Gå til innhold

Stian's E34 535i Renovering og oppbygging @ E34 Garasjen


RedCab
 Share

Anbefalte innlegg

girkassa er av merket Geforce :) for dem som kan litt om kasser, så vet man at de tåler juling ;)

jeg satser på litt hk utav M30'n...så da investerer jeg i drivverk som tåler at jeg tukter bilen litt :D

Okei! Ikke så mye inni girkasse gamet jeg, men en ting vet jeg. Når turbo kommer, så må jeg ha en girkasse som faktisk tåler julig. Bilen må være holdbar :)

Hvor mye ligger en sånn kasse på? Hva heter kassen din? Modell tenker jeg på?

Vi hadde tremec TKO-600 i en Corvette vi hadde før. Den tålte juling som faen, men den var ikke så glad i høye turtall. Og den var så hard og gire med på høye turtal at det ikke gikk an og gire fort med den, så må ha noe annet en det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke eksakt modelnr. men dette er kun kassa. den er ikke komplett før girkassehuset er kjøpt inn og tilpasset, samt clutch cylinder og gir-skifter. Så den kan fort ende på 70 lapper når den er ferdig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke eksakt modelnr. men dette er kun kassa. den er ikke komplett før girkassehuset er kjøpt inn og tilpasset, samt clutch cylinder og gir-skifter. Så den kan fort ende på 70 lapper når den er ferdig :P

Neinei, hvor kjøper du clutchhus ? Tenker du sprengsikkert eller?

70 lapper ja, ikke billig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke eksakt modelnr. men dette er kun kassa. den er ikke komplett før girkassehuset er kjøpt inn og tilpasset, samt clutch cylinder og gir-skifter. Så den kan fort ende på 70 lapper når den er ferdig :P

Neinei, hvor kjøper du clutchhus ? Tenker du sprengsikkert eller?

70 lapper ja, ikke billig :P

Kan brukes litt forskjellige clutch hus. tenkte å få konstruert et clutch hus som passer motoren, men da helstøpt uten bolthuller. så kan jeg tilpasse selv :) men får se hva som skjer med tiden :P

karroseri først, så understell...motor og drivverk tilslutt :) sikkert litt utradisjonelt, men denne gangen blir det slik :)

Du snakker om tremec. disse kassene skal være holdbare med forsterket kit som man får kjøpt til de. dette med giring på de, har jeg hørt at de ikke liker at man bom-girer...spesielt ved hurtig giring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel den riktige måten med understell (og bremser) før motor :)

Vi klarte aldri og bomgire med den, men etter 3-4 sommere så begynte noen synkroniserings ringene og bli slitene. Når man kjørte på bane ble den umulig og gire med fra 2 til 3 på høyt turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har vært lite fremgang her i det siste. Men nå MÅ jeg ivertfall skifte interiøret i bilen, da vi ble rammet av flom i E34 Garasjen for noen uker siden :( BMW min stod heldigvis høyt, men det kom inn vann noen cm i gulvet likevel. Det gikk ikke så godt for min ascona b, mercedes og kawa ninja. De stod med 90cm vann opp over seg :( Blant annet ble bjørn sin 540 motor totalt druknet da den stod på gulvet under en reol. Opprydding arbeide er godt igang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

driver å pussler litt med denne for tiden. i skrivende stund har jeg tatt ut det meste av interiør. har igjen å ta ut framstolene, men må ha på strøm på bilen for å komme til da setene er elektrisk :) Skal ta en sjekk på gulvet for rust, før evnt montering av komplett m5 delskinn interiøret jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Rolig på denne fronten. Har holdt på siden mars med sommerbilen. På tide å få ut fingeren, og fortsette på 535'en :)

 

Er interessert i komplett 3,5L motor visst noen vet av en til salgs. Mangler MYE deler på min motor :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens LITT endring i planer. En av m60 4 liter motorene i verkstedet mitt er ledig. Denne har smidd innmat (råder, wiseco stempler, cometic stål topp pakninger, custom kammer etc). :) Mulig 535'n blir "540" og twin charged :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...