Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei.

Jeg var litt rask i avtrekkeren da jeg nylig kjøpte en diamantsort met 1992 520i Touring. Siden selve karosseriet skulle være tilnærmet rustfritt kjøpte jeg bilen med tanke på ombygging.

Bilen har ikke ABS, selv om bremsene er veldig bra. Jeg har planer om å bygge om til 540, men da må bilen ha ABS. Og mye av billedningsnettet må byttes over fra min donorbil. Jeg vet ikke om jeg vil ta den jobben.

Bilen har en stor bulk i førerdøren og noen i panseret, men jeg har fine deler i samme farge liggende tiltenkt et annet prosjekt. Noen småbulker er det rundt bilen, men ikke rust. Så bilen kan se ganske bra ut og uten rust. Nesten for gale med bare 2 liter motor, selv om motoren i bilen kjennes kvikk og fin ut til å være en 520.

Du har jo et romslig budsjett til en slik bil. Har og vurdert å sette inn en M50B25 med chip til over 200hk eller en stroket M50B25 til 2.8 liter eller M52B28 med M50B25 innsug og ledningsnett og tilpasset chip og ca 230 hk. Bremsene og opphenget er helt likt som på en 525. Og 520 diffen er en 188 diff lik den E30 325 og E30 M3 bruker, bare med et annet baklokk. Så den tåler uten problemer 2.8 motor. Drivakslingene og bakbremsene er de samme som 525 og 530V8 med 218 hk.

Bilen er ikke mye utstyrt, men har bl.a dobbelt soltak og avtagbart hengerfeste. Alt elektrisk skal virke, men det var snø og tilfrosset soltak så det ble ikke testet. Funksjonene til bakluken med bl.a åpning av bare glasset er i orden. Det pleier ofte være problemer der.

Bilen har sort interiør og gulvteppe og antrasit stoffseter. Det jeg vet som må byttes på bilen er traversforingene. Det skal jeg gjøre før et salg og den skal og EU godkjennes.

Prisen som en 520i med omtrent rustfritt karosseri og EU godkjent vil ligge på mellom 25 og 30.000 kr. Alt etter hvor mye deler som må byttes ut. Fjærene framme er ganske høye, men har kanskje andre fra 530V8 å sette på som er lavere.

Jeg har sort sportsskinn interiør til Touring liggende og forskjellige sett med fine felger. Så bilen kan lages ganske bra etter din egen smak og lommebok. En 525TDS diffbrems lurer jeg og å sette på bilen hvis den får kraftigere motor. Den skal være bolt-on. Dette kan bli en trivelig bil med opptil 230 hk, manuell gir og diffbrems og sportsskinn interiør og fine felger. Men da er prisen mellom 50 og 60.000 kr. 530V8 bakstilling kan kanskje også monteres med den kraftigste motoren.

Jeg bor i Stavanger, så det er ikke langt i fra deg. Jeg har ikke bilder av bilen nå, men kommer hjem fra Østerrike om en uke. Du kan nesten gjøre en menybestilling på bilen med oppgraderte bremser og nye Bilstein/Eibach fjærbein og. Men basisprisen som en fin og EU godkjent 520 begynner på omtrent 30.000 kr.

Bilen er nå kjørt ca 247.000 km.

Håper ikke dette ble for forvirrende.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Skrevet

har en 520i e34 1992 m50b20 motor som skal selges snart. bilen er grå/sølv. er byttet motor til samme orginal motor. slitt førerstol. sprekk helt neders i frontrute, gode mønster i dekk, ny lamdasonde forige uke, ny veiv og kam sensor, bytet olje og filter for 2 uker siden også kjølevæske, nye skiver bak, lite rust. 2 bulker på førerdør og en på panseret. km ca 283tusen i speedometer men motor er gått ca 250 nå. nye plugger. hjerne er byttet (brukt)

send pm vis du er interiser

Skrevet

Har en litt under ditt ønske, men myye billigere.

518i sedan, fullt fungerende, ett par bunker. Soltak cosmos sort.

Trenger bare EU kontroll, skal være lite feil.

Skrevet

takker for svar!

Er snakk om førstebil her, så vil prøve å skaffe meg et PENT eksemplar mens sjansen er der! :) Ganske greit budsjett for en e34, hadde da håpt å finne noe med litt utstyr & riktig utseende 8)

Noe som også vil si - 518 blir for lite, mens 540 blir for stort igjen..

Skrevet

Hei.

Fikk aldri noen tilbakemeling på alternativene på min bil.

Kom nettopp hjem til Norge igjen med en M50B25 motor med bare 138.000 km. Den motoren vurderes å sette inn i bilen.

Sjekket nettopp nærmere bilen, og den har faktisk el.vinduer framme og bak. Så da er den ikke så verst utstyrt når den i tillegg har det doble store panoramasoltaket som og er elektrisk.

Med bytte av de karosseridelene som ikke er i så bra stand så vil bilen koste 38.000 med lite kjørt 2.5 motor.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...