Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Harald: Ja, gleder meg som en unge til å prøve den nå :-) Ikke umulig du hører fra meg en eller annen dag snart så bare å avvise alle nummre du tror kan stamme fra litt lenger oppi dalen ;)

Yngve: Er fra høyreratta denna. Fikk den jo av deg for mange år siden etter en av de første M3'ene du bygde om :) Ene uttaket på den peker rett opp i bunnpanna og må flyttes sånn som Oberland har gjort på sin. Godt noen andre gjorde dette før meg så jeg kan herme :-) Bunnpanna på S62'n var for brei samtidig som motoren var lavt montert så jeg fikk ikke senterert tannstanga med den i bilen.

Erik: Har utvalg du? :-) AKG foringer du har? Hadde tenkt meg sånn i grunn...

Selv med laber kvalitet skader det vel ikke med litt bilder?

Trangt mot casterstag, men som synes god klaring mellom eksos og tannstang:

lvmie0h5cmbr0herxsxy.jpg

Festene jeg lagde før helga har god klaring så bare å helsveise og forsterke de:

mdkue92amt9qo8yurur1.jpg

kle3woksovf0oxxmdcka.jpg

Denne som sliter:

720t1ofwzfruqlz9bn8m.jpg

Toppen av tunellen må gjøres noe med for å romme clutchhus og for at ikke toppen av girkassa skal ta bort i:

l17pzqkoicg1fz2p0d3p.jpg

Også et fra oversiden for det enkelt og greit gjør meg i godt humør 8)

ztlcxr0lvdpsdrng75yp.jpg

Skrevet

hehe.. blir aldri for moderne med kjøreegenskaper vel :)

må få ferdig dissa bilene våres snart. thorbis skrøyt av at han har go pro kamera :)

Skrevet

Da er festene til tannstanga helsveist og traversen forsterka igjen siden noe av tannstanga havner "inni" den. Travers og tannstang veide 12,5kg og ut fra vektene i etk veier snekke med paralellstag, hjelpesnekke og travers 20,5kg. Så noen kg å spare i fronten og færre bevegelige deler :)

2n81q52fyrldlt3tht42.jpg

5gsqv1jq0xrcgh299963.jpg

vazj9gyjp53pzqtj7fdb.jpg

Skrevet

Takker for smisk gutta, sånt er jeg svak for :D

Ikke vært så jævla flink de siste dagene egentlig. Fant ut at jeg synes firkantrøret jeg lagde innfestinger for tannstanga i var litt i kleineste laget så jeg har splitta dem og sveist inn ekstra 2mm plate i dem. Etterpå sandblåste jeg traversen og bilen er hengt tilbake i vippa. Har fått ene hjulbua som må byttes bak så begynner vel på den eller girkassetunellen i morra. Ellers må bilen ned på egne hjul til helga så må lakkere traverser og presse inn foringer i løpet av uka.

Klarte ikke å la være å prøvekjøre E12'n jeg redda for å gå til huggeriet i høst. Bilen er en 1975 518. Egentlig to grunner til at jeg kjøpte den: tankpåfylling i bakplata og pistolgrep døråpnere. Det har jeg ønska meg lenge :) Utrolig hvor lettstarta den gamle forgassermotoren er. Fyrer tvert den får bensin og går fint og rolig med en gang. Automat choke som fungerer perfekt 38år etter den forlot Munchen :)

qlppbercc827bxx9wwsj.jpg

xyxetbtni3o8oqjqklqa.jpg

fe2ojvcvgqpgj6dcfo15.jpg

Har ikke gått så langt da, bare rett over 7000km pr år i gjennomsnitt.

40bzy5ba1zqhytmo031o.jpg

Skrevet

Er det en ting jeg har lært (eller hvertfall burde ha lært) de siste åra er det at jeg må ta en bil av gangen :) Om jeg gjør noe med e12'n bestemmer jeg meg først for når e28'n er klar til bruk. Så jeg kommer ikke til å selge deler av den før jeg finner ut av det desverre. For planer har man jo alltids selvom alle ikke kan eller bør gjennomføres:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...