M3 Yngve Skrevet April 14, 2013 Skrevet April 14, 2013 Se der ja, Skal du ikke bruke tannstang fra en h ratta bil da ?
Trond.S Skrevet April 14, 2013 Forfatter Skrevet April 14, 2013 Harald: Ja, gleder meg som en unge til å prøve den nå Ikke umulig du hører fra meg en eller annen dag snart så bare å avvise alle nummre du tror kan stamme fra litt lenger oppi dalen Yngve: Er fra høyreratta denna. Fikk den jo av deg for mange år siden etter en av de første M3'ene du bygde om Ene uttaket på den peker rett opp i bunnpanna og må flyttes sånn som Oberland har gjort på sin. Godt noen andre gjorde dette før meg så jeg kan herme Bunnpanna på S62'n var for brei samtidig som motoren var lavt montert så jeg fikk ikke senterert tannstanga med den i bilen. Erik: Har utvalg du? AKG foringer du har? Hadde tenkt meg sånn i grunn... Selv med laber kvalitet skader det vel ikke med litt bilder? Trangt mot casterstag, men som synes god klaring mellom eksos og tannstang: Festene jeg lagde før helga har god klaring så bare å helsveise og forsterke de: Denne som sliter: Toppen av tunellen må gjøres noe med for å romme clutchhus og for at ikke toppen av girkassa skal ta bort i: Også et fra oversiden for det enkelt og greit gjør meg i godt humør
s90r Skrevet April 15, 2013 Skrevet April 15, 2013 Detta som skjulte seg innenfor vognskjulet ja. Sku ikke solgt e39 til meg vøtt. Fineste bilen du hadde det
Trond.S Skrevet April 15, 2013 Forfatter Skrevet April 15, 2013 Hehe.. er for svak for e28 for mitt eget beste jeg. E39 blir langt for moderne Polakken reagerte på dette 1
s90r Skrevet April 15, 2013 Skrevet April 15, 2013 hehe.. blir aldri for moderne med kjøreegenskaper vel må få ferdig dissa bilene våres snart. thorbis skrøyt av at han har go pro kamera
Trond.S Skrevet April 15, 2013 Forfatter Skrevet April 15, 2013 Hadde vært stas det. For skal ikke stå på kjøreabstinenser hvertfall. Snurrbis er redo for dokumentering han!
Trond.S Skrevet April 16, 2013 Forfatter Skrevet April 16, 2013 Da er festene til tannstanga helsveist og traversen forsterka igjen siden noe av tannstanga havner "inni" den. Travers og tannstang veide 12,5kg og ut fra vektene i etk veier snekke med paralellstag, hjelpesnekke og travers 20,5kg. Så noen kg å spare i fronten og færre bevegelige deler
Trond.S Skrevet April 20, 2013 Forfatter Skrevet April 20, 2013 Takker for smisk gutta, sånt er jeg svak for Ikke vært så jævla flink de siste dagene egentlig. Fant ut at jeg synes firkantrøret jeg lagde innfestinger for tannstanga i var litt i kleineste laget så jeg har splitta dem og sveist inn ekstra 2mm plate i dem. Etterpå sandblåste jeg traversen og bilen er hengt tilbake i vippa. Har fått ene hjulbua som må byttes bak så begynner vel på den eller girkassetunellen i morra. Ellers må bilen ned på egne hjul til helga så må lakkere traverser og presse inn foringer i løpet av uka. Klarte ikke å la være å prøvekjøre E12'n jeg redda for å gå til huggeriet i høst. Bilen er en 1975 518. Egentlig to grunner til at jeg kjøpte den: tankpåfylling i bakplata og pistolgrep døråpnere. Det har jeg ønska meg lenge Utrolig hvor lettstarta den gamle forgassermotoren er. Fyrer tvert den får bensin og går fint og rolig med en gang. Automat choke som fungerer perfekt 38år etter den forlot Munchen Har ikke gått så langt da, bare rett over 7000km pr år i gjennomsnitt.
Mjørgen Skrevet April 20, 2013 Skrevet April 20, 2013 Skal du sette i stand denne? Kul bil:) jeg er ute etter bakfanger til min!
Trond.S Skrevet April 21, 2013 Forfatter Skrevet April 21, 2013 Er det en ting jeg har lært (eller hvertfall burde ha lært) de siste åra er det at jeg må ta en bil av gangen Om jeg gjør noe med e12'n bestemmer jeg meg først for når e28'n er klar til bruk. Så jeg kommer ikke til å selge deler av den før jeg finner ut av det desverre. For planer har man jo alltids selvom alle ikke kan eller bør gjennomføres:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå