Gå til innhold

Klunkelyd bak e46

bloobay
 Share

Anbefalte innlegg

Har en ulyd i bakstilling på min 325 e46 når jeg veksler mellom revers og fremover. Når jeg skal kjøre igang kommer det en klunkelyd. Dette skjer oftest når jeg nettop har kjørt fremover og skal rygge eller omvendt. Fremkommer også noen ganger når jeg skal kjøre igang i første og noen ganger ved gear til andre. Noen som har vært borti dette? Er ikke svingarmsforinger som noen har foreslått tidligere. Alt av foringer er inntakt og er byttet i løpet av siste år, 2 år. Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lyd av noe som er løst midt under bilen som merkes kun når bilen står i revers..(ikke ifra girkassen).

har hørt at "center support bearing" er en svakhet på E46.

se ebay for flex disc + center support bearing (flex disc er hardykobling på norsk)

greit å bytte hardykobling med det samme du er nede med akslingen uansett...

Mistenker VELDIg opphengslageret som du nevner iallefall på min bil da jeg ikke ser skader på diffopphenget i gulvet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket alt av foringer og ingenting ser ut til å kunne lage denne lyden. Det meste skal i tillegg være skiftet for kort tid siden. Men må gå over en gang til, spessielt for å se etter sprekker i gulvet, men mener og huske at alt skulle være ok der. I tillegg er dette en 2002 modell så problemet med sprekkdannelsene burde jo være fikset. Har begynt å misstenke at det kan være diffen også.

Hadde samme greien på min e36 m3. Da var det rett og slett bare opphengslageret til mellomaksel. Du kan jo også stikke et spett oppi travers festene og rive litt for og se...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fikset lignende lyder på min Honda Ridgeline.. Måtte bare bytte diff olje :)

Det er allerede prøvd ut. Ingen forskjell dessverre.

Hadde den forøvrig på bukk i dag og sjekket gulv og det var strøkent. Heldigvis ingen såkalt subframe disaster:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka mellomaksel krysset ? Det partiet som skrus fast i flensen på diffen ! Om du har sjekket alt annet, ville jeg kanskje satt av jobben til en som ha skikkelig peiling.. greit å få fiksa sånn asap egentlig!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...