BmwM46 Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Etter hva jeg nå har skjønt må jeg ha ny motorstyringsenhet og gearstyringsenhet. Så derfor lurer jeg på om noen her inne kunne hatt det liggende , legger ved bilder under her med delenr og hvordan boksene ser ut. Grunnen til at jeg trenger nye er fordi at bilen vil ikke gå lengre etter de fikk noe vann på seg , å motorstyringsenheten lukter veldig brent. Vet ikke om jeg trenger begge 2, men siden motorstyringsenheten lukter brent å inni bilen der hvor det står om bilen er i P,D,S,2,3 er det bare ett tannhjul. Så regner med begge er gått istykker. Bilen er en e46 318ia med m43tub motor. 1998mod. Bilder av motorstyringsenhet. Bilder av gearstyringsenhet.
Julianv Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Du må vel ha EWS også vil jeg tro, grunnet startsperre. Evt må du kjøpe en ny "blank" og kode inn. Tror noen her på forumet tar på seg jobben med å koble ut EWS, koster 1500 mener jeg. EDIT: EWS fra samme bil som du får hjerne fra
BmwM46 Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Skrevet Januar 15, 2013 Julianv skrev: Du må vel ha EWS også vil jeg tro, grunnet startsperre.Evt må du kjøpe en ny "blank" og kode inn. Tror noen her på forumet tar på seg jobben med å koble ut EWS, koster 1500 mener jeg. EDIT: EWS fra samme bil som du får hjerne fra Grunnen til at jeg ikke har spurt om dette er fordi jeg ønsker å programmere
Julianv Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Men du kan ikke programmere en som allerede har vært programmert
BmwM46 Skrevet Januar 15, 2013 Forfatter Skrevet Januar 15, 2013 Julianv skrev: Men du kan ikke programmere en som allerede har vært programmert Ikke ? Verkstedet jeg snakket med sa det var bare å programmere :s må ha ews å da ?
Julianv Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Nei desverre. Kollega har akkurat svidd styreenheten på sin E46, og han prøvde først med kun styreenhet, men fikk ikke lov å kode. Så prøvde han med EWS boksen fra den andre og det virket knirkefritt
BmwM46 Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 Julianv skrev: Nei desverre. Kollega har akkurat svidd styreenheten på sin E46, og han prøvde først med kun styreenhet, men fikk ikke lov å kode. Så prøvde han med EWS boksen fra den andre og det virket knirkefritt Så da kan jeg bare finne en vrakbil som har ews , motorstyringsenhet og gearkasseenhet ? Så da må ikke nummerene stemme med de som var der før bare alt jeg tar fra er likt som fra den ews jeg bruker ?
Julianv Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Usikker på om nr må være rett, men du finner sikkert en med rette nr uten for store problemer
BmwM46 Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 Julianv skrev: Usikker på om nr må være rett, men du finner sikkert en med rette nr uten for store problemer Hvor burde jeg lete ? Trenger jeg ews om jeg finner bokser med samme nr ? Om jeg ikke finner bokser med riktig nr kan jeg bare ta ews å boksene fra bilen jeg tar det fra ? Eller hva må jeg da gjør ?
Julianv Skrevet Januar 16, 2013 Skrevet Januar 16, 2013 Legg ut en ønskes kjøpt tråd her på forumet, evt sjekk på biler/deler som selges. Mye delebiler ute å går. Jepp trenger EWS uansett, da de er kodet sammen. Du får gjøre litt research og se hvilke numre som passer til din motor osv. Jeg vet desverre ikke det.. Lykke til..
BmwM46 Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 Julianv skrev: Legg ut en ønskes kjøpt tråd her på forumet, evt sjekk på biler/deler som selges. Mye delebiler ute å går.Jepp trenger EWS uansett, da de er kodet sammen. Du får gjøre litt research og se hvilke numre som passer til din motor osv. Jeg vet desverre ikke det.. Lykke til.. Takk for gode svar Julianv , så hvis jeg forstår deg rett så må jeg fortsatt ha samme nr på boksene men også ews for at startsperre å det skal kjenne igjen styringsenhetene , å ikke at jeg kan bare finne en samme bil med samme motor å automat uten samme nummer å bare bruke det ?
Julianv Skrevet Januar 17, 2013 Skrevet Januar 17, 2013 Såvidt jeg vet er nok det lurest ja! Kan bli trøblete vis det er feil nr, men skal ikke si at det ikke går. Men EWS og hjerne må du hente fra samme bilen ja! Da vil det bare være å bytte og starte
Lars89 Skrevet Januar 17, 2013 Skrevet Januar 17, 2013 Kjøp et komplett EWS-sett på Koed. Pass på å få komplett da de har mange "sett" som mangler div. Ligger under e46 - brukte deler - motor - el-deler - hjerner Billig girkasse-ecu på ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-318-Gearb ... 3ccdc6a887
BmwM46 Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Skrevet Januar 17, 2013 Lars89 skrev: Kjøp et komplett EWS-sett på Koed. Pass på å få komplett da de har mange "sett" som mangler div.Ligger under e46 - brukte deler - motor - el-deler - hjerner Billig girkasse-ecu på ebay: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-318-Gearb ... 3ccdc6a887 Okei , men kan jeg bruke hver enkelt ting fra forskjellig bil ? altså kjøpe en på ebay å noe på koed , eller vil det funke dårlig ?
SweetBMW Skrevet Januar 17, 2013 Skrevet Januar 17, 2013 Det vil funke dårlig. Du trenger i utgangspunktet EWS, nøkkel fra denne bilen, og hjerne. Evt så tar du kontakt med RPM Motorsport i Kanada og forklarer problemet til de. De kan kode om brukte enheter. Du vil også få feil i km stand på bilen med en slik prikk som kalles tamper dot. Dette er et kjempeproblem når dette først streiker på E46 og senere biler. Bytte bare hjerne og automatstyringshjerne til brukte enheter vil ikke hjelpe deg. Det er ikke bare å programmere. Dette ble slutt etter midten av E36 produksjonen. Uansett hva du gjør om du ikke bestiller noe som er kodet til din bil, så vil du få feilmelding i dashen. Du kan evt sende meg en pm så kan du ringe meg så skal jeg forklare deg dette i litt mer dybde da jeg gjorde samme på min bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå