Gå til innhold

Omprogramering av nøkkler til E46

ropa
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 320IAT 2002mod, begge nøkklene sluttet å funke etterhvert, tenkte det måtte være flat batteri. (Ringte bmw og dem skulle ha flere tusen for nye nøkkler, dem nevnte heller aldri at man kunne omprogramere) Men fant ut noe info om omprogramering av nøkkler på nettet. Det jeg da gjorde var å hoppe i bilen, sette nøkkelen i tenningen. Ta ut nøkkelen, holde åpne knappen inne samtidig som man trykker låse knappen 3 ganger. Etter prosedyren låser og åpner dørene av seg selv. Dette funket jo og jeg tenkte YES!!

Men gjorde dette først på en nøkkel 1 og så den andre. Men tok i bruk nøkkel 1 som jeg omprogramerte først. Dro til noen venner på kvelden, skulle låse bilen men nøkkelen funket ikke! Så jeg omprogramerte den på flekken og den funket igjen, happy times :P

Men når jeg igjen skulle teste nøkkel 2 dagen, ingen funksjon! Så har kun brukt den ene nøkkeln siden da. Den funker helt fint, men nå har alarmen på bilen begynt å gå.

1.Er det noen som vet hva som har gått galt?

2.Eller hva man kan gjøre for at alarmen ikke skal gå av seg selv lenger?

3.Er det noen håp for å få begge nøkklene i brukbar stand?

Sidenotes: Virker som jeg kun kan bruke en nøkkel om gangen.. Reserve nøkkelen (nøkkel 2) funker fint men er ikke noe strøm/signaler fra den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at alarmen går kan være tegn på samme problem som jeg hadde og det var at sentrallås-modulen tullet litt.

Da gikk alarmen når jeg prøvde og bruke nøkkelen.

Jeg fikk skiftet modulen og har ikke hatt problem med det.

Nøkkelen kan du sikkert få kodet bare med og spør på BMW verksted (bavaria etc.), det fikk jeg.

Han var med ut og fikset det på stedet når jeg spurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at alarmen går kan være tegn på samme problem som jeg hadde og det var at sentrallås-modulen tullet litt.

Da gikk alarmen når jeg prøvde og bruke nøkkelen.

Jeg fikk skiftet modulen og har ikke hatt problem med det.

Nøkkelen kan du sikkert få kodet bare med og spør på BMW verksted (bavaria etc.), det fikk jeg.

Han var med ut og fikset det på stedet når jeg spurte.

Skiftet du da sentralås modulen? Vis ja, mye kostet det?

Eller kodet han bare om nøkklene slik at problemet forsvant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror begge nøklene må kodes samtidig. Mener jeg tullet med det der på min egen, når jeg skiftet batteri.

Vet ikke hvilken nøkkel du har, jeg hadde fra 1999, gamle modell med utskiftbart batteri. Mener det var en prosedyre for å kode en nøkkel og en litt annen for å kode to. Finner det på nette eller youtube om du søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrallås-modulen ble skiftet pga. tull med alarmen og dører som noen ganger ikke ville låses/låses opp.

Nøkkelen ble kodet etterpå, da den ikke virket etter skifte av modul.

Modulen kostet rundt 3000 hvis jeg husker riktig (uten arbeid). Kan dobbelt sjekke prisen på kvitering hvis det ønskes. (Prisen er fra bavaria)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...