Vetle.Andreassen Skrevet Januar 17, 2013 Skrevet Januar 17, 2013 Hei , trenger litt hjelp.. Min 520i E39 lader ikke, ladelampa lyser å batteriet tapper seg.. Har byttet dynamo og batteri.. Noen som har noen tips, eller vært igjennom det samme evt? Tips mottas med stor takk.
TurboLag Skrevet Januar 17, 2013 Skrevet Januar 17, 2013 Valeo eller Bosch dynamo? Skal være en pin i kontakta som skal ha spenning fra bilen og, ellers lader ikke dynamoen...
scoot Skrevet Januar 17, 2013 Skrevet Januar 17, 2013 Sjekk at dynamoen og blokka har ordentlig jord også, kan være easyfix.
Vetle.Andreassen Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Skrevet Januar 17, 2013 Valeo eller Bosch dynamo? Skal være en pin i kontakta som skal ha spenning fra bilen og, ellers lader ikke dynamoen... Det er en Boch. kan jeg nappe ut stikket å måle rett på eller?
Vetle.Andreassen Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Skrevet Januar 17, 2013 Sjekk at dynamoen og blokka har ordentlig jord også, kan være easyfix. Er det bare et jordingspunkt eller?
TurboLag Skrevet Januar 17, 2013 Skrevet Januar 17, 2013 Valeo eller Bosch dynamo? Skal være en pin i kontakta som skal ha spenning fra bilen og, ellers lader ikke dynamoen... Det er en Boch. kan jeg nappe ut stikket å måle rett på eller? Ja. En av pinnene i kontakta bakpå dynamo skal gi batterispenning når tenning er på
Vetle.Andreassen Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Skrevet Januar 17, 2013 Valeo eller Bosch dynamo? Skal være en pin i kontakta som skal ha spenning fra bilen og, ellers lader ikke dynamoen... Det er en Boch. kan jeg nappe ut stikket å måle rett på eller? Ja. En av pinnene i kontakta bakpå dynamo skal gi batterispenning når tenning er på Takk for tipset , virker logisk om problemet ligger der.. kommer med tilbakemeld når jeg har målt
Vetle.Andreassen Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Skrevet Januar 20, 2013 Hei , trenger litt hjelp.. Min 520i E39 lader ikke, ladelampa lyser å batteriet tapper seg.. Har byttet dynamo og batteri.. Noen som har noen tips, eller vært igjennom det samme evt? Tips mottas med stor takk. Det kom av seg selv . Målt dynamo og den måler 14.3 volt.
Vetle.Andreassen Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Skrevet Januar 28, 2013 Hei , trenger litt hjelp.. Min 520i E39 lader ikke, ladelampa lyser å batteriet tapper seg.. Har byttet dynamo og batteri.. Noen som har noen tips, eller vært igjennom det samme evt? Tips mottas med stor takk. Tror batteriet var så flatt at den ikke klarte å gi nok strøm til kontakt ledningene til dynamo, . bilen sto å gikk med lader ganske lenge uten resultat, ladet den en stund med avskrudd bil, spiste to pølser , dermed var det i orden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå