erxzn Skrevet Januar 21, 2013 Skrevet Januar 21, 2013 Hei! bå har jeg hatt bilen i gode 7 mnd, og alt har vært bra, utenom her om dagen. alt har funket og jeg skulle kjøre forbi i 2 felteren og da begynte bilen å "hoppe"/"Lugge". og den gikk nesten ikke fremover og så ville den ikke over 3000 omdreininger. jeg tenkte dette bare var en bagatell så jeg parkerte bilen, og gikk en tur på ikea(3 timer). Kom ut fra ikea, og det var samme driten igjen, og jeg kan sette bilen i N eller P og det samme skjer da visst jeg ruser den. det skal sies at jeg kjørte til det var ca 5l igjen på tanken før jeg fylte den opp.( var 3 grader på dagen så ble det plutselig -14 på natta). kan det ha noe med dette å gjøre? nå har jeg putta på diesel rens og fylt opp til 50 L diesel. og når jeg trykker pedalen helt inn så høres det ut som motoren blir kvelt eller noe, og plutselig funker den ultimat bitte litt, deretter tilbake med lugging. og av og til bisst jeg trykker inn gassen helt, så girer den ned 1 elr 2 gir også.... Er det noen som kan hjelpe meg, hadde jeg sotte veldig stor pris på det, da jeg just har kjøpt hus og ikke har for mye penger å rutte med for tida! Takk for alle svar! Mvh Daniel Andersen
Wolfy Skrevet Januar 21, 2013 Skrevet Januar 21, 2013 Kan nok ha sugd opp noe bunnslam fra diesel tanken når du kjørte på så lite drivstoff. Mitt tips er å bytte dieselfilter
erxzn Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Skrevet Januar 21, 2013 ja min far sier også at det kan være årsaken, noen som har peiling på hvor mye det koster for det filteret? og om det er lett å bytte elr skal jeg sende den på verksted? og vil det forsvinne visst man bytter filteret? eller må jeg rense systemet ? Takk for svar Wolfy !
Wolfy Skrevet Januar 21, 2013 Skrevet Januar 21, 2013 Pris vil jeg ikke uttale meg helt sikkert på, men trooor det kan koste bortimot 500-1000kr. Er rimelig sikker på at problemet ditt vil forsvinne etter filterbytte. Nå har ikke jeg erfaring med bytte av filter på bil, men pleier vel bare å skru ut de gamle og så skru i det nye, for så å fylle opp systemet og filteret med diesel igjen? Tror ikke du trenger å rense systemet, men drenere diesel tanken kan vel ikke skade
Magnus_bmw Skrevet Januar 21, 2013 Skrevet Januar 21, 2013 Høres skummelt likt ut noe som skjedde meg for noen år siden, samme symptomer og feilen min opstod også ved hard akselrasjon.. Swirl flaps i innsuget hadde løsnet og vært med inn i cyl5 og utog inn i cyl6. Ble ras på 2 cyl, 2 dyser + turbo.. Håper det ikke er samme greia hos deg, men greit og være oppmerksom på det, ikke lurt og kjøre noe før du finner ut av ting. Mvh Magnus
erxzn Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Skrevet Januar 21, 2013 Høres knall ut wolfy, da tester jeg det:)
erxzn Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Skrevet Januar 21, 2013 Magnus_bmw Tviler på det du sa var riktig... pga da hadde den ikke gått som vanlig i 20 sek... da hadde det vært motorhavari... og den motoreb som står i nå ha gått 17000 km.. har kvittering fra bavaria på 60 000 kr da motoren ble bytta for litt siden... for akurat det du fortalte hadde skjedd hehe På tomgang sviver den helt normalt:)
Magnus_bmw Skrevet Januar 21, 2013 Skrevet Januar 21, 2013 Nei, påstår ingen ting. Men kommer bare med et innspill her. Et motorhavri er forøverig ikke synnonymt med at motoren ikke kan gå normalt i perioder elr på tommgang. Min gikk helt fint på tomgang og hadde ikke noe ulyder før belastning. Men det var kun ment for og gjøre deg oppmerksom på dette problemet Bilen min hadde forøverig gått 90 000 når dette skjedde. Uansett håper det løser seg enkelt og rimelig billig for deg.
erxzn Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Skrevet Januar 21, 2013 Nei forstår det satser på at det ikke er det værste her.. ungdom har ikke råd til sånt haha Takk for innspill folkens, er det noen andre som har noe er det bare å hyle ut
sh0xx Skrevet Januar 21, 2013 Skrevet Januar 21, 2013 Det er nok sommer felgene dine som gjør det.. Du burde bare gi de til meg Hahaha ^^ kan sjekke på jobb hvor mye diesel filter koster <3
Alpejohn Skrevet Januar 22, 2013 Skrevet Januar 22, 2013 Hadde lignende problem på min da matepumpa røyk. Fikk for lite matetrykk til høytrykkspumpa og da fuska den over 3000 rpm med mye gass. Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
erxzn Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Skrevet Januar 22, 2013 Yeees... fikk et verksted til å bytte dieselfilter og da diagnose/lese feilkoder for 1450 satser på at det ordner srg
Alpejohn Skrevet Januar 22, 2013 Skrevet Januar 22, 2013 Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå