e_39 Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Hvordan er det å chippe bil med automatkasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmdobbeltv Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Går fint det Er ikke mye effekt du får av chip på en sugemotor, så kan umulig ta skade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e_39 Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Har hørt litt forskjellig om det, b la at automatkasser er svak for slike påkjenninger, så vil helst være på den sikre siden før jeg gjør noe Er det riktig at forbruket blir lavere også? Har fra før av 170 hester (2,2L) og hørte forbruket ville reduseres om jeg økte til omkring 200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Du får ingen økning omtrent av å chippe bensinbiler da de ikke har noen form for overlading på disse BMW motorene. (-Ikke kompressor eller turbo) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmdobbeltv Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Har hørt litt forskjellig om det, b la at automatkasser er svak for slike påkjenninger, så vil helst være på den sikre siden før jeg gjør noe Er det riktig at forbruket blir lavere også? Har fra før av 170 hester (2,2L) og hørte forbruket ville reduseres om jeg økte til omkring 200 Går fint med en chip Blir ikke direkte lavere, er vel bare at motoren skal gå "lettere" så man ikke trenger like mye gass Får ihvertfall ikke 30 hk av chip på en sugemotor, 10-15hk max er mer riktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e_39 Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Bare 10-15, altså? Har det så mye for seg, egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Nei, har ingenting for seg å chipe en vanlig bensinmotor uten pustehjelp. Koster desverre mer enn det smaker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmdobbeltv Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 Koster ikke mer enn 1500kr på Fekzen.se da, syns det er verdt det jeg Men blir ikke veldig merkbar den ekstra effekten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-e46-m3 Skrevet Januar 21, 2013 Share Skrevet Januar 21, 2013 på den motoren der får du mer "effekt" av sånn justerbar gass respons boks. for er ikke akkurat bra respons på de der... ville heller gjort det på den m54`n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fekzen Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 Allt beror såklart på vad man ska ha bilen till. Det går att få bra skillnad på en sugmotor om man optimerar den för 98 oktan och med hårt högre turtallstopp etc. Men det är ju om man tänkt köra tävlingar eller bana som det kan vara intressant. På en vardagsbil med automatgir så blir skillnaden att man kan få ur lite bättre register, dvs lite mer ork i mellanregistret och lite rappare på gassvar. Automatlådan är överdimensionerad så är ingen fara alls med den relativt lilla effektökning som man får på dessa motorer jämfört med turbomotorer. Mvh// A.Fekzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e_39 Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2013 på den motoren der får du mer "effekt" av sånn justerbar gass respons boks. for er ikke akkurat bra respons på de der... ville heller gjort det på den m54`n Er m54-motor. Hva er denne gassresponsen du nevner (navn)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå