togga Skrevet Januar 31, 2013 Skrevet Januar 31, 2013 Har nettopp gjort en reparasjon av Thermotop Z/C på min E39 525dat 2003-modell. Det som måtte skiftes var NTC (viste 125 grader konstant, så takk til dere på forumet som tipset om denne) samt at sirkulasjonspumpen var defekt (full av salt og jævelskap i bakkammeret). Det holder forresten ikke å sjekke om denne fritt snurrer rundt da dette er en børsteløs motor, så sett strøm på for å være sikker... Men så til problemet: Webastoen funker nå, men har en fjernkontroll, type T70, som ikke virker. Åpnet den opp, og den lyser både i rød og grønn LED uansett hvilken knapp man trykker på. Har prøvd diverse initialiserings-funksjoner som å holde begge knappene inne, men responsen er bare at fjernkontrollen lyser så lenge man holder inne en knapp, og ingenting skjer på mottaker-siden. Har vel konkludert med at den sannsynligvis må byttes (kanskje jeg har seriekoblet batteriene i et forhastet øyeblikk sånn at den fikk 24V i stedet for 12...) Så lurer på om det er noen her på forumet som vet om det går an å kjøpe en ny fjernkontroll? Må man eventuelt kjøpe en hel pakke med receiver og alt? Kan det være at at fjernkontrollen skal være sånn, og at jeg bare ikke har fått connected den skikkelig med bilen? Alle forslag mottas med takk! Beklager hvis dette er snålt, men det er mitt første innlegg på forumet, og jeg kunne ikke finne noe info rundt akkurat dette (smale) temaet...
Otis Skrevet Februar 1, 2013 Skrevet Februar 1, 2013 Manualer finner du på nettet. Men fjernkontroller kan man kjøpe løst. Men du kan kun ha T70 såvidt jeg vet. Men oppgraderer du til feks T91, så passer også T80 fjernkontroll. Da får du vel en litt mer avansert kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå