ThomasEK Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Flytter til Sverige neste mnd, da skal guttedrømmen kjøpes inn Sett på 540'er der borte og ligger fra 20 000 til 35 000svenske i god stand, så skal endelig få handlet meg en Men lurte på om det er noen spesielle svakheter med 540? Å lurte på om alle kom uten diffbrems/sperre? Vett de hadde noe form for antispinn, men betyr det at den bare vil spinne på et hjul ved lek? Altså en 4,4 V8 med 285hk som BMW mener har nok grep på et dekk?? :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Kun M5 som kom originalt med diffbrems. Skal du leke må du slå av antispinn, da vil den uansett spinne på et om du ikke framprovoserer veldig mye. BMW er ikke alltid veldig kloke når de designer bilene sine.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2013 Så på den Quaife diff'en, er den lett å bytte selv med vanlig verktøy å hobby mekaniker erfaring? Eller noen andre differ som passer? E34 540 f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Har byttet en god del innmat i differ på biler som skal bli kjørt på bane eller i skogen (offroad), men ville aldri gjort det i en bil som skal gå på veien uten ulyder osv. Gjelder å være ekstremt nøye med klaringer og shims, ikke noe jeg ville gjort uten et nøyaktig måleur osv. Nå husker jeg ikke størrelsen på diffen her i hodet, men tror ingen E34 differ passer rett over. Klart enklest er å bytte til E39 M5 diff. Siden du allerede har 540, kan du bruke medbringere og stikkaksler derfra, men du må muligens bruke bakre kryss fra mellomaksel fra M5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2013 Tusen takk for info/hjelp Så 540 med automat hadde 2,93 utveksling og M5 hadde 3,15 tror jeg.. Husker ikke helt nøyaktig M5 utveksling. Men vil det påvirke turtall å bensinforbruk veldig mye? eller bare snakk om Par hundre ekstra omdreininger i f.eks 100km/t ? Fins jo alltid mulighet å demontere diffen og så levere den på et verksted sammen med den nye Quaife diffen. Er jo en del billigere verksted priser i Sverige å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Har byttet en god del innmat i differ på biler som skal bli kjørt på bane eller i skogen (offroad), men ville aldri gjort det i en bil som skal gå på veien uten ulyder osv.Gjelder å være ekstremt nøye med klaringer og shims, ikke noe jeg ville gjort uten et nøyaktig måleur osv. Nå husker jeg ikke størrelsen på diffen her i hodet, men tror ingen E34 differ passer rett over. Klart enklest er å bytte til E39 M5 diff. Siden du allerede har 540, kan du bruke medbringere og stikkaksler derfra, men du må muligens bruke bakre kryss fra mellomaksel fra M5. M5 diff på 540: Da må man enten bruke drivakslingene til M5, eller de drivakslingene som står på bilen og medbringere ifra e28/31/32/38 med dele nr 33131214087 E39 540 medbringere passer ikke i M5 diff. Da M5 diffen er lengre fremover, må man ha kortere mellomaksel. Men siden trådstarter har automat er det ikke sikkert bakre halvdel av en M5 mellomaksel passer på en automat.. Vibrasjoner er det mulig å få og, om akselen ikke blir balansert etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2013 Så på Youtube at mange har brukt M6 Diff på E39 540?? Noen som har info om utveksling, passform på de? Tusen takk for info 540ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2013 Så på Youtube at mange har brukt M6 Diff på E39 540?? Noen som har info om utveksling, passform på de? Tusen takk for info 540ESS ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå