Julian Sommer Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Få ut noen flere bilder av bilen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2013 Fancy vogn! Artig at det finnes noen her som bor i Ski! Bor ikke lange veien unna og er mye rundt å kjører i området i helgene På sommerstid er jeg ikke så vanskelig å kjenne igjen, florerer ikke med E24r i området Ble rått med plasti dip! Er du noe på Nygårdskrysset, eller er det for harry kanskje? kult! E24 ser man ikke så ofte, så da vil jeg iallefall kjenne deg igjen! Jeg har ikke vært der for å treffe likesinnede, de gangene jeg har vært innom står det som oftest biler kun verdt vrakpant der og henger:) Men ser jeg noen bmwer skal jeg hilse på! Hvor i området holder du til? Få ut noen flere bilder av bilen da Tenkte å få på sommerhjula først, må bare vente til isen i oppkjørselen tiner helt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mars 10, 2013 Share Skrevet Mars 10, 2013 Holder til på Oppegård jeg da, ikke langt unna Langhus og Ski! Rød Sekser, pissgule lykter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2013 Holder til på Oppegård jeg da, ikke langt unna Langhus og Ski! Rød Sekser, pissgule lykter Da sees vi nok Jeg holder til på Langhus, så det er rett rundt et par svinger bare Dårlig mobilbilde: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet Mars 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2013 Litt lomo-bilder av en uvasket bil som har fått smake sommerfelger idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2013 Har nå fått kjørt litt med sommerdekkene, har hatt de på avbalansering og omlegging, er de samme dekkene som sto på forrige sesong. Opplever helt vill vibrering i hele bilen mellom 80 og 100km/t , kan dette komme av dårlig balansering? Har ikke hatt det med vinterdekkene I tillegg lekker det ene dekket, tror ventilen er årsaken, og dette ba jeg de ikke bytte så må ta det på egen kappe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AHellem Skrevet Mars 12, 2013 Share Skrevet Mars 12, 2013 ser meget bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 12, 2013 Share Skrevet Mars 12, 2013 ser meget bra ut! Enig der! Plasti Dipen ser helt jevn og pen ut i virkeligheten? Skal snart dippe bil selv, når det ENDELIG blir E34 touring på meg igjen, til helga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2013 ser meget bra ut! Takk! Er fremdeles superfornøyd med resultatet, og har vasket med høyttrykk flere ganger uten av jeg ser antydning til noe som slipper. ser meget bra ut! Enig der! Plasti Dipen ser helt jevn og pen ut i virkeligheten? Skal snart dippe bil selv, når det ENDELIG blir E34 touring på meg igjen, til helga Jepp Dippen ser meget jevn og fin ut i virkeligheten, det høres meget bra ut! Gleder meg til å se resultatet Et spørsmål til turbokyndige Hvor stor turbo skal jeg gå for til mitt moderate oppsett? Jeg har standard t3 flens på grenrøret, vil det gjøre noe om en evt. turbo har t3 som har en slik divider på midten? Jeg ser på en del hx35 og hx40 som har wastegate bygget inn, hva vil beste løsning være her? Ifh til at jeg har grenrør som har 40mm wastegate uttak. Den turboen jeg har sett på åpner ved 1,66 bar på wastegate, hva slags trykk er det snakk om at det blir da på en hx35? Beklager noob-spørsmål Tenker slik: Orginal hjerne med chip for turbo Justerbar Btr(Trenger jeg dette ifh til dysestørrelse? Dyser rundt 330cc/30lbs Intercooler Oljekjøler? Mål er ca 300hk i motor med rundt 0,5-0,6 bar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2013 Har nå sett på dette: 40mm wastegate med boost-controller, rør og intercooler kit, bov, olje feed og retur kit, og en gt35 replica med 1.06a/r. Havnet på 6000kr med frakt. Så kommer til å begynne å sanke deler veldig snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 40mm blir for lite, minst 50. ellers får du ikek ladetrykket ned under 1 bar isåfall, gjorde dette på en 3,5l og da fikk vi den aldri under 1,3 bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2013 40mm blir for lite, minst 50. ellers får du ikek ladetrykket ned under 1 bar isåfall, gjorde dette på en 3,5l og da fikk vi den aldri under 1,3 bar. Uansett, selv om jeg bruker fjær tilpasset ønsket ladetrykk? Jeg ser jeg har 40mm wastegate port på grenrøret, hva blir beste løsning da? http://www.ebay.com/itm/40MM-EXTERNAL-M ... 7d&vxp=mtr Ser at denne er fra 0,4 bar ca, vil ikke det fungere? Og så vil boost-controlleren bypasse trykk om man ønsker mer? Takk for svar, jeg har aldri bygget turbo før og leser meg opp på det for tiden, men det er genialt å ha erfarne folk som kan hjelpe en nybegynner litt her på forumet Jeg vurderer å gå for miller-perfomance War-chip istedenfor standard chip, de har også sansynligvis greie base-tunes for mitt oppsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergan01 Skrevet Mars 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2013 Har kjøpt 350cc dyser, m30 topp (så har jeg en ekstra), turbomanifold fra 745 og et turbogrenrør i rustfritt men fikk feil og selger er kranglete så spørs om jeg får penger tilbake eller riktig grenrør. Har også kjøpt 179ecu med motronic 1.3 slik at jeg får brukt tunerpro rt fra pc slik at jeg kan lese av og endre verdier for tenning og bensin live. Har også skaffet et greit basemap fra lignende oppsett. Har komplette nye skiver og klosser+60/40 senk (samme som står på) som skal på i påsken sammen med nye tårnlager bak. Har sveisa 3" hele veien fra kat med en simons lyddemper bak, og lyden ble rett og slett skikkelig feit. Rettferdiggjorde 6ern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AHellem Skrevet Mars 30, 2013 Share Skrevet Mars 30, 2013 dette blir spennende! ikke så mange som setter på slike opsett som faktisk er mulig å ha råd til for vanlige mennesker, og som ikke krever total ombygging! ta masse bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå