå sensoren på spylervæsken. Ser at iLunde har også hatt noe problem med dette, og han bor også i Stavanger området. Dersom dette blir et problem lurer jeg på hvilken type spylervæske en skal bruke. Her er det noen som har problemer med setene. http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=784559&highlight=leather+problem Jeg har ikke sjekket for rust på mine seter enda, regner med at det kanskje må gå en liten stund før det oppstår dersom de ikke har fikset problemet. Mener å ha lest noe om at BMW har tatt tak i dette problemet, men jeg skal følge med på mine seter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBølla Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2013 Spylte ruta noen ganger idag og var hvertfall full guffe da, selvom lampa har lyst siden jeg hentet den for en uke siden..? Et par kjappe bilder tatt etter dagens tur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Januar 17, 2013 Share Skrevet Januar 17, 2013 Gratulerer med en meget flott bil! Du nevner bakovervendt bilstol i baksetet, hvilken stol er det dere har? Du har ikke noen bilder av forsetet når den er montert i? Samme med hvordan det ser ut i baksetet med den i. Vi har og bakovervendt stol og den tar voldsomt med plass, så har vi blitt litt fristet av denne F31 nåda og vurderer om vi må bestille en men er litt usikker på bakseteplassen... Den X5`en vi har idag er ikke spesielt romslig i baksetet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Bjustveit Skrevet Januar 17, 2013 Share Skrevet Januar 17, 2013 Gratulerer med en meget flott bil! Du nevner bakovervendt bilstol i baksetet, hvilken stol er det dere har? Du har ikke noen bilder av forsetet når den er montert i? Samme med hvordan det ser ut i baksetet med den i. Vi har og bakovervendt stol og den tar voldsomt med plass, så har vi blitt litt fristet av denne F31 nåda og vurderer om vi må bestille en men er litt usikker på bakseteplassen... Den X5`en vi har idag er ikke spesielt romslig i baksetet... Jeg har noen bilder av demo bilen jeg testet bilstolen vår i, og slik ser det ut. Jeg har ikke bilder som viser plassen foran, men jeg er 1.82 høy og klarer fint å sitte der, men det er mye triveligere å sitter i fører setet Bilstolen vi har er av merke Britax. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå