Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har på hånden en komplett E46 330xi bakstilling. Lurer på hvilken type diff denne har? Kan den brukes på en vanlig E46 eller må den ha xi styring for å fungere? Kan være kjekk å ha i forbindelse med ombygg til 330.

Kjenner noen til dette?

Hilsen Eirik.

Skrevet

Er åpen diff bak på E46 xi.

Hadde den hatt noen form for brems ville det nok vært "litt" bedre kjent :wink:

Skrevet

BMW gikk over til anrispinn som erstatning for diffbrems på alt untatt M i 1996. (tror jeg)

Må ha quaife (eller tilsvarende) eller M3 bakstilling hvis du skal ha diffbrems på E46

Skrevet

Har ikke E46 selv. Og har egentlig kjørt E39 og lite. Men har hørt at antispinn systemet ikke er noe særlig. De var bedre på glatten de gamle bilene. I alle fall sier en mekanikerkompis fra Tyskland dette. Hans gamle E34 540ia var mye bedre på glatten en hans E39 540ia som han kjører nå. En annen kompis med E39 530d er heller ikke imponert over vinteregenskapene i forhold til E34.

Da er det M bilene som gjelder når en har både lamelldiff og antispinn.

Så får jeg vurdere hva det blir med 330 bakstillingen. Jeg skal prøve å sjekke ut hvor mye som skal til for å bygge om til IX. Regner med at opphoggeren har alle delene en trenger. Må sjekke om de har drivakslingene framme, men tror det. De skrur alltid disse akslingene av IX bilene de får inn.

Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...