bmmww1 Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Ser på ein e46 320d 2002 Den har fordemeste vert brukt som pendlebil. Er de noen store problem med denne motoren å giren? Den har. Stor navi M multifunksjons ratt Svart sportskinn Rust å bulkefri Den har dette av utstyr Lettmet. felg sommer Lettmet. felg vinter Sommerhjul Vinterhjul Air Condition Bagasjeromstrekk CD-veksler Cruisekontroll Elektriske speil El.vinduer Kjørecomputer Klimaanlegg Midtarmlene Multifunksjonsratt Navigasjonssystem Oppvarmede seter Radio/CD Regnsensor Servostyring Skinninteriør Sportsseter TV ABS-bremser Airbag foran Antiskrens Sideairbager Er 60000kr masse for denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-e46-m3 Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Nei, de går fint, 4-500.000 med ofte olje bytte. men alle er jo skrudd tilbake, så "finns" jo ingen som har rulla over 300.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Jeg solgte min forrige uke, gått 267.000km.. Absolutt ingenting og utsette på den.. Langkjøring er bedre enn småkjøring i ny og ned, og der man sjeldent oppnår skikkelig diftstemperatur.. Om servicer er fulgt, og normalt vanlig vedlikehold er utført, så er det ikke veldig skummelt og kjøpe en bil med litt lengre km.stand enn resten av "mengden". Hvem vet, kanskje er bilen til naboen som har gått 128.000km tilbakestilt 150.000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmmww1 Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2013 Ja du sier noe der. Hehe Prøbleme er det at de er langt å reise om eg går på ein bom. Da bilen står i kristiansand.men men får ta turen trur eg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Disse bilene går fint 4-500000 Km med korrekt vedlikehold, men det er et par ting du bør være oppmerksom på. Først og fremst glem fokuset på utstyr når du kikker på biler som har kjørt såpass langt som denne har. Det er mye viktigere at service og utskifting av vitale deler kan dokumenteres. Biler med lite utstyr har også en tendens til å gi færre problemer når de har kjørt langt og/eller begynner å bli gamle. Dette kan helt sikkert være en fordel for både lommeboken og antall grå hår på hodet. Som bmw-e46-m3 poengterer er jevnlig oljeskift innenfor intervallene helt avgjørende for motorens levetid. Spesielt turboen blir hurtig slitt hvis det syndes på dette området. Et komplett servicehefte er ingen garanti i denne sammenhengen, men avgjort bedre enn et servicehefte fullt av huller. Sjekk også at div. foringer, stag og hjullagere i understelet er skiftet. Flere av disse er kostbare å skifte hvis du ikke kan gjøre arbeidet selv. Ellers er rust en kjedelig sak når det gjelder E46... og E39 generelt. Som regel er det billigst å bytte hele dører og skjermer når rusten først har fått overtaket. Skifte av en dør kan være dyrt og omstendelig med mindre du klarer å få tak i en hel dør der kun innertrekket må skiftes. Denne siden kan gi verdifull informasjon når det gjelder E46 generelt... http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Tja, ville sjekket litt rundt Turbo\dieselpumpe om de har vært byttet\overhalt Dyre deler, dieselpumpa pleier å gi seg rundt den km\standen. betyr ikke at denne gjør det 60 000.- høres ut som en god pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Såvidt jeg forstår er ikke høytrykkspumpen en typisk del som svikter på M47 motoren med common-rail (bl.a 150 HK varianten), men derimot på M47 motoren uten commonrail (bl.a 136 HK varianten). Turboen har imidlertid en kjedelig tendens til å svikte litt for tidlig på den nyeste motorvarianten med 150 HK. Derfor er jevnlig oljeskift iht. serviceintervallene viktig på denne motoren. Dette kan man evt. lese mer om i TRF-Racing´s eminente tråd vedr. BMW dieselmotorer... viewtopic.php?f=1&t=177720 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Kan nok stemme at det er preface motoren med tanke på pumpa, iallefall en dyr og stor jobb å bytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmmww1 Skrevet Januar 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2013 men dette er jo snakk om ein facelift. noen som har etter montert takrails? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Nettopp... og bilen du er interessert i har M47 motoren med common-rail og 150 HK. Ettermontering av takrails er en smal sak (veldig enkelt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå