Gå til innhold

Min Tanzanittblå F31 320i

Share

Anbefalte innlegg

3. Adaptive M suspension liker jeg veldig godt. Har prøvekjørt bil med og uten før jeg bestemte meg. Dersom du ønsker en bil som gir god komfort på typiske norske veier (mer komfortabel enn standard F31), men liker å ha muligheten for å stive opp bilen når du kjører på gode svingete veier bør du velge dette. Når det gjelder variabel sportsstyring må jeg innrømme at jeg ikke merket den store forskjellen fra servotronic(?). Men prisforskjellen er vel omtrent 0 kr dersom du først skal ha adaptive M suspension og M sport pakke.

Dette er noe jeg treger meg i hel på at jeg ikke valgte. Var på gli med å velge dette, men da var bilen i produksjon, var 1 dag for sent ute med å bestemme meg :(

Hadde det ikke vært for selgeren som jeg snakket med som "fikk" meg til å ikke ta dette fra starten så hadde jeg nok hatt dette idag. Selgeren mente det ikke var nødvendig når jeg valgte M understell, jeg hadde heller ikke muligheten til å prøve bil med dette, da de ikke hadde bil inne med det utstyret.

Så til alle som vurderer F31 med M pakke, ta med adaptive suspension også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg valgte adaptivt understell på min F31 og angrer ikke et sekund. Merker forskjellen både i svinger og spesielt over fartshumper o.l.

Syns også variabel sportsstyring er veldig kjekk.. Merker først for kjekk den er når jeg setter meg inn i den andre bilen vår og merker hvor mye jeg faktisk må ratte ved sakte kjøring eller parkering o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte adaptivt understell på min F31 og angrer ikke et sekund. Merker forskjellen både i svinger og spesielt over fartshumper o.l.

Syns også variabel sportsstyring er veldig kjekk.. Merker først for kjekk den er når jeg setter meg inn i den andre bilen vår og merker hvor mye jeg faktisk må ratte ved sakte kjøring eller parkering o.l.

Det som er irriterende med å ikke ha adaptive suspension er at jeg må bremse ned ganske mye på farten i enkelte humper. Jeg er glad jeg kjenner de fleste veiene i Stavanger, slik at jeg vet hvor det er viktig å kjøre sakte og ikke. Men M understell er deilig når man vil kjøre litt aktivt i svinger etc.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adaptivt understell er noe av det siste jeg la på, sammen med aktiv cruise control,

VELDIG glad for begge deler idag!

Særlig aktiv cruise, understellet har jeg testet mest på comfort hittil da jeg føler aktiv kjøring ikke er helt kurant enda.. Innkjøring + glatt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adaptivt understell er noe av det siste jeg la på, sammen med aktiv cruise control,

Særlig aktiv cruise, understellet har jeg testet mest på comfort hittil da jeg føler aktiv kjøring ikke er helt kurant enda.. Innkjøring + glatt.. :)

Hvor langt har du kjørt bilen din? Når anser du den som innkjørt?

Du må ikke daukjøre bilen inn, jeg kjører variert med min, har vært kjapt innom 6000 o/min 8)

For å kunne få fart på bilen min må jeg sette den i sport+ med antispinn av, ellers blinker antispinn lyset konstant ved gasspådrag og bilen vil knapt akselerere, dette gjelder stort sett på motorvei, dersom man kommer ned i 60km/t og skal opp til 90km(/t igjen.

Ser frem til å få sommer dekk på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke daukjøre bilen inn, jeg kjører variert med min, har vært kjapt innom 6000 o/min 8)

For å kunne få fart på bilen min må jeg sette den i sport+ med antispinn av, ellers blinker antispinn lyset konstant ved gasspådrag og bilen vil knapt akselerere, dette gjelder stort sett på motorvei, dersom man kommer ned i 60km/t og skal opp til 90km(/t igjen.

Hvilke dimensjoner og produsent har du på vinterdekka dine?

