Begil Skrevet Januar 13, 2013 Share Skrevet Januar 13, 2013 Ka motorer kommer dette fra? Må ha ny clutch og er usikker no. Clutch og trykkplate er 228mm. trykkplaten er merket "Sachs typ mf 228", og 118 003 SSL 2 08. Clutchen har 10 splines som er 28-29mm innvendig diameter. Svinghjulet er 23mm tjukt. Clutchen som stod på var HELT utslitt, skjedde ingenting når eg slapp ut pedalen. Motoren er en S50B30 og girkassen er en getrag 260.. Passer S50b30 trykkplate og clutch på dette svinghjulet og kassen? Eller må eg bruke 228mm videre også? Hva er standard tykkelse på ny clutch? Det var 5.5mm avstand mellom kontaktflate på trykkplate og svinghjul når ikkje clutchen var inni. Ser ene sinterlamellen er 8.1mm tjukk, passer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Begil Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2013 Det er 6 bolter som fester trykkplaten til svinghjulet og c-c avstanden mellom festehullene er 265mm Er dette samme som på S50B30? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Begil Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2013 Hjeeeeeelp. Noen som vet? Skal bestille clutch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 19, 2013 Share Skrevet Januar 19, 2013 Antar det står nr på delene Legg det inn her og se hvilke som har det samme. Pass på at det er krysset av for Europa. http://realoem.com/bmw/select.do?lang=sv Ellers så er https://www.google.no/ fin å bruke på slike nummer også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Begil Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2013 Antar det står nr på deleneLegg det inn her og se hvilke som har det samme. Pass på at det er krysset av for Europa. http://realoem.com/bmw/select.do?lang=sv Ellers så er https://www.google.no/ fin å bruke på slike nummer også Clutchen står det ingen nr på og trykkplaten får eg ikke noen treff på. Svinghjulet gidder eg ikkje ta av for å sjekke om det står noe bakpå for så å kjøpe nye bolter. Også er eg dårlig til å leite på nettet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 Beklager jeg ikke får til å hjelpe deg men hvis du går inn på mekonomen og finner delene så står det oppgitt mål på deletegningene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 Det er 6 bolter som fester trykkplaten til svinghjulet og c-c avstanden mellom festehullene er 265mmEr dette samme som på S50B30? sjekka et m20 svinghjul jeg har liggende da jeg synes bildene dine ligner. det har og 6 bolter, det har og c-c avstand 265mm mellom festeboltene det er 3cm tykt, dvs tykkere som ditt, men kan jo hende du har et letta et, vet ikke helt hva de fjerner ved letting, denne clutchen har og 10 splines og ca 28mm målt utvendig på aksel til girkasse trykkplata er ca 45mm, så ca samme som din. så skal ikke se bortifra at det er et m20 svinghjul, glemte å måle dimm på clutchen, men er rimelig sikker på at m20 har 228mm (ivaffall ikke 240mm) og viktigst av alt, m20 svinghjul passer på s50 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Begil Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2013 Det er 6 bolter som fester trykkplaten til svinghjulet og c-c avstanden mellom festehullene er 265mmEr dette samme som på S50B30? sjekka et m20 svinghjul jeg har liggende da jeg synes bildene dine ligner. det har og 6 bolter, det har og c-c avstand 265mm mellom festeboltene det er 3cm tykt, dvs tykkere som ditt, men kan jo hende du har et letta et, vet ikke helt hva de fjerner ved letting, denne clutchen har og 10 splines og ca 28mm målt utvendig på aksel til girkasse trykkplata er ca 45mm, så ca samme som din. så skal ikke se bortifra at det er et m20 svinghjul, glemte å måle dimm på clutchen, men er rimelig sikker på at m20 har 228mm (ivaffall ikke 240mm) og viktigst av alt, m20 svinghjul passer på s50 motor. Konge, takk for hjelpen Hadde en mistanke om at det var M20. Men den eg sjekket opp på delekatalog hadde dobbelmasse-svinghjul så gikk utifra at det var feil da. Er Getrag 260 fra M20 kanskje?? Men viktigst av alt: Kan eg bruke S50 trykkplate og clutch med dette svinghjulet og den girkassen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 Det er 6 bolter som fester trykkplaten til svinghjulet og c-c avstanden mellom festehullene er 265mmEr dette samme som på S50B30? sjekka et m20 svinghjul jeg har liggende da jeg synes bildene dine ligner. det har og 6 bolter, det har og c-c avstand 265mm mellom festeboltene det er 3cm tykt, dvs tykkere som ditt, men kan jo hende du har et letta et, vet ikke helt hva de fjerner ved letting, denne clutchen har og 10 splines og ca 28mm målt utvendig på aksel til girkasse trykkplata er ca 45mm, så ca samme som din. så skal ikke se bortifra at det er et m20 svinghjul, glemte å måle dimm på clutchen, men er rimelig sikker på at m20 har 228mm (ivaffall ikke 240mm) og viktigst av alt, m20 svinghjul passer på s50 motor. Konge, takk for hjelpen Hadde en mistanke om at det var M20. Men den eg sjekket opp på delekatalog hadde dobbelmasse-svinghjul så gikk utifra at det var feil da. Er Getrag 260 fra M20 kanskje?? Men viktigst av alt: Kan eg bruke S50 trykkplate og clutch med dette svinghjulet og den girkassen?? usikker på om du kan bruke s50 trykkplate og lamell, men man får ganske bra clutch til m20 og. om det er 260 kasse kan det være fra m20 eller m50, nå vet ikke jeg hvilken bil motoren står i, men m20 kasse har annen vinkling enn m50/s50, så spørs jo om motoren har org vinkling eller ei, ekke lett å si uten å se den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_m7 Skrevet Januar 20, 2013 Share Skrevet Januar 20, 2013 Nei du kan ikke bruke trykkplate fra S50, for den er laget for et svinghjul der lamellen ligger "nedi". Kjøp clutch som passer M20. er vel sachs 618 om jeg ikke minns fel, och lamell kan du ta från alt som har 228mm. har ikke så mye å si hva den er til bare den er mellom 8,5mm og 10mm som den er da den er ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå