Gå til innhold

Farilgt å handle e46 320dat med 255000km ?


bmmww1
 Share

Anbefalte innlegg

Ser på ein e46 320d 2002

Den har fordemeste vert brukt som pendlebil.

Er de noen store problem med denne motoren å giren?

Den har.

Stor navi

M multifunksjons ratt

Svart sportskinn

Rust å bulkefri

Den har dette av utstyr

Lettmet. felg sommer

Lettmet. felg vinter

Sommerhjul

Vinterhjul

Air Condition

Bagasjeromstrekk

CD-veksler

Cruisekontroll

Elektriske speil

El.vinduer

Kjørecomputer

Klimaanlegg

Midtarmlene

Multifunksjonsratt

Navigasjonssystem

Oppvarmede seter

Radio/CD

Regnsensor

Servostyring

Skinninteriør

Sportsseter

TV

ABS-bremser

Airbag foran

Antiskrens

Sideairbager

Er 60000kr masse for denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte min forrige uke, gått 267.000km.. Absolutt ingenting og utsette på den.. Langkjøring er bedre enn småkjøring i ny og ned, og der man sjeldent oppnår skikkelig diftstemperatur..

Om servicer er fulgt, og normalt vanlig vedlikehold er utført, så er det ikke veldig skummelt og kjøpe en bil med litt lengre km.stand enn resten av "mengden". Hvem vet, kanskje er bilen til naboen som har gått 128.000km tilbakestilt 150.000km ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene går fint 4-500000 Km med korrekt vedlikehold, men det er et par ting du bør være oppmerksom på. Først og fremst glem fokuset på utstyr når du kikker på biler som har kjørt såpass langt som denne har. Det er mye viktigere at service og utskifting av vitale deler kan dokumenteres. Biler med lite utstyr har også en tendens til å gi færre problemer når de har kjørt langt og/eller begynner å bli gamle. Dette kan helt sikkert være en fordel for både lommeboken og antall grå hår på hodet.

Som bmw-e46-m3 poengterer er jevnlig oljeskift innenfor intervallene helt avgjørende for motorens levetid. Spesielt turboen blir hurtig slitt hvis det syndes på dette området. Et komplett servicehefte er ingen garanti i denne sammenhengen, men avgjort bedre enn et servicehefte fullt av huller. Sjekk også at div. foringer, stag og hjullagere i understelet er skiftet. Flere av disse er kostbare å skifte hvis du ikke kan gjøre arbeidet selv. Ellers er rust en kjedelig sak når det gjelder E46... og E39 generelt. Som regel er det billigst å bytte hele dører og skjermer når rusten først har fått overtaket. Skifte av en dør kan være dyrt og omstendelig med mindre du klarer å få tak i en hel dør der kun innertrekket må skiftes.

Denne siden kan gi verdifull informasjon når det gjelder E46 generelt... :)

http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ville sjekket litt rundt Turbo\dieselpumpe om de har vært byttet\overhalt

Dyre deler, dieselpumpa pleier å gi seg rundt den km\standen. betyr ikke at denne gjør det

60 000.- høres ut som en god pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg forstår er ikke høytrykkspumpen en typisk del som svikter på M47 motoren med common-rail (bl.a 150 HK varianten), men derimot på M47 motoren uten commonrail (bl.a 136 HK varianten). Turboen har imidlertid en kjedelig tendens til å svikte litt for tidlig på den nyeste motorvarianten med 150 HK. Derfor er jevnlig oljeskift iht. serviceintervallene viktig på denne motoren. Dette kan man evt. lese mer om i TRF-Racing´s eminente tråd vedr. BMW dieselmotorer... :)

viewtopic.php?f=1&t=177720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...