Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gamlebilen begynner å glippe litt på clutchen på femte gir opp bratte bakker. Bør en skifte svinghjul samtidlig og hvor sannsyneslig er det at dette må skiftes? Iflg en jeg snakket med var det 955 sjanse for at det også måtte tas.

Er det forresten noen som vet hvor mange Nm clutchen skal tåle? Bilen har gått 210k KM .

Takk for gode tips og innspill. Hvis noen også vet hvor det kan lønne seg å kjøpe deler utenom GS eller KOED er jeg åpen for det også.

Skrevet

Det er vanskelig å si. Svinghjulet kan være skadet. Det kan være skadet svinghjul som skader clutchen igjen. Vet egentlig ikke før man har tatt det av og sett på det, eller i verste fall etter alt er satt sammen igjen. Kjipt å gjøre jobben 2 ganger. Bytter du svinghjulet, bestiller du nye bolter også. :D Du kan søke litt på sachs eller Luk og evt. ebaye litt.

Hvis du vil ha hjelp til nm specs av noen som sitter på dette, kan det være greit å si årsmodell og hvilken av motorene du har. 330 er ikke nok!

Skrevet

Sjekk ut Schmiedmann.no for tilbud på clutch.

Dobbelmasse svinghjulet på BMW pleier være vanskelige da det ikke er mange maskinsjapper som kan fikse overflaten på et slikt svinghjul. De er svindyre nye.

Når du har av clutchen så kan du prøve rotere på svinghjulet og se om du har mye slakk. litt skal det være pga fjærene, men ikke mye.

Se på dette:

E39540_fw_before.jpg

Dette er ett som burde gåes over litt.

llluk5.jpg

Her ser du fjærene jeg snakker om.

Skrevet

Takk for råd og tips. Kommet over en som selger ny LUK clutch med svinghjul til 6700 inkl mva...Er ikke ille det ?Det er forøvrig en 330d med 184 hk. Men den er omprgrammert ifra ESS og med downpipe ifra ecotune... Tipper det er ca 480Nm i den.

Skrevet

Forhåpentligvis er svinghjulet helt fint, mtp at clutchen ikke er helt ødelagt enda.. :)

Med mindre du har kjørt veldig stygt med bilen.. :P

Men for 6700kr ville jeg byttet uansett, da de dobbeltmassesvinghjulene har en tendens til å ikke vare så lenge.. ;)

• 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...