Jeg bruker Goodyear Ultragrip Ice Arctic 225/45-17 og har kun merket dette såvidt en gang. (På vei opp Rennfast littegrann over lovlig fart :oops: )

En kompis har nettopp kjøpt seg en ny 116i og han har slitt lenge med det problemet.. Ganske følsom den antispinnen til BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke dimensjoner og produsent har du på vinterdekka dine?

Jeg bruker Goodyear Ultragrip Ice Arctic 225/45-17 og har kun merket dette såvidt en gang. (På vei opp Rennfast littegrann over lovlig fart :oops: )

En kompis har nettopp kjøpt seg en ny 116i og han har slitt lenge med det problemet.. Ganske følsom den antispinnen til BMW.

Jeg har Nokian piggdekk med 225/45-17. Er litt plagsomt å ikke få bilen opp i fart. BMW har nok litt overfølsom antispinn,. Hvis jeg skrur av antispinn, har jeg ikke hjulspinn, så det er nok grep i dekkene, men det må være noe med dekkene i kombinasjon med antispinn.

Vil jo tro at Bavaria har levert piggdekk til biler før. Selgeren sa at den var kun Nokian i 17" de leverte, og jeg har hatt gode erfaringer med Nokian på min firmabil, så jeg tenkte at det må være greie dekk å ha på min BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min runder snart 1.100km.. Er vel ikke helt daukjørt, men ikke langt ifra, haha ;)

Får gasse på litt.. Tenkte jeg skulle ta det litt rolig frem til 2.000km..

Jeg har forøvrig 18¨ vinterhjul for første gang, Nokian piggfri, funker overraskende bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet på min bil 18 toms Nokian dekk, mulig det hadde vært mindre problem med piggfrie dekk.

Ser frem til å få på mine Bridgestone sommerdekk og satser på at ting blir bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin denne også:) Sikkert helt rå farge nypolert og i solen.

Er veldig spent på hva dere som har valgt 184hk bensin syns om motoren og hvordan den fungerer med automat?

Jeg angrer ikke på at jeg valgte bensin. Motoren føles veldig sprek, når man først får kreftene ut på asfalten uten å bli avbrutt av antispinn.

Den trekker bra på lave turtall, slik at man ikke trenger å jage den på høye turtall. Dersom forbruk spiller stor rolle, så er nok diesel varianten valget å gå for, men for meg spiller ikke forbruk så mye inn, og jeg kan ikke fordra diesel lukten og heller ikke eksosen fra diesel, dermed ble valget veldig lett for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin denne også:) Sikkert helt rå farge nypolert og i solen.

Er veldig spent på hva dere som har valgt 184hk bensin syns om motoren og hvordan den fungerer med automat?

Fargen ser veldig fin ut når det er sol ja:)

Synes motoren fungerer veldig godt sammen med girkassen. Merker sjelden at girkassen girer og bilen føles veldig rask på forbikjøringer, langt raskere enn min gamle E91 320d.

Støymessig hører man veldig lite til motoren inne i bilen, noe som forsåvidt er greit. Kunne nok ønsket meg en litt fetere lyd ved gasspådrag. Skal muligens montere Hartge eksos når den kommer hvis det ikke blir for dyrt.

Har også opplevd veldig lavt forbruk på langkjøring, like over 0.5 l/mil. Men når jeg kjører dama på jobb om morran ligger forbruket på rundt 1.0 l/mil, dette er på en vei med mye bakker og svinger. Mulig det blir bedre når temperaturen blir høyere ute og bilen er kjørt litt lengre.

Har kjørt 2400 km nå og eneste problemet så langt er at jeg kjører for mye, den er så utrolig god å kjøre:) Må sette opp antall km på forsikringen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastet ned oppdatert software for bilen i går herfra: http://www.bmw.com/com/en/owners/naviga ... =&country=

Dette fikset problemet jeg har hatt med å spille musikk via iPhone og USB og alle småproblemer jeg har hatt med iPhone.

Så nå er bilen feilfri :)

Dette problemet har ikke jeg hatt, kanskje jeg har nyere firmware til bilen, men skal sjekke når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...