Gå til innhold

Chipping (automatgir)

e_39
 Share

Anbefalte innlegg

Har hørt litt forskjellig om det, b la at automatkasser er svak for slike påkjenninger, så vil helst være på den sikre siden før jeg gjør noe :) Er det riktig at forbruket blir lavere også? Har fra før av 170 hester (2,2L) og hørte forbruket ville reduseres om jeg økte til omkring 200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt litt forskjellig om det, b la at automatkasser er svak for slike påkjenninger, så vil helst være på den sikre siden før jeg gjør noe :) Er det riktig at forbruket blir lavere også? Har fra før av 170 hester (2,2L) og hørte forbruket ville reduseres om jeg økte til omkring 200

Går fint med en chip :)

Blir ikke direkte lavere, er vel bare at motoren skal gå "lettere" så man ikke trenger like mye gass :P

Får ihvertfall ikke 30 hk av chip på en sugemotor, 10-15hk max er mer riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allt beror såklart på vad man ska ha bilen till.

Det går att få bra skillnad på en sugmotor om man optimerar den för 98 oktan och med hårt högre turtallstopp etc. Men det är ju om man tänkt köra tävlingar eller bana som det kan vara intressant.

På en vardagsbil med automatgir så blir skillnaden att man kan få ur lite bättre register, dvs lite mer ork i mellanregistret och lite rappare på gassvar.

Automatlådan är överdimensionerad så är ingen fara alls med den relativt lilla effektökning som man får på dessa motorer jämfört med turbomotorer.

Mvh//

A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på den motoren der får du mer "effekt" av sånn justerbar gass respons boks. for er ikke akkurat bra respons på de der... ville heller gjort det på den m54`n

Er m54-motor. Hva er denne gassresponsen du nevner (navn)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...