Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt småplukk jeg undrer på, rent motor- og drivmessig.

-Føler bilen lugger rett rundt 2000rpm (føles ut som den fjusker litt, før den kommer seg over en kneik). Sikkert bare jeg som kjenner det, varer bare et brøkdel av et sekund.

-Virker også som om det er en del slark i drivlinjen;

-Kjenner at det nykker i girspak når jeg trør inn, og slipper ut clutch.

-Når jeg ligger på cruisecontrol, gjerne i en litt svak nedoverbakke, hvor motor gir gass litt innimellom, oppleves det som en veldig nykking i bilen.

Er det noe jeg kan gjøre for å forbedre dette?

Er det noe som er slitt og bør byttes, eller er det bare ting som begynner å bli gammelt?

Var vant med en 07' 1-Serie M-Sport, hvor alt var sinnsykt tight, sammenlignet med denne her.

Er forresten en 04' 520i manuell, med 155.000 på telleren.

Skrevet

Få tatt diagnose. Bilen til Fattern var sånn og da var det lmm.

Ang girspaken så slark i opphengt til mellomaksel kan gjøre dette.

Skrevet

Ok.. LMM var jo forholdsvis dyr sak å skifte, så det får jeg heller leve med.

Har diagnose-verktøy selv, så kan vel gjerne få summet meg til å få DIS opp å gå idag da, så får jeg opp feil dersom det er feil verdier fra LMM?

Angående opphenget til mellomaksel, er det del nr. 8 på denne ETK-tegningen?

24717.gif

Edit:

Ser at det ikke bare er til å tre av og på nytt feste :-P

22622.gif

Skrevet

Ja, det er driveshaft center bearing (om du vil på ebay og kjøpe).

Anbefaler også å bytte hardy kobling med det samme dere har nede aksling (flex disc / guibo) :-)

Skrevet

det tør jeg ikke svare på...

Men kanskje 2-4 timer på verksted ? dette er iallefall ikke hjernekirurgi så du trenger vel neppe å dra på GS eller bmw for å fikse dette..:-)

hvorvidt du skal prøve på dette selv aner jeg ikke da jeg ikke har gjort dette selv men vurderer det på M3`n ..! :)

Skrevet

Opplever du samme slarken som jeg beskrev i første post?

Drev lenge og lurte på om det bare var sånn det var, at girkassen på en M-Sport var tightere enn på en standardbil, men tror det bare er vandringen mellom girene (shortshift?) som er forskjellen?

Skrevet

Det med girspak (rister den litt når du gir gass f.eks opp en bakke?) det hadde jeg på min forrige bil. Der skiftet jeg girkasse fester = problemet borte og girspaken rørte seg nesten ikke.

Jeg har litt dunking under bilen når jeg setter bilen i 1. gir f.eks..det er ofte hardykobling / mellomlageret..:)

Forskjellen er nok større enn bare vandringen på en M3 og en standard 520i..men hva som er forskjellen vet jeg ikke helt 100%.

Skrevet

Det er girspaken som vandrer litt ja.

Hadde samme problemet på gamle 5-serien min (der var det noen små plast-stag (har jeg forstått) som hadde røket i tillegg, så der hoppet den rett og slett ut av gir til tider).

Girkasse-fester er bare til å løfte den opp med girkasse-jekk, løsne festene, sette på nye, og senke og feste girkassen igjen?

Det hadde i såfall vært fantastisk.

Dunking er det vel igrunn ikke, men av og til er det også vanskelig å få den i gir når den har stått i ro en dag og to.

Men det er gjerne clutchen som er grunn i? Den føles ikke spesielt slitt under kjøring / utløsing, men ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...