Gå til innhold

Motorbytte. fra m52b20 til m52b25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e36 1996 med m52b20 motor, denne tikker som et he#$#%. Isteden for å bruke mange tusenlapper på denne motoren så lurte jeg på å kjøpe en brukt m52b25 fra koed. Slik jeg har forstått det, er alle andre deler like på disse motoralternativene. Er det slik at en m52b25 kan puttes rett inn? Eller må noe andre ting også byttes får å få start på motoren, og for at den skal gå som den skal? Tenker da på startsperre, hjerne eller andre ting.

Takker for svar

Skrevet

Hjernen bør omprogrammeres for at den skal gå skikkelig, hvis du vil bruke hjerne fra b25 motoren er det enklest om du får ews2 boks + nøkkelchip fra samme bil.

Et annet alternativ er å få omprogrammert hjernen du har til m52b25, startsperre kan også fjernes slik at du får start uansett hvilken hjerne du bruker.

Skrevet

Om jeg kjøper motor fra koed, så er det kun motoren. Så da blir det lettest å få omprogramert hjernen som sitter i bilen nå? Og ikke gjøre noe med startsperren?

Skrevet
kjør på med b25 luftmengde måler og dyser, og så bruker du elnett og følere, og hjerne fra b20 :)

Så det skal gå greit å kjøpe en ren motor fra koed, å få den til å funke i bilen min, slik jeg forstår dere? Må kanskje omprogrammere hjernen jeg har nå, og muligens få tak i en b25 LMM?

Skrevet

kast på den m50b25 innsug og en chip, si til han hva motor du har.

b25llm er å anbefale til b25 dyser, ellers får den mye bensin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...