Gå til innhold

Solgt


jpaunan
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Er det noen spesiell grunn til at v8 ductene er plassert under fangeren? :P

Sorry ot ..

sent from my microwave using tapatalk

De var det jeg som skaffat da bilen var min. Det der er uorginale som SKAl monteres under fangern. Mulig det hadd gått og kappa og sveisa/limt inn lenger oppe. Men gidda ikke begynne med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei.

Litt off topic. Men jeg leser at du har en 520ia med defekt aut.kasse. Jeg har en manuell girkasse fra M20B25 E34 og mellomaksling. Tror at giroverføringen er på kassen. Disse delene selges for kun 2.500 kr + frakt.

Det er jo en stor sannsynlighet for at den nye eieren vil ha manuell kasse, siden aut.kassen er dyr å reparere. Og at en brukt kasse mest sannsynlig også er slitt på en så gammel bil.

Bilen blir mer verdt med manuell gir. Så du kan selv vurdere om du vil bygge om til manuell kasse for å lettere få solgt bilen din. Eller ny eier vet at jeg har disse delene for salg.

Jeg skal få veiet kassen og se om den går an å sende med Posten. Den må da veie mindre enn 35 kg med emballasje.

Bilen ser jo bra ut. Har du bilen kjørbar vil nok mange flere enn dem som bor i ditt nærområde være interessert i bilen. Hvis den ikke kan kjøres og en må bruke bilhenger for å få hentet bilen får du mye mindre penger for bilen.

Dette er bare et tips for å gjøre bilen mer verdifull og lettere å selge.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Litt off topic. Men jeg leser at du har en 520ia med defekt aut.kasse. Jeg har en manuell girkasse fra M20B25 E34 og mellomaksling. Tror at giroverføringen er på kassen. Disse delene selges for kun 2.500 kr + frakt.

Det er jo en stor sannsynlighet for at den nye eieren vil ha manuell kasse, siden aut.kassen er dyr å reparere. Og at en brukt kasse mest sannsynlig også er slitt på en så gammel bil.

Bilen blir mer verdt med manuell gir. Så du kan selv vurdere om du vil bygge om til manuell kasse for å lettere få solgt bilen din. Eller ny eier vet at jeg har disse delene for salg.

Jeg skal få veiet kassen og se om den går an å sende med Posten. Den må da veie mindre enn 35 kg med emballasje.

Bilen ser jo bra ut. Har du bilen kjørbar vil nok mange flere enn dem som bor i ditt nærområde være interessert i bilen. Hvis den ikke kan kjøres og en må bruke bilhenger for å få hentet bilen får du mye mindre penger for bilen.

Dette er bare et tips for å gjøre bilen mer verdifull og lettere å selge.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Jepp, finn ut hva det blir ifrakt så skal jeg vurdere det om jeg får tid til å bygge om :) komplett med pedalsett, clutch osv eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Girkassen med festebrakett og spakstell veide 34.3 kg. Hvis jeg skruer av disse delene og tapper av oljen, kommer jeg sikkert under 35 kg. Da må braketten og spakstellet sendes sammen med mellomakslingen. Da blir vekten over 10 kg og det blir lengdetillegg på akslingen.

Frakten er 360 kr inntil 35 kg. 250 pluss lengdetillegg på 98 kr for akslingen og andre deler. Da blir det 710 kr i fra inkl kortgebyr.

Jeg har bare girkassen og mellomakslingen. Slavesylinderen er jeg ganske sikker på følger med. Har ikke pedalsett eller svinghjul med clutch.

Prisen blir da 3.210 kr inkl frakt.

Tror nok at det lønner seg for deg å gjøre denne jobben, for du får veldig lite for bilen med defekt kasse som gjør at du ikke kan kjøre bilen. Hadde reversen på aut.kassen vært defekt, ville saken vært annerledes.

Noe jobb er det jo. Men det kan fort bli godt betalt arbeid hvis du får f.eks 10.000 kr eller mer for bilen ombygd til manuell kasse. Og kjøperne kan komme langveis fra når de selv kan kjøre bilen hjem.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...