Gå til innhold

Hjeeeelp bilen lader ikke , Byttet dynamo. TIPS?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Valeo eller Bosch dynamo? Skal være en pin i kontakta som skal ha spenning fra bilen og, ellers lader ikke dynamoen...

Det er en Boch. kan jeg nappe ut stikket å måle rett på eller?

Ja. En av pinnene i kontakta bakpå dynamo skal gi batterispenning når tenning er på

Skrevet
Valeo eller Bosch dynamo? Skal være en pin i kontakta som skal ha spenning fra bilen og, ellers lader ikke dynamoen...

Det er en Boch. kan jeg nappe ut stikket å måle rett på eller?

Ja. En av pinnene i kontakta bakpå dynamo skal gi batterispenning når tenning er på

Takk for tipset , virker logisk om problemet ligger der.. kommer med tilbakemeld når jeg har målt :)

Skrevet
Hei , trenger litt hjelp.. Min 520i E39 lader ikke, ladelampa lyser å batteriet tapper seg.. Har byttet dynamo og batteri.. Noen som har noen tips, eller vært igjennom det samme evt? Tips mottas med stor takk.

Det kom av seg selv :) . Målt dynamo og den måler 14.3 volt.

Skrevet
Hei , trenger litt hjelp.. Min 520i E39 lader ikke, ladelampa lyser å batteriet tapper seg.. Har byttet dynamo og batteri.. Noen som har noen tips, eller vært igjennom det samme evt? Tips mottas med stor takk.

Tror batteriet var så flatt at den ikke klarte å gi nok strøm til kontakt ledningene til dynamo, . bilen sto å gikk med lader ganske lenge uten resultat, ladet den en stund med avskrudd bil, spiste to pølser , dermed var det i orden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...