Gå til innhold

Bilstereo e60

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om det er mulig og bytte ut orginalspiller med en skjermspiller som jeg har liggende. Må hvertfal ha tak i en adapter fra orginalspiller til vanlig. Noen som har erfaring på hvordan idrive reagerer på dette og om det er mulig og koble den inn på muldifungsjonsrattet, idrive. Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar,det er en Pioneer DVD bt ett eller annet. Er så utrolig dårlig lyd nor jeg ikke har på subben. Ellers nav, DVD rygge cam, USB, aux og den slags. Tengte bare oppgradere men hadde jo vert tøft med hifi pakken isteden for noe uorginalt, men den koster jo deretter også. Tengte egentlig det kom til og bli vanskelig, mvh Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er bedre lyd du er ute etter så trenger du ikke tenke på å bytte ut head uniten. Det er oppgradering av høyttalere og forsterker som gjelder. Og du putter definitivt ikke inn orginale BMW HiFi deler om du skal oppgradere! Svindyrt og ikke særlig bra..

Ett eksempel her på forumet av E6x oppgradering: viewtopic.php?f=10&t=105004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke spilleren i bilen som er synderen - for den er faktisk veldig bra rent lydmessig :) Som nevnt er det oppgraderinger av høyttalere og forsterkere du må fokusere på. Skal selv gå for en løsning med DSP (Digital lydprosessor) fra Mosconi som henter signal fra origianlanlegget og lar meg prosessere dette slik jeg vil, sende lyden til forsterkere som kobles til nye høyttalere montert foran - Med en liten vri såklart ;) Dette er en gylden middelvei for å få GOD lyd i bilen, samt at jeg slipper å gå bananas med sak, glassfiber og sparkel :)

Hvis du vil ha iPod-tilkobling så får du installert en Dension Gateway 500 som gir deg iPod, USB og linje inn. Ikke er det vanskelig heller. Eneste er om du ikke har klargjort programvaren i bilen for CD-veksler så må du programmere inn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problemet er at den ikke alltid slår seg av, nor jeg tar av tenningen og nor jeg hører på cd, går den over til radio. Får da ikke hørt på cd på ett par dager. Men skal definitivt oppgradere høyttalerne, forsterker og ivertfal en aux tilkobling, noen som vet hvor forsterkerene ligger. Mvh T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...