Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt dere ikke mener det er huggeriet neste da :)

Hva vekta havner på er ikke så lett å si. Eneste referansen jeg har for å si noe om det er jo Rune sin med S38 på 1160kg. Den hadde da en del mer ekslusive matrialer enn min kommer til å få med det første. Må ta det etterhvert og satser heller på å få kjørt litt. Håper jo at s54 er noen kg lettere enn s38, den er hvertfall mye smekrere å se på og plassere. Så kanskje denne kan havner på 1200-1250kg et sted?

V8'ern fikk jeg solgt så nå prøver jeg S54 med orginalsprut :)

Skrevet
Godt dere ikke mener det er huggeriet neste da :)

Hva vekta havner på er ikke så lett å si. Eneste referansen jeg har for å si noe om det er jo Rune sin med S38 på 1160kg. Den hadde da en del mer ekslusive matrialer enn min kommer til å få med det første. Må ta det etterhvert og satser heller på å få kjørt litt. Håper jo at s54 er noen kg lettere enn s38, den er hvertfall mye smekrere å se på og plassere. Så kanskje denne kan havner på 1200-1250kg et sted?

V8'ern fikk jeg solgt så nå prøver jeg S54 med orginalsprut :)

Min bil skal være ca 1310 kg nå, uten batteri og stoler.

Så din bil bør jo definitivt kunne lettes ned til 1200-1250 iallefall. Spørs jo litt på hvor tungt buret ditt kommer til å bli, og hvor feit girkasse du ender opp med.

Men bilen ser nå unektelig bra ut mtp rust, så det er litt synd at du ikke lager en gatebil istenfor en banebil av den...

Skrevet

Håper det skal være realistisk å få den ned i 1200kg uten de store anstrengelsene nå til å begynne med. Blir e36 & trinnskasse så den veier jo litt, men kommer til å bruke 188 diffen.

Er langt fra det værste karosseriet jeg sett, men har hatt lyst på e28 banevogn i mange år nå så da blir det det. Kommer ikke til å gjøre noe drastisk med selve karosseriet så visst ei godkjenning skulle bli ønskelig så blir ikke det noe umulighet av den grunn. Eneste er vel S54 som ryker pga noen få hester mindre enn B7'n på tross av at den er momentfattig :? Firkanta land, men det veit du langt mer om enn meg :/

Skrevet

Leddene går veldig fint visst jeg legger det helt i kanten av hullet som er til gjennomføringa. Skal se litt på om det er muligheter for å legge det opp på en litt annen måte innenfra rattstammen :)

Skrevet

Hei, veit du kordan det blir med klaringer med plenumet og bkf? Sitter og tenker på s54 i e28'n ej også..:) rå motor!!

Ser jo ut som eit bra prosjekt dette :) du må lage en DIY på den tannstanga ;)

Mvh

Skrevet
Hei, veit du kordan det blir med klaringer med plenumet og bkf? Sitter og tenker på s54 i e28'n ej også..:) rå motor!!

Ser jo ut som eit bra prosjekt dette :) du må lage en DIY på den tannstanga ;)

Mvh

Om du bruker e34 BKF og gjenger opp staget og fjerner en spacer så går det akuratt :)

hva slags bakstilling har du Trond?

Skrevet

Greit med færrest mulig bevelige deler som kan slarke. Er ei engelsk e46 M3 tannstang jeg fikk av unge Lindgren for noen år siden så den svinger nok rette veien :-)

Må løfte inn motor å sjekke klaring før jeg gjør resten ferdig. Bytta rattstamme for å få på nyere type ratt. Og en tur på vekta viser at det sparer fryktinngytende 800gram!!! Pass på gutter detta kommer til å bli rimelig villt :wink:

Håper også at S54 blir saker i e28'n og der har tydeligvis Erik målt mer enn meg. Eneste jeg veit er at det ikke passer med vanlig 518 bfk og orginal innsuget. Har tenkt å prøve en Golf sak. Fungerte fint og ga litt hard pedal med god følelse på forrige bilen min.

Bakstillinga blir et hopkok av e28 535 travers, e34 535 bruer og drivaksler jeg fikk av Rune, en 188 diff med e36 325 difflokk også blir det ventilerte 540 skiver. Calippere og utveksling er jeg litt usikker på enda, men begynner hvertfall med 3,91 siden jeg har en bra diffbrems med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...