Gå til innhold

'97 E39 528 Touring

Share

Anbefalte innlegg

Hadde litt problemer med installeringen av denne spilleren, da den var helt død etter tilkobling. Etter litt feilsøking med voltmeter fant jeg ut at det var et brudd i kabelklysa som fulgte med fra hualingan. Ved nærmere feilsøking fant jeg ut at det var selve sikringsboksen som sitter på hovedstrømledningen til spilleren. Byttet ut sikringsboksen og da fungerte alt som det skulle.

Her er sikringsboksen åpnet:

20130130_064513_zpsbb28c790.jpg

20130130_064609_zpse91a042f.jpg

Håper bare ikke dette var en forsmak på kvaliteten på spilleren. Selv om dårlige loddepunkter er enkelt å fikse... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss det var noen kjente bilder på førstesida her. Trur jaggu jeg kjenner han som har tatt de og.

Gjorde seg med en rustfri bakluke!

Ang vedlikehold, så var vel ikke den så mye værre enn en gjennomsnitts 97modell. Er jo ikke akkurat noen ny bil lenger. Prisen på 40.000kr gjenspeilet seg vel og i tilstanden på bilen :)

Nå eide ikke jeg den så lenge, men han før meg hadde den i 9 år, og brukte Motortechnik/Gs-Bildeler på det meste.

Men har`n ikke gått mer enn 200.000km nå? Mener da at den hadde gått 245.000 når jeg solgte den i oktober [-X

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... abled=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss det var noen kjente bilder på førstesida her. Trur jaggu jeg kjenner han som har tatt de og.

Gjorde seg med en rustfri bakluke!

Ang vedlikehold, så var vel ikke den så mye værre enn en gjennomsnitts 97modell. Er jo ikke akkurat noen ny bil lenger. Prisen på 40.000kr gjenspeilet seg vel og i tilstanden på bilen :)

Nå eide ikke jeg den så lenge, men han før meg hadde den i 9 år, og brukte Motortechnik/Gs-Bildeler på det meste.

Men har`n ikke gått mer enn 200.000km nå? Mener da at den hadde gått 245.000 når jeg solgte den i oktober [-X

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... abled=true

Heisann!

Rustfri bakluke måtte til. Den gamle var nesten borte.

Langt ifra ny bil, og jeg har nevnt at jeg ikke ga mye for den. Så prisen var ok for min del i forhold til standen på bilen. Jeg ville ha en bil jeg kunne pusle litt med uansett. At den var dårlig vedlikeholdt står jeg fast på, det var mye som ikke fungerte og ting som måtte fikses for å få alt i orden. Jeg vil si at den var værre enn en gjennomsnitts 97 modell.

Det ble aldri skjult fra din side hva som var galt med bilen, annet enn et par småting, så det er ingen klaging fra min side på det.

Ang km-stand så ble instrument byttet dagen etter jeg kjøpte den hos ssp, og jeg brydde meg ikke så mye om gammel km-stand da jeg visste at denne var lagret i hjernen. Ssp kodet ikke km-stand så jeg har bestilt inpa for å kunne gjøre det selv og slippe å betale 1200,- for det. Når km-stand ikke stemmer i instrument så lyser tamperdot, så dette får du ikke bløffet på uansett. Jeg skrev 200.000 her i tråden fordi jeg ikke gadd å lete gjennom papirer her hjemme for å finne riktig km-stand, da jeg ikke går rundt med det tallet i hodet. Så den pekefingeren der kan du spare deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner

For meg så var den en god bruksbil, men du er sikkert over snittet pirkete, så bilen er jo nødt til å bli bra :) Liker planene du har for den og.. Blir knall når du får på fangern og felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo fin den bilen der, likte utgangspunktet godt.

Ville ikke satt på LM kopi, men smaken er som baken.

Ja når det gjelder felger så har de fleste heldigvis forskjellig smak :) Jeg vet det er mange som ikke liker de felgene, men jeg syntes dem er knallfine! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner

For meg så var den en god bruksbil, men du er sikkert over snittet pirkete, så bilen er jo nødt til å bli bra :) Liker planene du har for den og.. Blir knall når du får på fangern og felgene.

Og en god bruksbil er det absolutt! Har ikke hatt noe som helst problemer med motor/gir eller lignende, så jeg er knallfornøyd.

Noe pirkete er jeg nok, men hovedsaklig så vil jeg hvertfall at alt utstyr og funksjoner på bilen skal fungere.

Jeg tror nok bilen blir bra. Jeg syntes disse bilene er så behagelige, at jeg velger å bruke litt penger på å få den 100% slik at jeg har bil i noen år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagd meg en ledning for å bytte ut den integrerte mikrofonen i hualingan spilleren. Er ikke noe utgang for ekstern antenne, så måtte lage en ledning med minijack i ene enden og en kontakt jeg fant inni en hustelefon for å få den til å passe på kretskortet inni spilleren. Da kan jeg koble på den originale mikrofonen i taket på bilen. Satser på litt bedre lyd i bluetooth-handsfree'en etter det. Kjører jeg over 60 med den integrerte mikrofonen så hørte motparten meg dårlig. syntes det er kjekt med handsfree, så tar den jobben her for å få ordna det skikkelig.

20130130_132919_zps1e4ad303.jpg

20130130_135956_zpsc69b0eb7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...