anbjørn Skrevet April 29, 2013 Share Skrevet April 29, 2013 Hei, Jeg lurer på å gjøre samme bygget. D.v.s s38b36 i en orginal 325i Hvor vanskelig er det å få dette godkjent hos BT? Og hvis det kan godkjennes, hva kreves angående motorplassering, vektreduksjon og bremser? Setter stor pris på et seriøs svar. mvh Anbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 du kommer til å ende opp med for høy forakselvekt, så er bare å glemme godkjenning. da vektene ikke kan skrive opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbjørn Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 Ja, det var vel det jeg mistenkte egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noia87 Skrevet Mai 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2013 Jeg har lest at det ikke skal være umulig. folk får jo s50b32 godkjent. den veier 1kg mer enn s38 motoren. en m20b25 veier 117kg og s38 151kg så det er snakk om 34kg differanse da. Så jeg ser ikke at det skal være noe problem da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Mai 3, 2013 Share Skrevet Mai 3, 2013 tror nok at s38 i e30 gir mer vekt enn s50 i e30, målt på framakselen. dessuten tror jeg det er mer / for mye nm i s38 mot hartge papirene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noia87 Skrevet Mai 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2013 ja jeg tenkte mest på vektene på motorene. at det ikke var så store forskjeller i kg. Men det kan godt være du har rett. jeg er ikke så kjent på området men sitter jo med håp om å få godkjent etterhvert. Mange som sier det ikke er noe problem og at man må gå til noen som har hatt mye med ombygginger å gjøre hos Bt. Men i norge så er det ikke mange i bt som er entusiaster men det skal visst være noen som ser lettere på det. det er 10mer nm i s38b36 enn i hartge h35. men er jo ikke så mange som skryter av å ha klart det så det er isåfall sikkert veldig vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noia87 Skrevet Mai 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2013 Kjøpte for et par uker siden ny hverdags bil. Det er da en 320i touring 2000 mod med 225tkm bilen er godkjent for lpg. Det er passe billig å kjøre rundt på. Det utgjør ingen forskjell på draget heller. Er bare 150hk men i forhold til merca jeg kjørte rundt i så går den greit. Er da fullt skinn m sport interiør. Ikke ratt og gir kule. Utvendig m-tech var et must. Fikk med noen 19" m5 replika felger med litt små sår og nesten nye dekk. Funker inntil videre. Her er da et bilde av stolene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Simon Skrevet Mai 7, 2013 Share Skrevet Mai 7, 2013 Ser bra ut! Pøøs på med bilder og stå på videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noia87 Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2013 Jeg tenkte jeg skulle pøse på med litt bilder nå. har veldig mange da jeg har samlet en stund. så det har ikke stått helt stille. jeg har så mye bilder så jeg bare legger de ut så skal jeg lage en grei forklaring på alt det som er gjort etterpå. det er gjort mest småting med bilen hittil. vil nok skje litt med bilen også før den skal på veien igjen. Fant litt små rust og et lite hull jeg ikke var så begeistra over og må få tatt det i samme slengen. kommer litt inn neste mnd så blir det vel å prøve å finne ut av det da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noia87 Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2013 Det har vært litt små trangt i garasjen. men det går bra bare det er plass til å skru. de første bildene her er jo de eldste også. Kjøpte ix bkf og pussa lett på den for så å lakke den. ble ikke det beste resultatet men. Fant jo et rusthull Bilen på bukker Kommer masse mer men det tar tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas1/// Skrevet Mai 7, 2013 Share Skrevet Mai 7, 2013 Morro lesing driver med akkoratt det samme så gir litt motivasjon hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noia87 Skrevet Mai 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2013 Her kommer litt mer bilder. fant jo litt rust under vingen også. ikke mye men nok til at det blir plagsomt. men her samler det seg litt ettersom vingen ikke har vært tatt av på en stund. Her har jeg satt på travers spacer som er 20mm Fikk tak i noen m20 poly motorputer som var ganske fine og stive. fant ut at det var sprekk i nippelen på clutchpumpen så den måtte da ut og fikk bytta den nippelen. sånn så det da ut under vingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noia87 Skrevet Mai 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2013 fikk satt på plass ix bkf og litt sånn. Motoren sånn den så ut for et liten tid tilbake. Prøvde litt å pusse på M3 skivene for å se litt hvor mye jobb det skulle bli. men tok 10 min å få 1skive delvis blank byttet reg kjede Skrudd sammen igjen etter bytte av reg kjede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noia87 Skrevet Mai 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2013 Jeg kjøpte inn komplett powerflex kit og har fått satt på de fleste. mangler kun å montere de store foringene til bakstillinga og diff foringen. var i hovedsak ute etter black edition foringer men fikk dette kittet til en kurant krone. Her er det da blitt montert, har tatt begge sider men tok bare bilder på 1 side Bak det ene panelet bak på førersiden fant jeg litt mer snacks, dette pusset jeg litt på og tok på noe brunox inntil det skal fikses. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noia87 Skrevet Mai 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2013 Lakket opp festene til stab staget bak med hammerite Etter ett lag med brunox så rusten ved bakhjulet sånn ut Så var jeg igang med motoren igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå