Mariuskv Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Her følger eg med! Blitt veldig bra nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Juli 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2013 Her følger eg med! Blitt veldig bra nå! Det var kjekt å høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Juli 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2013 Idag har jeg tatt bilen ned på verkstedet til stemor min for å vaske over motor og vaske bilen utvendig sann den blir litt mer presentabel på godkjenningen som er i morgen. Fint å få den opp i luften når man skal under å skure å styre på! Slik var det under, ikke rart det kom noen dråper på forrige godkjenning (som resulterte i 2'er feil..) Har ikke noe etter bilde desverre, men ble nokelunde rent, får ta en skikkelig vask en dag jeg har bedre tid. Der var den nyvasket. Hakket bedre en en nedstøvet bil som ikke har vert lovlig på veien siden første uken i november (litt flaut ) Måtte også bytte til noen andre felger siden mine 17" AC-Schnitzer kopier ikke er godkjendt i vognkortet. Så står på noen 15" BMW felger nå med piggdekk uten pigger... Håper ikke BT blir for misfornøgde med det Menst jeg var hjemme i den nye leiligheten min (som er 1 time vekk fra foreldre og bil), så bestemte min bror seg for å sparkle det som var ujamt etter jeg hadde slipt og grunnet. Det var greit nok det, men det hadde ikke blitt grunnet over så jeg synest ikke bilen såg helt presentabel ut slik, altfor halvferdig. Så jeg bestemte meg for å grunne kjappt over så det ikke ser så altfor shabby ut (Ser på bildet at lakken ikke er helt bra.. Trenger en polering Så nå står bilen å ladder til i morgen, ønsk meg lykke til! (Det føler jeg at jeg trenger... haha) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy520iA Skrevet Juli 28, 2013 Share Skrevet Juli 28, 2013 Lykke til imorgen. Ser jo riktig så godt ut det her! Herlig og se når folk setter bilene tilbake i skikkelig stand:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Juli 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2013 Lykke til imorgen. Ser jo riktig så godt ut det her! Herlig og se når folk setter bilene tilbake i skikkelig stand:) Tusen takk! Så flott Det er artig å fikse på sanne ting når det ikke er for gale, har noe å gjøre på med da! Men det mest negative med bilen er at det er en god del overflaterust med bakstilling Og kanalene har sett sine bedre dager, men får se hva tiden bringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2013 Har hatt et lite problem med sikaflexen som sitter igjen etter spoileren.. Har prøvd kondensfjerner og litt med Sili-Kill, uten noen spessielt "gode" resultater... Er det noen som har en bra løsning på å fjerne det, uten å skade lakk og uten å måtte pusse ned og lakke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2013 Bilen ble desverre ikke godkjendt idag.. Fikk som følger feil på: 1 grøftelys -feiljustert 2 rusthull 2 senkesett 2 blinklys begge sider på siden I tillegg så tok felgene jeg lånte inni demperene. Fikk en ekstra sjekk på torsdag pga av diskutering om hvordan rusthullene var behandlet. Regnet også ut at felgene jeg har er lovlige i forhold til dekkdimensjonen Og de tar ikke inni vertfall! Så nå blir det en lang tur for å bytte felgenne tilbake, forteller hvordan det går senere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas-320 Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 kjedelig greier, hold oss oppdatert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2013 kjedelig greier, hold oss oppdatert Det skal jeg gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2013 Da var jeg endelig hjemme etter mange timer fram og tilbake mellom Volda, Ørsta og Ålesund. Bare stress.. Men har fått tak i felgene mine og gjenstår bare å bytte til dem i morgen så er felgproblemet løst inntil videre. Ser ut til at jeg må kjøpe Tüv-godkjendt spacere for å kunne godkjenne senkesettet. Er noen universal nå, og tror ikke felgene mine passer uten pga av senken. Problemet er at jeg skal uansett kjøpe spacere til GS-felgene etter bilen er godkjendt, så om jeg ikke finner en løsning slik at jeg får spacet slik jeg vil på GS-felgene og det passer til AC-Schnitzer kopiene, så blir dette fort dyrt og unødvendig ... Får se hva jeg finner ut inatt/imorgen Edit: Forresten, er det noen som har fisket opp blinklysledninger i forskjerm før? har en mistanke om at det kan ha hoppet ut av sideblinkeren igjen. Trenger et bra tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2013 Da var felgene på plass igjen og blinklysene fikset! Da gjenstår de bare å overbevise dem imorgen om rustsveisingen er bra nok Så da er de bare vente å se imorgen Edit: haha, ferie å døgning er ikke bra, har tatt en dag feil, er ikke i morgen men om 2 dager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet August 2, 2013 Forfatter Share Skrevet August 2, 2013 Hey! Verkstedet begyndte på bilen igår, men står bak noen andre biler i køen så er nok godkjendt på Mandag! Helt konge. I tillegg justerer de bilen opp til godkjenning-høgd! Har såttet lenge nå å søkt og lest rundt om sporvidde osv, og komt fram til at det skal gå bra med felgene på godkjenning. Håper jeg tar rett.. Har en mistanke om at felgene er 8" og ikke 7" som er orginalt. Men er samme innpress, så sporvidden skal forsåvidt ver godkjendt da. Dekkdimensjoner er 0.27% feil, noe som er innenfor de -5%/5% som er lov Har da idag bestillt meg 2x5mm spacere med Tüv-papir og lengre bolter pga godkjenningen. Så da får dagene bare gå så fort som mulig, klarer ikke vente! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet August 6, 2013 Forfatter Share Skrevet August 6, 2013 Bad news... Bilen har stått der noen dager nå. De har prøvd å justert høgd osv. Cambere på fremhjulene NEKTER å rette seg opp, så nå skal jeg straks kjøre ut til jobben siden der ligger noen justerbare tårnlager. Håper for f**n at det funker. Utgift etter utgift, blir så oppgidd! Verksted-tiden + firhjuls kommer nå på ca 5-6k, er så forbanna irritert at jeg holder på å fyke i taket Blir den ikke godkjendt på biltilsynet (om dette funker) så tror jeg at det smeller opp i hodet og biler blir solgt/solgt i deler og hugget... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinBratteberg Skrevet August 7, 2013 Forfatter Share Skrevet August 7, 2013 Verkstedet ringte, de får ikke til å løsne mutteren i toppen av demperen (den går bare rundt og rundt), så da får de ikke byttet til de justerbare tårnlagerene. Er det noen som har et tips til å få ta mutteren, som ikke innebærer å måtte ødelegge demperen? Bilen går meg sann på nervene at det gjør låkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnigoon Skrevet August 7, 2013 Share Skrevet August 7, 2013 Verkstedet ringte, de får ikke til å løsne mutteren i toppen av demperen (den går bare rundt og rundt), så da får de ikke byttet til de justerbare tårnlagerene. Er det noen som har et tips til å få ta mutteren, som ikke innebærer å måtte ødelegge demperen? Bilen går meg sann på nervene at det gjør låkt. muttertrekker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå