Julian Sommer Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Hvor skaffer man billigst senk til E30 2-dørs MED tüv? Coilovers er knall, men fjærer (evt med dempere) er også greit hvis høyden blir pen på en preface. Noen som har forslag, og gjerne bilder av bilen med den senken som bli foreslått hvis det ikke er justerbart? Kjøper gjerne brukt hvis noen har. På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 JOM, Ta Technix og FK billigvarianten på Koed er vel noen alternativ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2013 Ja, men jeg har hørt at TA technix ikke senker så mye? Det er jo det billigste alternativet jeg har funnet hittil (4000,-) og jeg skal jo ha det kjørbart. så mulig det holder for min del. Noen som har bilder av Ta technix på e30? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Fjerner man hjelpefjæra på Ta technix så blir bilen veldig lav. Gjorde dette på e36en min i fjor og hadde ca 5.6cm opp til forkant av kanalen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2013 Fjerner man hjelpefjæra på Ta technix så blir bilen veldig lav. Gjorde dette på e36en min i fjor og hadde ca 5.6cm opp til forkant av kanalen Takk for svar, da er jo det en mulighet Hadde vært så gull med justerbar høyde. Ellers fant jeg dette bildet av FK high tec på e30 (2540,- på koed), og det så jo meget bra ut sånn til normal bruk: Men så er det jo det at man alltid vil en cm lavere.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 FK Highsport senker nok en god del lavere enn på bildet. Er nesten original høyde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2013 Er bare 40mm senk på den på bildet, jeg hadde jo helst gått for 75/50 Vet du hvordan det ser ut i virkeligheten? Er så skeptisk til å kjøpe noe når det ikke finnes bilder av det. Edit: Fant bilde av de enda billigere FK AKX 75/50mm (2155,- på koed). Blir det samme høyden med kun fjærer, eller bør man ha et kit med dempere? Hvis det blir samme høyden med bare fjærer, sparer jeg resten av pengene og putter de i sparebøssa til coilovers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 75/50 er å anbefale skal du kjøre fjører og dempere. Har hatt 60/40 på 2dørs e30 selv, og mener det ble altfor lite. Nåer jeg sær på senkinga da og skal helst ha bilen slepende i bakken på flatmark Her er hvertfall et crappy bilde av nevnte e30 med 60/40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2013 Jeg tror jeg blir fornøyd med høyden som var på bildet jeg postet, som er 75/50 Men blir det noen forskjell på høyden hvis man kjøper med dempere? Eller har det kun med kjøreegenskapene å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Du bør forsåvidt bytte til kortere demper når du skal senke såpass, kan i utgangspunktet gi ganske drastiske endringer å kjøre med org dempere og lave fjærer, men jeg synes ikke å har merka så mye til det på E30. Jeg har forøvrig greie fjærer til deg, nye bak, og litt brukt foran, senker 60/40. jeg skal bare ha 4-500 for dem, så da har du jo litt annet å bruke kr på. men jeg har ikke tüv papirer til de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2013 Du bør forsåvidt bytte til kortere demper når du skal senke såpass, kan i utgangspunktet gi ganske drastiske endringer å kjøre med org dempere og lave fjærer, men jeg synes ikke å har merka så mye til det på E30.Jeg har forøvrig greie fjærer til deg, nye bak, og litt brukt foran, senker 60/40. jeg skal bare ha 4-500 for dem, så da har du jo litt annet å bruke kr på. men jeg har ikke tüv papirer til de. Koster bare 880,- for kun fjærene med samme senken som på bildet jeg la ut, så koster nok på de ekstra kronene og får den høyden jeg vil ha, samt få med tüv-papirer (dette kan jo skrive ut fra nett, men vet ikke om du mente at de ikke er godkjente i det hele tatt). Takk for tilbudet, men vil så lavt som mulig så billig som mulig Hvis demperne mine kvelder til slutt så har jeg en unnskyldning til å koste på coilovers neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Er bare å slå fra seg å senke så mye uten å bytte til kortere dempere samtidig. Gjelder 60mm også. Kommer til å bunne demperne ca hele tiden og og bli norgesmester i trafikkfarlig, og du vil ikke drepe hverken deg selv eller andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2013 Er bare å slå fra seg å senke så mye uten å bytte til kortere dempere samtidig. Gjelder 60mm også.Kommer til å bunne demperne ca hele tiden og og bli norgesmester i trafikkfarlig, og du vil ikke drepe hverken deg selv eller andre.. Hadde det virkelig blitt tüv-godkjent hvis man dør av det? Jeg bare spør, jeg skjønner jo at det blir en belastning for demperne med så små fjærer men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Har sett ganske mange langt utti skogen oppigjennom pga lav bil og originale dempere. Hvor mye bryr du deg om hva TUV mente hvis du havner i rullestol resten av livet pga at du skulle spare en tusenlapp? Det er ikke snakk om ekstra belastning for demperne men at de har et visst virkingsområde, når du senker bilen får demperne mindre potensiell kompresjon og når du treffer en ekstra vrien dump treffer stempelet bunn i demperen og du er fri for fjæring. Med det resultat at bilen spretter opp og mister bakkekontakt i stedet for at hjulet fjærer videre opp, og da skal det lite fantasi til for å forstå hva som potensielt kan skje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Januar 16, 2013 Share Skrevet Januar 16, 2013 Er bare å slå fra seg å senke så mye uten å bytte til kortere dempere samtidig. Gjelder 60mm også.Kommer til å bunne demperne ca hele tiden og og bli norgesmester i trafikkfarlig, og du vil ikke drepe hverken deg selv eller andre.. Hadde det virkelig blitt tüv-godkjent hvis man dør av det? Jeg bare spør, jeg skjønner jo at det blir en belastning for demperne med så små fjærer men.. De fjærene som er tüv godkjente krever jo også at du bytter til kortere dempere, derfor er de tüv godkjent. OM du bare bytter fjærer så blir det ikke tüv godkjent med mindre du har så si originale fjærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå