McQueen92 Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Hei! BMW E39 520D (2001mod, km:200 000) Skal ha olje og filter service på bilen min og lurer på hva som bør byttes i sammenheng med service? Planlagt å bytte (motorolje+filter, gearkasse olje og diff olje) Har lest at man bør bytte veivhusventilasjonsfilter, hvor ligger dette?
lagunilla Skrevet Januar 24, 2013 Skrevet Januar 24, 2013 Tar selv service på bilen, her er lista på hva jeg gjør: - Luftrykk - Smøring av dører - Lysjustering - Bremsevæske (Sjekker fuktighet i væsken, byttes i stor service eller hvert 3 år) - Spyler væske - Kjølevæske (Hva den tåler, bytter hvis stor service) - Servo olje (Nivå sjekk, byttes i stor service) - Gir olje (Nivå sjekk, byttes i stor service) - Diff olje (Nivå sjekk, byttes i stor service) - Batteri (Sjekke vannnivå, hvis den ikke er tett) - Kupefilter (Byttes hver Service i følge auto-data) - Luftfilter (Byttes i storservice, blåse reint vanlig service) - Olje + oljefilter - Sjekke reimer - Kontroll av understell (Forstilling, eksos, rust, bakstilling, oljelekkasje osv) - Drivstoffilter Veivhusventilasjon er vel rett under innsugsmanifoldet. 3 stk 10 mm skruer, en slange fra toppdeksel og en annen slange fra bunnpanna så er er vel bare å dra den ut. Anbefaler også å ta av luftfilter boksen og løsne servo-olje beholderen for å komme lettere til. Edit: Ops, så ikke at det var diesel du hadde. Hvor den befinner seg på traktor motorer veit jeg ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå