Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
for min 320 siden jeg er ung...

Kaller du meg gammal??????

Hehe, nei så er vel ikke premien så dyr så da får jeg bare forsikre den for gatebruk når skiltene kommer på før påsken :)

Skrevet

Grunnen til at M3 er såpass lavt priset i forhold til bil og motor er at det foreligger lite skadehistorikk på slike dyre biler.

Eieren er som oftest pertentlig og som regel over middels bilinteressert eller erfaren med slike biler.

Dette i kombinasjon med relativt lav årlig kjørelengde skaper heldigvis færre utbetalinger. (småkollisjoner, riper og skrammer, utforkjøringer og ikke minst forsikringssvindler).

Selskapets beregning av din forsikringspremie baserer seg blant annet på dette.

Selv om alt ved en E92 M3 koster mer enn en E36 320, så representerer skadehistorikken på M3´n antageligvis en brøkdel av hva den beryktede ungdomsbilen med rekkesekseren gjør.

Alt under 20 000,- i året på en såpass potent sportsbil, vil nok for de fleste være en akseptabel årspremie :)

Skrevet

Jeg sjekka for morroskyld hva sparebank1 ville ha med meg for e28 525i'en min. De er jo notorisk dyre, men det var jo bare for morroskyld. De ville ha 14300 i fullkasko, 12k km, 60% bonus og fører under 23. Dette er skummelt nært verdien på bilen, så 14700 på en e92 m3 ser jeg ikke på som urimelig..

• 3 weeks later...
Skrevet

For min del er Dnb ca 4.000,- billigere i året enn nest billigste.

2006 320D, full kasko, 50% bonus, 12.000km i året og er 21 år gammel. Betaler ca 10.000,-.

Du må dog være bankkunde, men det er null problem.

Skrevet

Gjensidige sku no bare ha 60k for kasko og å E38'n eg hadde, så da høres nå 14k rimelig ut på m3'n! Hehe :-P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet
Terra har jeg hørt er billig.

Terra er billig, bytta ifra gjensidige til terra på volvoen , sparer 6000 på det, pluss eg får kasko istedenfor kun ansvar :-)

Skrevet
Terra har jeg hørt er billig.

Terra er billig, bytta ifra gjensidige til terra på volvoen , sparer 6000 på det, pluss eg får kasko istedenfor kun ansvar :-)

No-offence, men kasko på en Volvo 850 2.5? Må isåfall koste minimalt mer enn ansvar for at det skal være verdt det vel?

Skrevet

15.000 var veldig billig syns jeg ihvertfall. Jeg betaler 25.000 cirka for min e92 320D. Men det er kanskje fordi jeg er kun 20 år og har 40% bonus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...