Fire^^ Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 Har 2 feilkoder på e39'en min: Missfire with low fuel har aldri komt tilbake. men vet ikke hva som forårsaker disse. kan holde seg vekke noen dager før de kommer tilbake, var ute å lekte meg i snøen ett par timer i går uten at motorlampen kom opp. men på ein kjøretur til stavanger (4timer t/r) så kom lampen opp 4 ganger. håper det er noen kloke hoder her som vet bedre enn meg Takker for svar!
CrZyWiz Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 Typisk ved falskluft, og ofte via veivhusventilasjonen som over tid blir sprø og sprekker.
Fire^^ Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Skrevet Januar 27, 2013 kan veivhusventilasjonen ha noe med at oljeforbruket har gått opp?
CrZyWiz Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 Jepp, veivhusventilasjonen er også kaldt "oljeånding". Det som ofte skjer visst veivhusventilasjonen går tett, er at du får overtrykk i motoren. Og motor kaster ut olje via letteste veg, som ofte er toppdeksel pakningen.
Fire^^ Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Skrevet Januar 27, 2013 Supert det, er alltid vått rundt en av skruene til toppdekkselet helt i framkant. Får kjøpe meg ny veivhusventilasjon da Takker for hjelpen!
CrZyWiz Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 Supert det, er alltid vått rundt en av skruene til toppdekkselet helt i framkant. Får kjøpe meg ny veivhusventilasjon da Takker for hjelpen! Da riktig, se der! Da har du nok mest sannsynlig svaret på problemene dine. Ville kjøpt ny toppdekselpakning også(husk de småpakningene rundt coilhullene). Visst disse ikke tetter skikkelig, så vil du kunne få litt olje ned i plugghullene, som resulterer i tenningsfeil.
Fire^^ Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Skrevet Januar 27, 2013 bavaria eneste mulighet å få kjøpt alt jeg trenger? På gs har de kun ventilen..
CrZyWiz Skrevet Januar 27, 2013 Skrevet Januar 27, 2013 bavaria eneste mulighet å få kjøpt alt jeg trenger? På gs har de kun ventilen.. Neida, GS har også. Gå inn på ETK helt til høyre,deretter motor. Så finner du dette bildet: Her ser du ventilen og tilhørende rør\slanger.
Kiim Skrevet Januar 28, 2013 Skrevet Januar 28, 2013 Oftopic, åssen app er dette du bruker, hvordan fungerer den på bilen?
Fire^^ Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Skrevet Januar 28, 2013 Oftopic, åssen app er dette du bruker, hvordan fungerer den på bilen? Bruker denne Åsså appen "Rev". Funker fint, mobilen kobler seg opp automatisk å du kan lese av forskjellige ting mens du kjøre. Og selvsagt slette å lese feilkoder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå